KiemeltMotorokMotortesztek

Szó nélkül szedi a tappancsait: Suzuki Burgman 400 2025 teszt – VIDEÓVAL!!!

Azt már rég megtanultam, ha kisüt a Nap, motorozunk. Az idei első tesztmotor, amit el lehetett hozni, a 125-ös Burgman volt, de a tavaszi szeszélyes időjárás beleszólt a terveimbe. Előrébb hoztuk a teszt időpontját, viszont így „csak” a 400-as volt elérhető – és ez hatalmas lehetőség volt számomra, mert én nem nagyon tudok robogózni… Igen, most felkaptad a fejed, hogy ahhoz minek tudás, hiszen azt egy gyerek is elvezeti, csak a gázt kell húzni. De ez nem így van. Főleg nem egy 400 ccm-es nagytestű robcsinál.

A városi dzsungelben kevés dolog kényelmesebb, mint egy maxi robogó. A Suzuki Burgman 400 azonban nemcsak kényelmes, de számos nagymotorra jellemző meglepetést is kínál. De vajon mit tud valójában? Kipróbáltam!

Péntek kora-délután estem be a szalonba, ahol nagyon profin kezelték a hirtelen jött gondolatomat, hogy elvinném a Burit’ tesztelni. Papírok, átadás majd gyors bemutató a motororról, és már húztam is a sisakot a fejemre, lányom hozta az autómat, én meg mint felvezető gurultam előtte a nagytestűvel.

Már az első fordulóknál, körforgalomnál érezhetővé vált, hogy ez a masina „kanyarra lett teremtve” – jó, ez így barokkos túlzás, de szó mi szó, nagyon cukin vette az íveket, majd a kanyargó Szépjuhászné útján sem változott meg ez a véleményem róla.

Hazajutottunk a pénteki dugóban, de mivel még mindig nagyon szépen sütött a Nap, tovább indultam vele Esztergomba. Pillanatok alatt összebarátkoztunk, ehhez nagyban hozzájárult a dinamikus, lendületes 400 ccm-es motor, és a nagyobbacska kerekekhez való futómű adta biztonságérzet is.

Suzuki Burgman 400 2025 teszt

A Duna-parton azért voltak érdekes pillanatok, ahogy a kikötői lejtős rámpán fordítottam meg a mocit, de tulajdonképpen készséges volt, bár ott éreztem meg először a 220 kilós testet. Nagyon kellemes délutánt töltöttünk együtt, picit ránk is sötétedett, de ez sem volt probléma, mert olyan fényszórókkal van felszerelve, mint egy autó.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

A garázsba beállva, a következő kellemes meglepetés a középállványra állítás volt, mert ez egy valóban könnyű művelet evvel a motorral.

Suzuki Burgman 400 2025 teszt

Másnap reggel, úgy indultam, hogy megyek egy Dobogókő-Visegrád kört – és ahogy szépen beöltöztem (2 aláöltöző, meg síkesztyű, meg 2 sál, ugyanis nagyon hideg van még márciusban…) jött a következő meglepi – nem indul a motor. Régi megszokás a Fazeremtől, hogy picit melegítem még a motort középállványon indulás előtt, így ezt gondoltam most is tenni, mire rájöttem, hogy hiába nagyobbacska, azért ő csak egy robogó, így nem indul, ha oldal kitámasztón, vagy középállványon van. Na, jól kiröhögtem magam a garázsban, majd felültem rá, és újra indítóztam…, de még mindig semmi!

Na, ott már nem volt boldog a mosolyom, de még egyszer végig nézve mindent jött a következő felismerés, hogy a bal oldali féket is be kell húzni, hogy induljon (!!!) hiszen ROBOGÓ! És már-már indultam volna, mire megjelent a lányom a garázsnál: – Te még itt vagy? Nem viszel be Pestre? – Hát dehogynem! A gyerek az első – még ha 20 éves is.

Két személlyel is ugyanolyan jól teljesített a Burgman, bár azért itt már tapasztaltam némi lomhaságot rajta. Kicsit minden lassabban ment, de aztán mikor beindult, csodásan lehetett vele menni 90 km/órás sebességgel, az országúton, két személlyel. És az utasnak kifejezetten tetszett, hogy jóval magasabban ül, mint én (teljes beszámoló a videóban).

A kormányon lévő kezelőszervek egyértelműek, és könnyen elérhetők, van rajta elakadásjelző is, hogy meg tudjam köszönni a kedves autóknak, akik beengedtek maguk elé, mert azért erre is volt példa – nem csak gonosz autósok vannak az aszfalton.

Az ülés alatti óriási rakodótérbe simán befért az utas sisakja, és még egyéb dolgoknak is maradt hely, így be tudtam ugrani a boltba is egy minibevásárlást intézve.

Suzuki Burgman 400 2025 teszt

Még mentem egy Kapi lejtős utat a Rózsa dombra, meg egy Hűvösvölgy-Solymárt, gondoltam majd kimegyek most Dobogókőre, de a felhők nem csak gyűltek, de ki is pukkantak, így csak kicsit elázva hazatértem.

Viszont a márciusi csípős időt nagyon kellemesen éltem meg a hatalmas plexi mögött, és az óriási fedett lábtartó-idom miatt sosem fázott a térdem, emiatt a motorozás komfortérzete még jobban nőtt, még ilyen hideg időben is.

Csodásan vesz minden városi akadályt!

Még Budapest legmeredekebb útján is szó nélkül szedi a tappancsait a bicikli sávban, és a piros lámpánál is állva hagyja a kocsisort.

Kinézetét tekintve nem túl feltűnő jelenség. Hogy ez pozitív vagy negatív tulajdonság, azt mindenki döntse el saját maga. Az eleje mondjuk elég „meggyőzőre” sikeredett – eszméletlen jók azok a nagy lámpák rajta, utána meg ugye jön a robogó test.

Én a 165 cm-emmel nagyon kényelmesen letettem a lábam minden piros lámpánál, mondjuk utána, sehogy nem tudtam megtalálni a helyem az ülésben, ami egyébként nagy is, meg kényelmes is avval a deréktámasszal a végén, csak hát én nem szoktam ezt a pozíciót a motoron, amit a robogó megkövetel.

Suzuki Burgman 400 2025 teszt

Nekem nagyon hiányzott a tank ülés előtti jelenléte, fékezéseknél mindig előre csúsztam, aztán másztam vissza az előző üléspozícióba.

Ha már a fékeknél tartunk: városban, kisebb sebességnél tökéletes, de országúton gyorsabb tempónál, azért nem úgy reagál, mondjuk nem is arra lett tervezve. Félreértés ne essék, megáll a motor, csak nekem furcsa volt, hogy lassabban reagál, mint a városi közlekedés alatt. Hozzáteszem, nem vagyok hozzászokva a robogók világához.

Ugyancsak közúton, nagyobb sebességnél (120 km/óra felett) nem igazán tudja értelmezni az út rendellenességeit. Nekem túl nagyot üt minden kis aprócska úthibánál (kátyúba nyilván nem mentem bele). Lehet, hogy ez azért van, mert a motor váza olyan, mintha egyetlen darabból lenne kiöntve – nincs igazán játéktere a rugózásnak.

Sokat mentem vele ide-oda-amoda (400 km-t tettem bele a pár nap alatt, amíg nálam volt) és még utasként is kipróbáltam egy rövid időre – valóban nem olyan rossz ott hátul se, de ha van lehetőségetek, akkor inkább sofőrként élvezzétek ezt a nem is olyan kis városi cirkálót.

✅ Pozitívumok:

  1. Kényelmes, autószerű ülés
    Nagyon kényelmes üléspozíció, különösen hosszabb távokra, utassal is.
  2. Rengeteg tárolóhely
    A nyereg alatti hatalmas tárolóban elfér egy sisak plusz apróbb holmik – ritka ebben a kategóriában.
  3. Stabil és jól kezelhető
    Bár nagy testű robogó, a súlyelosztása jó, így városban is egész ügyesen manőverezhető.
  4. Erőteljes motor
    A 400 köbcentis blokk elég erőt ad akár autópályás tempóhoz is, miközben nem rángat, nem durva.
  5. Jó szélvédelem
    A gyári plexi és a robusztus idomzat jól véd a menetszéltől – esőben és hűvösebb időben is sokat számít.

❌ Negatívumok:

  1. Magas ár (újonnan)
    Az újabb modellek ára viszonylag magas egy robogóhoz képest – használtan jobb ár-érték arányban lehet hozzájutni.
  2. Nagy súly
    Közel 220 kg-os tömege miatt nehézkes lehet tologatni, parkolni, főleg kis termetűeknek.
  3. Fogyasztás
    Bár nem eszik vészesen sokat, de nem is egy 125-ös – attól függ, mennyire dinamikusan vezetsz.
  4. Sportos vezetési élmény hiánya
    Ha valaki dinamikus, élménydús motorozást keres, ez inkább kényelmes, mint sportos, de nem hagy cserben előzés közben sem.
  5. A kormány alatti tárolók nem zárhatók
    Mindkét oldalt van egy kisebb tároló, a jobb oldali nagyobb, több minden fér bele, amit ki is használtam, viszont nem zárható, emiatt nem mertem bele tenni a papírzsepin kívül semmit.

Suzuki Burgman 400 műszaki adatok

Motor:

  • Típus: Négyütemű, egyhengeres, folyadékhűtéses, DOHC
  • Hengerűrtartalom: 400 cm³​
  • Furat x Löket: 81,0 mm x 77,6 mm​
  • Kompresszióviszony: 10,6:1​
  • Üzemanyag-ellátás: Elektronikus üzemanyag-befecskendezés​
  • Indítás: Elektromos​

Teljesítmény:

  • Maximális teljesítmény: 31 LE (kb. 23 kW) ​
  • Maximális nyomaték: 36 Nm

Méretek és tömeg:

  • Hosszúság: 2 235 mm​
  • Szélesség: 765 mm​
  • Magasság: 1 350 mm​
  • Tengelytáv: 1 580 mm​
  • Ülésmagasság: 755 mm​
  • Szabad hasmagasság: 125 mm​
  • Menetkész tömeg: 218 kg ​

Futómű:

  • Első felfüggesztés: Teleszkópos villa, 41 mm átmérőjű csővel, 110 mm rugóúttal​
  • Hátsó felfüggesztés: Központi rugóstag (monoshock), 100 mm rugóúttal, előfeszítés állítási lehetőséggel​

Fékek:

  • Első fék: Dupla tárcsafék, 260 mm átmérőjű tárcsákkal​
  • Hátsó fék: Tárcsafék, 210 mm átmérőjű tárcsával​

Gumiabroncsok:

  • Első gumiabroncs: 120/70-15M/C 56S, tömlő nélküli​
  • Hátsó gumiabroncs: 150/70-13M/C 64S, tömlő nélküli​

Üzemanyag és fogyasztás:

  • Üzemanyagtartály kapacitása: 13,5 liter​
  • Átlagos fogyasztás: Kb. 4,3 l/100 km ​
  • CO₂-kibocsátás: 97 g/km ​

Egyéb jellemzők:

  • Sebességváltó: CVT (folyamatosan változó áttételű)​
  • Blokkolásgátló fékrendszer (ABS): Igen​
  • Kipörgésgátló: Igen​
  • Indításgátló rendszer: Suzuki Advanced Immobilizer System (SAIS)

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

Clau

Császár Claudia fotográfus és újságíró, 2011-ben az ő fejéből pattant kis a Pető Intézetes gyerekmotoroztatás, a Négy kerékről Két kerékre program ötlete.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük