Szó nélkül szedi a tappancsait: Suzuki Burgman 400 2025 teszt – VIDEÓVAL!!!
Azt már rég megtanultam, ha kisüt a Nap, motorozunk. Az idei első tesztmotor, amit el lehetett hozni, a 125-ös Burgman volt, de a tavaszi szeszélyes időjárás beleszólt a terveimbe. Előrébb hoztuk a teszt időpontját, viszont így „csak” a 400-as volt elérhető – és ez hatalmas lehetőség volt számomra, mert én nem nagyon tudok robogózni… Igen, most felkaptad a fejed, hogy ahhoz minek tudás, hiszen azt egy gyerek is elvezeti, csak a gázt kell húzni. De ez nem így van. Főleg nem egy 400 ccm-es nagytestű robcsinál.
A városi dzsungelben kevés dolog kényelmesebb, mint egy maxi robogó. A Suzuki Burgman 400 azonban nemcsak kényelmes, de számos nagymotorra jellemző meglepetést is kínál. De vajon mit tud valójában? Kipróbáltam!
Péntek kora-délután estem be a szalonba, ahol nagyon profin kezelték a hirtelen jött gondolatomat, hogy elvinném a Burit’ tesztelni. Papírok, átadás majd gyors bemutató a motororról, és már húztam is a sisakot a fejemre, lányom hozta az autómat, én meg mint felvezető gurultam előtte a nagytestűvel.
Már az első fordulóknál, körforgalomnál érezhetővé vált, hogy ez a masina „kanyarra lett teremtve” – jó, ez így barokkos túlzás, de szó mi szó, nagyon cukin vette az íveket, majd a kanyargó Szépjuhászné útján sem változott meg ez a véleményem róla.
Hazajutottunk a pénteki dugóban, de mivel még mindig nagyon szépen sütött a Nap, tovább indultam vele Esztergomba. Pillanatok alatt összebarátkoztunk, ehhez nagyban hozzájárult a dinamikus, lendületes 400 ccm-es motor, és a nagyobbacska kerekekhez való futómű adta biztonságérzet is.

A Duna-parton azért voltak érdekes pillanatok, ahogy a kikötői lejtős rámpán fordítottam meg a mocit, de tulajdonképpen készséges volt, bár ott éreztem meg először a 220 kilós testet. Nagyon kellemes délutánt töltöttünk együtt, picit ránk is sötétedett, de ez sem volt probléma, mert olyan fényszórókkal van felszerelve, mint egy autó.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. ![]() |
A garázsba beállva, a következő kellemes meglepetés a középállványra állítás volt, mert ez egy valóban könnyű művelet evvel a motorral.

Másnap reggel, úgy indultam, hogy megyek egy Dobogókő-Visegrád kört – és ahogy szépen beöltöztem (2 aláöltöző, meg síkesztyű, meg 2 sál, ugyanis nagyon hideg van még márciusban…) jött a következő meglepi – nem indul a motor. Régi megszokás a Fazeremtől, hogy picit melegítem még a motort középállványon indulás előtt, így ezt gondoltam most is tenni, mire rájöttem, hogy hiába nagyobbacska, azért ő csak egy robogó, így nem indul, ha oldal kitámasztón, vagy középállványon van. Na, jól kiröhögtem magam a garázsban, majd felültem rá, és újra indítóztam…, de még mindig semmi!
Na, ott már nem volt boldog a mosolyom, de még egyszer végig nézve mindent jött a következő felismerés, hogy a bal oldali féket is be kell húzni, hogy induljon (!!!) hiszen ROBOGÓ! És már-már indultam volna, mire megjelent a lányom a garázsnál: – Te még itt vagy? Nem viszel be Pestre? – Hát dehogynem! A gyerek az első – még ha 20 éves is.
Két személlyel is ugyanolyan jól teljesített a Burgman, bár azért itt már tapasztaltam némi lomhaságot rajta. Kicsit minden lassabban ment, de aztán mikor beindult, csodásan lehetett vele menni 90 km/órás sebességgel, az országúton, két személlyel. És az utasnak kifejezetten tetszett, hogy jóval magasabban ül, mint én (teljes beszámoló a videóban).
A kormányon lévő kezelőszervek egyértelműek, és könnyen elérhetők, van rajta elakadásjelző is, hogy meg tudjam köszönni a kedves autóknak, akik beengedtek maguk elé, mert azért erre is volt példa – nem csak gonosz autósok vannak az aszfalton.
Az ülés alatti óriási rakodótérbe simán befért az utas sisakja, és még egyéb dolgoknak is maradt hely, így be tudtam ugrani a boltba is egy minibevásárlást intézve.

Még mentem egy Kapi lejtős utat a Rózsa dombra, meg egy Hűvösvölgy-Solymárt, gondoltam majd kimegyek most Dobogókőre, de a felhők nem csak gyűltek, de ki is pukkantak, így csak kicsit elázva hazatértem.
Viszont a márciusi csípős időt nagyon kellemesen éltem meg a hatalmas plexi mögött, és az óriási fedett lábtartó-idom miatt sosem fázott a térdem, emiatt a motorozás komfortérzete még jobban nőtt, még ilyen hideg időben is.
Csodásan vesz minden városi akadályt!
Még Budapest legmeredekebb útján is szó nélkül szedi a tappancsait a bicikli sávban, és a piros lámpánál is állva hagyja a kocsisort.
Kinézetét tekintve nem túl feltűnő jelenség. Hogy ez pozitív vagy negatív tulajdonság, azt mindenki döntse el saját maga. Az eleje mondjuk elég „meggyőzőre” sikeredett – eszméletlen jók azok a nagy lámpák rajta, utána meg ugye jön a robogó test.
Én a 165 cm-emmel nagyon kényelmesen letettem a lábam minden piros lámpánál, mondjuk utána, sehogy nem tudtam megtalálni a helyem az ülésben, ami egyébként nagy is, meg kényelmes is avval a deréktámasszal a végén, csak hát én nem szoktam ezt a pozíciót a motoron, amit a robogó megkövetel.

