HírekMotorbemutatóMotorok

Új Panigale V4 R: a Ducati verseny-technológia maximális kifejeződése

Az új Ducati Panigale V4 R egy saga legújabb leszármazottja, amelynek eredete a legendás 2001-es 996R-ben keresendő. Ezek a motorkerékpárok mindig is a világbajnokságon versenyző Superbike-ok kiindulópontját jelentették, ezért a Ducati sportmotorjai közül a legnemesebbnek számítanak.

A Ducati World Première 2026 új epizódjában a Borgo Panigale-i gyártó bemutatja az új Panigale V4 R modellt, amely a hetedik generációs Ducati sportmotoron alapul. Az új Panigale V4 R a Ducati MotoGP-ben és Superbike-ban elért összes sikerét megtestesíti.

A Ducati Panigale V4 R-t World Superbike Championship versenysorozatra fejlesztették ki. Ezzel a modellel a Ducati a rajongóknak is a legjobb sportmotorkerékpárt kívánja kínálni, bevezetve a versenyzés világából származó, eddig közúti motorkerékpárokon még nem látott egyedi funkciókat.

A Panigale V4 R számozott sorozatban készül, a modell neve és a sorozatszám büszkén szerepel a kormánylapon.

A Ducati Corse-val folytatott folyamatos és szoros együttműködésnek köszönhetően a Panigale V4R elsőként vezet be közúti motorosok számára olyan, versenyeken született megoldásokat, mint a Corner Sidepods, amelyet a Ducati 2021-ben mutatott be először a MotoGP-ben, és a Ducati Racing Gearbox (DRG) a Ducati Neutral Lock (DNL) funkcióval.

Új Panigale V4 R: a Ducati verseny-technológia maximális kifejeződése

A Panigale V4 R szívét, a 998 cm3-es Desmosedici Stradale R motort a Superbike világbajnokságra tervezték. Legújabb verzióját a Ducati Corse MotoGP-filozófiájának megfelelően fejlesztették ki. Az egész használati tartományban tartósabb nyomaték- és teljesítménygörbét, valamint kiváló gyorsulást biztosít.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

A teljesítménygörbe megerősíti a 218 LE (208,4 LE az amerikai változatban) maximális értéket, de tartósabb, átlagosan 4 LE (2,6 LE az amerikai változatban) nyereséggel 4000 fordulat/perc-től a maximális teljesítményig, visszanyerve az előző modellhez képest a 16 000 fordulat/perc-es végsebesség előnyét.

A nyomatékgörbe magasabb, mint az előző modellnél, 7%-kal (7,3 az amerikai specifikációban) 6000 fordulat/percnél és 3%-kal (2,4 az amerikai specifikációban) a maximális 114,5 Nm értéknél 12 000 fordulat/percnél.

Ezek az értékek a Ducati mérnökeinek nagyszerű munkájának eredményei, akik a legjobb pálya teljesítmény elérése mellett homologizálták az új Panigale V4 R Euro5+ modellt.

Új Panigale V4 R: a Ducati verseny-technológia maximális kifejeződése

A Panigale V4 R végsebessége 318,4 km/óra, amely verseny kipufogó konfigurációban 330,6 km/órára nő. Egészen tegnapig ez a sebesség a MotoGP kizárólagos kiváltsága volt.

Az új Panigale V4R a Ducati sportmotorok hetedik generációjától örökölte az első vázat és a „Hollow Symmetrical Swingarm” hátsó lengőkarokat, amelyeket a Ducati Corse-val együttműködve fejlesztettek ki a World Superbike Championship versenysorozatban használt jelenlegi slick gumik teljesítményének maximalizálásához szükséges specifikus merevségi értékek alapján.

Ducati Panigale V4 R

  • Szín: Ducati Red
  • Motor: Desmosedici Stradale R motor, 998 cm3
  • Maximális teljesítmény: 218 LE 15 750 fordulat/percnél (amerikai változat: 208,4 LE 13 250 fordulat/percnél) (235 LE 15 750 fordulat/percnél verseny kipufogóval, 238,5 LE verseny kipufogóval és Ducati Corse olajjal)
  • Kovácsolt acél főtengely megnövelt tehetetlenséggel
  • Új, hatékonyabb első dinamikus légbeömlő
  • Könnyebb (-5,1%) öntött alumínium dugattyúk DLC bevonattal az egyik szegmensen és olajkaparó gyűrűvel
  • Ducati Racing Gearbox (DRG) Ducati Neutral Lock (DNL) funkcióval
  • Fúrt titán hajtókarok kontrollált golyósodással
  • Titán szívószelepek
  • Ovális fojtószelepek 56 mm-es egyenértékű átmérővel, al-fojtószelep-befecskendezővel és fordított nyitású fojtószelepekkel
  • Kifejezetten erre a modellre tervezett, 10 mm-rel rövidített, változó hosszúságú szívócsövek a 2024-es modellévhez képest
  • Hengerfejek optimalizált szívócsatornákkal
  • Sprintfilter P08 nagy áteresztőképességű légszűrő
  • Üres tömeg üzemanyag nélkül: 186,5 kg
  • Első váz
  • 17 literes alumínium üzemanyagtartály
  • Kézi állítású Öhlins NPX 25-30 nyomásos villa 125 mm rugóúttal
  • Kézi állítású Öhlins TTX36 lengéscsillapító 316 mm tengelytávval
  • Kézi állítású Öhlins kormánycsillapító
  • Kovácsolt alumínium kerekek
  • Lítium akkumulátor
  • Fékrendszer Brembo Hypure™ monoblokk féknyergekkel
  • Pirelli Diablo Supercorsa V4 gumiabroncsok 200/60 hátsó mérettel
  • MotoGP-ből származó sarok-oldalburkolatok
  • Nagyobb kétfedelű szárnyak (+20 mm a Panigale V4 S-hez képest, +25% leszorítóerő 270 km/h sebességnél)
  • Ducati Vehicle Observer Strategy
  • Legújabb generációs elektronikai csomag 6 tengelyes inerciális mérőegységgel (6D IMU): ABS Cornering kombinált fékezéssel és Race Brake Control ; Ducati Traction Control (DTC) DVO; Ducati Slide Control (DSC); Ducati Wheelie Control (DWC) DVO; Ducati Power Launch (DPL) DVO; Ducati Quick Shift (DQS) 2.0; Engine Brake Control (EBC)
  • Gombok a gyors szintváltáshoz
  • Új 6,9 hüvelykes teljes TFT műszerfal 8:3 képaránnyal
  • Vezetési módok (Race A, Race B, Sport, Road, Wet)
  • Teljes LED-es fényszórók DRL-ekkel és a fényszóróba integrált irányjelzőkkel*
  • Együléses konfiguráció

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük