KiemeltMotorokMotortesztek

Sornégy szerelmem: Kawasaki Z900 ❤ 2019 teszt

Az egész úgy volt, hogy a 900-as Horni a nagy szerelem, akiről az idők folyamán lassan lemondtam, mert hiába az ergonómia meg a kézbe símuló dinamika, ha a parkoláskor rám dől, ki nem mászok alóla önállóan… csak ha lehúzzák rólam, mert olyan nehéz.

Aztán most, ahogy mentem ezért a kis csodálatos gurigáért, a Kawasaki Z900-ért, már előre felkészültem, hogy most felszívom magam, mert a 600 feletti vasak súlyával már óvatosan bánunk, kétszer átgondoljuk hová tesszük le a vasat parkolásnál, mert ha nincs ember a környéken aki odébb rakja, ha elkottáztuk, azért mégiscsak vérciki.

Aztán ott állt a csodálatosan vékony kis derekával, a csíkszemű vigyorával, a combbal ölelhetős tankjával, a filigrán súlyával és az első 100 méter után tudtam, hogy a szerelem új arcot öltött: Ő itt az igazi! Mert 900-as, mert sornégy és mert könnyű és mert olyan a futóműve, hogy álmodni se tudnék jobbat… Szóval nálam szerelem lett első km-re, kiütötte a Hornit.

Külső

Szerintem összességében gyönyörű, hájtek, ledes, fekete-szürke-piros, hullámzik is és szögletes is. Piros váz, fekete tank, szürke idomok, feszesen gömbölyű formák, mint egy olimpikon szálkás izomzata: ránézel és tudod, hogy itt van dinamika, sugomi dizájn.

kawasaki z900 1Van aki szerint vad és kőkemény kinézete van, szerintem meg tök harmonikus, és inkább dinamikus. A hegyes kicsi első indexlámpái szinte bájosak a miniplexije felett a szexin kivillanó motorblokk az aranyszínű leömlőkkel meg sokat sejtetően kanyarog.

A Z alakú hátsó ledes lámpája olyan zés. A rövid háromszögletű fekete-szürke kipufogó szépen simul be az összhatásba, a hangja kellemesen duruzsol, aztán amikor húzod neki, van egy ilyen kellemes szívóhangja, ami a dinamikus ugrékonyságát hangsúlyozza akusztikus elemekkel is. Nah, mondjuk ki, hallani is jó ahogy húzod a gázt.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

kawasaki z900 2Térjünk is rá a szerkezet járására

Az én 80 kilómat nagyon optimálisan suhantja az úton a Kawasaki Z900, a kisebb hibák kisimulnak, a nagyobb lyukakat (amitől azt gondolnám, most kitépi a kormányt a kezemből) kisebb röccenéssel veszi, szinte kisimul alatta az út.

Nekem nagyon szimpatikus a futóműve, nincsenek faxnik, teszi a dolgát, pont azt csinálja amit mondasz neki, nem nyúl bele semmibe, hagy motorozni, kanyarokban stabil, végtelenül megbízható. 60 kilós utassal a gyári beállításoknál néha popsin vágja az utast, de alapvetően a motor dinamikáján nem igazán változtat a plusz súly.

Lelkesen szedi a kerekeit, hasít az aszfalton, precízen, ahogy mondod neki, kezesen a kanyarokban és stabil, amikor megtéped a fülét. A lábtartó pont a földre rakott lábnál van, ezt úgy korrigálták, hogy szépen felhajlik rutinozás közben, és a vádlid egyben marad. A motor súlypontját kb. a csípődben érzed (nekem ez nagyon komfortos), a tank alatti üléspozíció miatt.

A tank formája baromi jó, belesimul a combod, tök jól lehet vele kapaszkodni. Könnyű összenőni a vassal. Az első fék igen szépen adagolható harapós, a hátsó finomabb, én egy hajszálnyit talán harapósítanék rajta, mert inkább a taposás végén fog határozottabban.

A váltó finom, de határozottan érezhető hol van, összességében az ember úgy érzi egy nagyon finom, precíz és igen dinamikus motoron ül, amivel motorozni is lehet. Pont annyi a technika benne amennyi a motorozáshoz kell, nincs felesleges parasztvakítás, csak nettó fincsi kanyarvadászat és könnyű súllyal párosított dinamikus, robbanékony erő.

kawasaki z900 3Szociális vonatkozásai

Mindenütt megnézik, feltűnő jelenség. Tinik nyálat csorgatnak rá, tapasztaltabb motorosok látják rajta a harapósságot, a civilek megcsodálják vadócnak tűnő kinézetéért.

Kinek ajánlom

Mindenképpen olyannak, aki már 4-5 éves rutinnal rendelkezik, kezdő motorosoknak ez már erős. Olyannak, aki menne is, meg kanyarodna is, meg motorozna is MOTORRAL, nem űrhajóval ami minden élményt kigépészked alóla.

kawasaki z900 4Kawasaki Z900 műszaki adatok:

Motor típus: Folyadékhűtéses, négyütemű soros, négyhengeres
Lökettérfogat: 948 cm³
Furat x Löket: 73.4 x 56 mm
Kompresszióarány: 11.8:1
Szelepvezérlés: DOHC, 16-szelepes
Üzemanyagrendszer: Üzemanyag-befecskendezés: Ø 36 mm x 4
Indítás: Elektromos
Kenés: Kényszerkenéses, nedves karter

kawasaki z900 6FÉKEK & FELFÜGGESZTÉS

Első fék típusa: Dupla úszóágyazású 300 mm tárcsa Dupla, szemben álló 4-dugattyús féknyereg
Hátsó fék típusa: Egyoldali, hullámos 250 mm-es féktárcsa, Féknyereg: egydugattyús
Felfüggesztés [első]: 41 mm fordított villa húzófokozati csillapítással és rugóelőfeszítés állítással
Felfüggesztés [hátsó]: gáztöltésű lengéscsillapító, fokozatmentes húzófokozati csillapítással és előfeszítés állítással

TELJESÍTMÉNY & ERŐÁTVITEL

Maximális teljesítmény: 92.2 kW {125 LE} / 9,500-es fordulaton
Fogyasztás: 5.5 l/100 km
CO2 kibocsátás: 138g/km
Maximális nyomaték: 98.6 N•m {10.1 kgf•m} / 7,700-es fordulaton
Áttétel: 6-sebességes
Véghajtás: O-gyűrűs lánc
Primer áttételi arány: 1.627 (83/51)
1. fokozat: 2.692 (35/13)
2. váltóáttét: 2.059 (35/17)
3. váltóáttét: 1.650 (33/20)
4. váltóáttét: 1.409 (31/22)
5. váltóáttét: 1.222 (33/27)
6. váltóáttét: 1.034 (30/29)
Tengelykapcsoló: Nedves többtárcsás, kézi

kawasaki z900 8VÁZ & MÉRETEK

Váz típus: Rács szerkezetű, nagy szilárdságú acélcső
Utánfutás:103 mm
Rugóút, első: 120 mm
Rugóút, hátsó: 140 mm
Gumi [első]: 120/70ZR17M/C (58W)
Gumi [hátsó]: 180/55ZR17M/C (73W)
H x Sz x M: 2,065 x 825 x 1,065 mm
Tengelytáv: 1,450 mm
Hasmagasság: 130 mm
Ülésmagasság: 795 mm
Üzemanyag mennyiség: 17 liter
Menetkész tömeg – Kombinált: 210 kg

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

Mina

Fotós, fényzsonglőr és a Csajokamotoron.hu tesztpilótája.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük