HírekKultúraMotoros történelem

Nőtt a hazai veteránpark

altA felmérések szerint 30%-kal nőtt a veterán járművek állománya, melyekből sokat a mai napig használnak tulajdonosaik.

Több mint 120 ezer veterán korú autó és motor található Magyarországon a Veteranpark.hu által összegyűjtött, 2011. decemberi 31-i állapotot tükröző adatok szerint.

„Utoljára másfél évvel ezelőtt készítettünk hasonló statisztikát, akkor 90 ezres oldtimer parkról beszélhettünk. A jelentős növekedés annak köszönhető, hogy egyre több a 30 évesnél idősebb, forgalomban lévő autó és motor. Ezek nagy része azonban feltehetően nem a gyűjtőszenvedélyt szolgálja, sokkal inkább napi szinten használt közlekedési eszköz” – értékelte a legfrissebb adatokat a Veteranpark.hu képviseletében Kolma Kornél.

A veterán motorok tekintetében az MZ dominál, mivel a majd 26 ezres oldtimer korú kétkerekű fele e márka valamelyik típusát képviseli.

Az oldal készítői összeállítottak egy top 10-es listát a vasakból.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book
  1. Indian Scout (1927)
  2. D-Rad R-06 (1928)
  3. Harley-Davidson JD (1928)
  4. Indian 101 Scout (1928)
  5. NSU 501T (1928)
  6. BMW R16 (1929)
  7. Indian D G P (1929)
  8. Harley-Davidson 30 (1930)
  9. Méray JAP P-350 (1931)
  10. Norton 19 (1932)

A VeteránPark célja, hogy összegyűjtse a járműipar remekműveit, illetve lehetőséget biztosítson a konkrét típusokhoz, modellekhez kapcsolódó tapasztalatok megosztására. Az oldal a Wikipédiához hasonlóan működik, így bárki által szerkeszthető, jelenleg több mint 340 veteránautó- és motor, vagy egyéb jármű rövid leírása olvasható az oldalon. A kezdeményezést 2011-ben, a Magyar Tartalomipari Szövetség, a közösségi oldalak kategóriában minőségi díjjal jutalmazta.

 

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük