Sornégy szerelmem: Kawasaki Z900 ❤ 2019 teszt
Az egész úgy volt, hogy a 900-as Horni a nagy szerelem, akiről az idők folyamán lassan lemondtam, mert hiába az ergonómia meg a kézbe símuló dinamika, ha a parkoláskor rám dől, ki nem mászok alóla önállóan… csak ha lehúzzák rólam, mert olyan nehéz.
Aztán most, ahogy mentem ezért a kis csodálatos gurigáért, a Kawasaki Z900-ért, már előre felkészültem, hogy most felszívom magam, mert a 600 feletti vasak súlyával már óvatosan bánunk, kétszer átgondoljuk hová tesszük le a vasat parkolásnál, mert ha nincs ember a környéken aki odébb rakja, ha elkottáztuk, azért mégiscsak vérciki.
Aztán ott állt a csodálatosan vékony kis derekával, a csíkszemű vigyorával, a combbal ölelhetős tankjával, a filigrán súlyával és az első 100 méter után tudtam, hogy a szerelem új arcot öltött: Ő itt az igazi! Mert 900-as, mert sornégy és mert könnyű és mert olyan a futóműve, hogy álmodni se tudnék jobbat… Szóval nálam szerelem lett első km-re, kiütötte a Hornit.
Külső
Szerintem összességében gyönyörű, hájtek, ledes, fekete-szürke-piros, hullámzik is és szögletes is. Piros váz, fekete tank, szürke idomok, feszesen gömbölyű formák, mint egy olimpikon szálkás izomzata: ránézel és tudod, hogy itt van dinamika, sugomi dizájn.
Van aki szerint vad és kőkemény kinézete van, szerintem meg tök harmonikus, és inkább dinamikus. A hegyes kicsi első indexlámpái szinte bájosak a miniplexije felett a szexin kivillanó motorblokk az aranyszínű leömlőkkel meg sokat sejtetően kanyarog.
A Z alakú hátsó ledes lámpája olyan zés. A rövid háromszögletű fekete-szürke kipufogó szépen simul be az összhatásba, a hangja kellemesen duruzsol, aztán amikor húzod neki, van egy ilyen kellemes szívóhangja, ami a dinamikus ugrékonyságát hangsúlyozza akusztikus elemekkel is. Nah, mondjuk ki, hallani is jó ahogy húzod a gázt.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Térjünk is rá a szerkezet járására
Az én 80 kilómat nagyon optimálisan suhantja az úton a Kawasaki Z900, a kisebb hibák kisimulnak, a nagyobb lyukakat (amitől azt gondolnám, most kitépi a kormányt a kezemből) kisebb röccenéssel veszi, szinte kisimul alatta az út.
Nekem nagyon szimpatikus a futóműve, nincsenek faxnik, teszi a dolgát, pont azt csinálja amit mondasz neki, nem nyúl bele semmibe, hagy motorozni, kanyarokban stabil, végtelenül megbízható. 60 kilós utassal a gyári beállításoknál néha popsin vágja az utast, de alapvetően a motor dinamikáján nem igazán változtat a plusz súly.
Lelkesen szedi a kerekeit, hasít az aszfalton, precízen, ahogy mondod neki, kezesen a kanyarokban és stabil, amikor megtéped a fülét. A lábtartó pont a földre rakott lábnál van, ezt úgy korrigálták, hogy szépen felhajlik rutinozás közben, és a vádlid egyben marad. A motor súlypontját kb. a csípődben érzed (nekem ez nagyon komfortos), a tank alatti üléspozíció miatt.
A tank formája baromi jó, belesimul a combod, tök jól lehet vele kapaszkodni. Könnyű összenőni a vassal. Az első fék igen szépen adagolható harapós, a hátsó finomabb, én egy hajszálnyit talán harapósítanék rajta, mert inkább a taposás végén fog határozottabban.
A váltó finom, de határozottan érezhető hol van, összességében az ember úgy érzi egy nagyon finom, precíz és igen dinamikus motoron ül, amivel motorozni is lehet. Pont annyi a technika benne amennyi a motorozáshoz kell, nincs felesleges parasztvakítás, csak nettó fincsi kanyarvadászat és könnyű súllyal párosított dinamikus, robbanékony erő.
Szociális vonatkozásai
Mindenütt megnézik, feltűnő jelenség. Tinik nyálat csorgatnak rá, tapasztaltabb motorosok látják rajta a harapósságot, a civilek megcsodálják vadócnak tűnő kinézetéért.
Kinek ajánlom
Mindenképpen olyannak, aki már 4-5 éves rutinnal rendelkezik, kezdő motorosoknak ez már erős. Olyannak, aki menne is, meg kanyarodna is, meg motorozna is MOTORRAL, nem űrhajóval ami minden élményt kigépészked alóla.
Kawasaki Z900 műszaki adatok:
Motor típus: Folyadékhűtéses, négyütemű soros, négyhengeres
Lökettérfogat: 948 cm³
Furat x Löket: 73.4 x 56 mm
Kompresszióarány: 11.8:1
Szelepvezérlés: DOHC, 16-szelepes
Üzemanyagrendszer: Üzemanyag-befecskendezés: Ø 36 mm x 4
Indítás: Elektromos
Kenés: Kényszerkenéses, nedves karter
FÉKEK & FELFÜGGESZTÉS
Első fék típusa: Dupla úszóágyazású 300 mm tárcsa Dupla, szemben álló 4-dugattyús féknyereg
Hátsó fék típusa: Egyoldali, hullámos 250 mm-es féktárcsa, Féknyereg: egydugattyús
Felfüggesztés [első]: 41 mm fordított villa húzófokozati csillapítással és rugóelőfeszítés állítással
Felfüggesztés [hátsó]: gáztöltésű lengéscsillapító, fokozatmentes húzófokozati csillapítással és előfeszítés állítással
TELJESÍTMÉNY & ERŐÁTVITEL
Maximális teljesítmény: 92.2 kW {125 LE} / 9,500-es fordulaton
Fogyasztás: 5.5 l/100 km
CO2 kibocsátás: 138g/km
Maximális nyomaték: 98.6 N•m {10.1 kgf•m} / 7,700-es fordulaton
Áttétel: 6-sebességes
Véghajtás: O-gyűrűs lánc
Primer áttételi arány: 1.627 (83/51)
1. fokozat: 2.692 (35/13)
2. váltóáttét: 2.059 (35/17)
3. váltóáttét: 1.650 (33/20)
4. váltóáttét: 1.409 (31/22)
5. váltóáttét: 1.222 (33/27)
6. váltóáttét: 1.034 (30/29)
Tengelykapcsoló: Nedves többtárcsás, kézi
VÁZ & MÉRETEK
Váz típus: Rács szerkezetű, nagy szilárdságú acélcső
Utánfutás:103 mm
Rugóút, első: 120 mm
Rugóút, hátsó: 140 mm
Gumi [első]: 120/70ZR17M/C (58W)
Gumi [hátsó]: 180/55ZR17M/C (73W)
H x Sz x M: 2,065 x 825 x 1,065 mm
Tengelytáv: 1,450 mm
Hasmagasság: 130 mm
Ülésmagasság: 795 mm
Üzemanyag mennyiség: 17 liter
Menetkész tömeg – Kombinált: 210 kg