„Mivel megyünk? Energiamix a közlekedésben” A Közlekedési Múzeum időszaki kiállítása
Szeretettel várjuk ismét látogatóinkat május 1-től „Mivel megyünk? Energiamix a közlekedésben” című új időszaki kiállításunkon az Északi járműjavítóba!
Idén 125 éves Múzeumunk tárlata 36 különleges jármű és 65 műtárgy bemutatásán keresztül ad betekintést energiafelhasználásunk történetébe a szénkorszaktól egészen napjainkig a közlekedés vonatkozásában.
Fedezzétek fel a Dízelcsarnokot legendás járműveink között, ezen a napon csak 125 forintos belépőjegyért!
https://jegy.kozlekedesimuzeum.hu/
https://jegy.kozlekedesimuzeum.hu/
Déli vasút 109.109 pályaszámú gőzmozdony, amely akár 270 tonnás vonatokat továbbított
MÁV 424-es gőzmozdony, az “első bivaly”
242.001-es gőzmozdony, az egykoron leggyorsabb hazai, s egyben egyetlen magyar áramvonalas mozodonysorozat egyetlen fennmaradt példánya
Csepel D 450 tehergépkocsi, az 1960-as évekből
Ford T modell személygépkocsi, a világ első futószalag-gyártással készült gépkocsija
„Árpád” sínautóbusz, amely hajdanán a Budapest és Bécs közötti 278 kilométeres utat mindössze 2 óra 58 perc alatt tette meg
Ikarus 266.25 – 1988-ból
Puli villamos hajtású kisautó, amely egyetlen példányban készült készült nyitott karosszériás Puli City gépkocsi
ZIU 9 típusú trolibusz
Trabant 601, amely egykor státuszszimbólumnak számított
MÁV 424-es gőzmozdony, az “első bivaly”
242.001-es gőzmozdony, az egykoron leggyorsabb hazai, s egyben egyetlen magyar áramvonalas mozodonysorozat egyetlen fennmaradt példánya
Csepel D 450 tehergépkocsi, az 1960-as évekből
Ford T modell személygépkocsi, a világ első futószalag-gyártással készült gépkocsija
„Árpád” sínautóbusz, amely hajdanán a Budapest és Bécs közötti 278 kilométeres utat mindössze 2 óra 58 perc alatt tette meg
Ikarus 266.25 – 1988-ból
Puli villamos hajtású kisautó, amely egyetlen példányban készült készült nyitott karosszériás Puli City gépkocsi
ZIU 9 típusú trolibusz
Trabant 601, amely egykor státuszszimbólumnak számított