Vajon Európában is kapható lesz? CFMoto 500SR Voom
A kínai CFMoto bemutatta első négyhengeres sportmotorját az 500SR Voom formájában – és bár hivatalosan csak a hazai piacra készül, máris egyre nagyobb a nyomás, hogy több országba is exportálják.
Bár a CFMoto még nem közölt technikai részleteket, az 500SR Voom csak egy a több modell közül, amelyek várhatóan a vállalat új négyhengeres motorja köré épülnek majd. Maga a motor egy modern, folyadékhűtéses DOHC konstrukció, amellyel a CFMoto a Kawasaki Ninja ZX-4RR-rel veszi fel a versenyt, de az 500SR Voom meglepően új megközelítést alkalmaz a formavilágot illetően, mivel az 1980-as és 1990-es évek sportmotorjait idézi, köszönhetően a korszak klasszikus, dupla fényszórós stílusának stilizált változatának.
Ez váratlan, mivel a CFMoto már bemutatta az 500SR egy modern stílusú változatát, amely inkább a kéthengeres 450SR-re hasonlít, miután tavaly szeptemberben egy rajongói rendezvényen bemutatott egy álcázott prototípust. Most úgy tűnik, hogy mind a modern stílusú 500SR, mind a retro ihletésű 500SR Voom egymás mellett kerül forgalomba, és várhatóan egy meztelen 500NK is követi majd.
Az 500SR Voom stílusa a klasszikus jegyek és a modern elemek lenyűgöző keveréke, és az eredmény egy olyan gép, amely úgy néz ki, mint egy koncepciómotor, de valóban eladják majd a nagyközönségnek. Az iker kerek „fényszórók” valójában a motor légbeömlő nyílásai, amelyeket LED-gyűrűk szegélyeznek, és nappali menetfényként működnek. A valódi fényszóróegység az orr alatt található, nagyrészt a szem elől elrejtve.
A CFMoto többi sportmodelljéhez hasonlóan az 500SR Voom és a modern stílusú 500SR is acélcsöves rácsos vázat kap, amelyhez alumínium kétoldalas lengőkar és felfelé álló villák csatlakoznak. Bár a CFMoto még nem közölt technikai részleteket, a motor teljesítményére utal a műszeregység kijelzőjének egy pillantása, amely a teljesítmény és a nyomaték grafikonjait tartalmazza közvetlenül a műszerfalon.
Ezek a grafikonok azt mutatják, hogy a csúcsteljesítmény alig kevesebb mint 60 kW (80 LE) 12 000 fordulat/perc körül, a maximális nyomaték pedig valamivel kevesebb mint 50 Nm (37 lbs-ft), amely 10 000 fordulat/perc körül érkezik. A fordulatszámmérő 16 000 fordulat/percig mutat. A kínai típusjóváhagyási dokumentumok 58 kW (78 LE) hitelesített teljesítményt igazolnak.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Bár a CFMoto szerint a Voom csak a hazai piacra készül, a cég ausztrál importőre már elkezdte a Facebookon keresztül megkérdezni a vásárlókat, hogy importálják-e a motort, és Kína jelenlegi károsanyag-kibocsátási törvényei meglehetősen közel állnak a többi globális szabványhoz, így az új négyhengeres motor nagyjából gond nélkül megfelelne az európai és amerikai előírásoknak.