Nekem nagyon hiányzott a tank ülés előtti jelenléte, fékezéseknél mindig előre csúsztam, aztán másztam vissza az előző üléspozícióba.
Ha már a fékeknél tartunk: városban, kisebb sebességnél tökéletes, de országúton gyorsabb tempónál, azért nem úgy reagál, mondjuk nem is arra lett tervezve. Félreértés ne essék, megáll a motor, csak nekem furcsa volt, hogy lassabban reagál, mint a városi közlekedés alatt. Hozzáteszem, nem vagyok hozzászokva a robogók világához.
Ugyancsak közúton, nagyobb sebességnél (120 km/óra felett) nem igazán tudja értelmezni az út rendellenességeit. Nekem túl nagyot üt minden kis aprócska úthibánál (kátyúba nyilván nem mentem bele). Lehet, hogy ez azért van, mert a motor váza olyan, mintha egyetlen darabból lenne kiöntve – nincs igazán játéktere a rugózásnak.
Sokat mentem vele ide-oda-amoda (400 km-t tettem bele a pár nap alatt, amíg nálam volt) és még utasként is kipróbáltam egy rövid időre – valóban nem olyan rossz ott hátul se, de ha van lehetőségetek, akkor inkább sofőrként élvezzétek ezt a nem is olyan kis városi cirkálót.
Pozitívumok:
- Kényelmes, autószerű ülés
Nagyon kényelmes üléspozíció, különösen hosszabb távokra, utassal is. - Rengeteg tárolóhely
A nyereg alatti hatalmas tárolóban elfér egy sisak plusz apróbb holmik – ritka ebben a kategóriában. - Stabil és jól kezelhető
Bár nagy testű robogó, a súlyelosztása jó, így városban is egész ügyesen manőverezhető. - Erőteljes motor
A 400 köbcentis blokk elég erőt ad akár autópályás tempóhoz is, miközben nem rángat, nem durva. - Jó szélvédelem
A gyári plexi és a robusztus idomzat jól véd a menetszéltől – esőben és hűvösebb időben is sokat számít.
Negatívumok:
- Magas ár (újonnan)
Az újabb modellek ára viszonylag magas egy robogóhoz képest – használtan jobb ár-érték arányban lehet hozzájutni. - Nagy súly
Közel 220 kg-os tömege miatt nehézkes lehet tologatni, parkolni, főleg kis termetűeknek. - Fogyasztás
Bár nem eszik vészesen sokat, de nem is egy 125-ös – attól függ, mennyire dinamikusan vezetsz. - Sportos vezetési élmény hiánya
Ha valaki dinamikus, élménydús motorozást keres, ez inkább kényelmes, mint sportos, de nem hagy cserben előzés közben sem. - A kormány alatti tárolók nem zárhatók
Mindkét oldalt van egy kisebb tároló, a jobb oldali nagyobb, több minden fér bele, amit ki is használtam, viszont nem zárható, emiatt nem mertem bele tenni a papírzsepin kívül semmit.
Suzuki Burgman 400 műszaki adatok
Motor:
- Típus: Négyütemű, egyhengeres, folyadékhűtéses, DOHC
- Hengerűrtartalom: 400 cm³
- Furat x Löket: 81,0 mm x 77,6 mm
- Kompresszióviszony: 10,6:1
- Üzemanyag-ellátás: Elektronikus üzemanyag-befecskendezés
- Indítás: Elektromos
Teljesítmény:
- Maximális teljesítmény: 31 LE (kb. 23 kW)
- Maximális nyomaték: 36 Nm
Méretek és tömeg:
- Hosszúság: 2 235 mm
- Szélesség: 765 mm
- Magasság: 1 350 mm
- Tengelytáv: 1 580 mm
- Ülésmagasság: 755 mm
- Szabad hasmagasság: 125 mm
- Menetkész tömeg: 218 kg
Futómű:
- Első felfüggesztés: Teleszkópos villa, 41 mm átmérőjű csővel, 110 mm rugóúttal
- Hátsó felfüggesztés: Központi rugóstag (monoshock), 100 mm rugóúttal, előfeszítés állítási lehetőséggel
Fékek:
- Első fék: Dupla tárcsafék, 260 mm átmérőjű tárcsákkal
- Hátsó fék: Tárcsafék, 210 mm átmérőjű tárcsával
Gumiabroncsok:
- Első gumiabroncs: 120/70-15M/C 56S, tömlő nélküli
- Hátsó gumiabroncs: 150/70-13M/C 64S, tömlő nélküli
Üzemanyag és fogyasztás:
- Üzemanyagtartály kapacitása: 13,5 liter
- Átlagos fogyasztás: Kb. 4,3 l/100 km
- CO₂-kibocsátás: 97 g/km
Egyéb jellemzők:
- Sebességváltó: CVT (folyamatosan változó áttételű)
- Blokkolásgátló fékrendszer (ABS): Igen
- Kipörgésgátló: Igen
- Indításgátló rendszer: Suzuki Advanced Immobilizer System (SAIS)