KiemeltMotorbemutatóMotorok

Itt egy valódi funbike a fiatal motorosoknak: Aprilia Tuono 457

Megszületett egy új Aprilia Tuono, és a motorosok új generációi – a legavatottabbak és legszenvedélyesebbek – tudják, hogy egy új, a tiszta szórakozásnak szentelt gép érkezik. A fiatal motorosok már bebizonyították, hogy értékelik az Aprilia képességeit az RS 457 modellel, amely a Noale-ban született, és amely az Aprilia teljes körű tudását magában foglalta.

Ez a kiváló műszaki alap adja az építőköveket az Aprilia Tuono 457-hez, amelyet egy igazi naked bike-ként mutatnak be az új motorosok számára, a mindennapi motorozás és a szabadidős szórakozás jegyében. Az új Aprilia legendás nevet visel, amely mindig is egyet jelentett a csúcstechnológiával, a maximális teljesítménnyel és az abszolút élvezetességgel mind az úton, mind a versenypályán.

A Tuono 457 a kiváló hagyományok legújabb örököse a magas kormányú sportmotorok terén, amelyek kiváló, adrenalinnal teli élményt nyújtanak. Mint ilyen, a 457 kétségtelenül egy Tuono minden tekintetben, de számos olyan különbséggel is rendelkezik, amelyek még exkluzívabbá teszik: ez az egyetlen olyan motor a kínálatban, amely nem rendelkezik a vázba integrált burkolattal. Helyette – most először egy Tuonónál – egy igazi naked bike-hoz méltó, visszafogott lámpaburkolat található.

Ez a valaha volt legkonformistább és leglázadóbb Tuono, és miközben megtartja az összes Tuono motor alapvető jellemzőit, az új modell teljesen új külsővel büszkélkedhet, amelyet úgy terveztek, hogy kielégítse a legfiatalabb generáció igényeit és vágyait, amelyet megcéloz.

Aprilia Tuono 457 2025

Friss, új dizájn

A Tuono 457 teljesen új dizájnjnt kapott. Az Aprilia tervezői egy igazi naked motor visszafogott vonalait és kompakt felületeit vázolták fel annak a stílusnyelvnek a továbbfejlesztéseként, amely minden Aprilia motorkerékpárt azonnal felismerhetővé és teljesen egyedivé tesz.

A teljes LED-es első lámpatest megtartja a jellegzetes hármas fényszórót, amely minden Aprilia modellre jellemző, itt innovatív módon értelmezve, egy kis alsó spoilerrel – a legendás Tuono 1000 R kéthengerese előtti tisztelgés, amely szintén tükrözi a kínálat összes Aprilia utcai motorjának formatervét, ahol a fejlett aerodinamikai megoldások alkalmazása jól látható.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Az új tank formája a sportosság érzését fejezi ki, és ergonomikus kialakítású, amelyet kifejezetten a széles kormányhoz terveztek a dinamikus, élvezetes vezetés érdekében. Szintén új az oldalsó panelek és a hátsó rész kialakítása, amely a Tuono 457 alapvető stílusát idézi. A hátsó lámpatest is teljes egészében LED-es, míg a teherhordó funkcióval rendelkező kéthengeres motort szándékosan fedetlenül hagyták, kiemelve ezzel a kategóriában való egyediségét, akárcsak az ikergerendás alumínium váz.

Az a döntés, hogy a kipufogórendszert a motor alatt helyezték el, szintén hozzájárul a motorkerékpár letisztult megjelenéséhez, miközben nagyobb szabadságot biztosít az utas lábtartóinak elhelyezése tekintetében. A nyereg, amely 800 mm-re van a talajtól, oldalt kúpos, hogy segítse a motorost, amikor a lábát a talajra helyezi; az utasülés tágas, míg az együléses hátsó rész tartozékként kapható.

Aprilia Tuono 457 2025

Csúcsteljesítmény/tömeg arány

A Tuono 457 az ultramodern 457 köbcentiméteres kéthengeres motor köré épül, amely nemrég mutatkozott be az RS 457-ben, az Aprilia technológiai koronájának ékkövében.

Ez egy folyadékhűtéses, párhuzamos elülső kéthengeres motor dupla vezérműtengely-ütemezéssel és hengerenként négy szeleppel, amelynek maximális teljesítménye 35 kW (47,6 LE) 9400-as fordulatszámon. Ez a maximális teljesítmény, ami egy A2-es jogosítvánnyal vezethető motorkerékpár esetében lehetséges – és 43,5 Nm nyomaték 6700-as fordulatszámon, amelynek 82%-a már 3000-es fordulatszámon rendelkezésre áll.

A motor rekord teljesítményt nyújt egy ilyen méretű kéthengeres motorhoz képest. Ez a legújabb generációs motor rendkívül kompakt és könnyű, ami hozzájárul a rekord teljesítmény/tömeg arány eléréséhez. Ami a Noale tervezőinek legfontosabb prioritása volt: a motor száraz tömege mindössze 159 kg.

A motor különleges elrendezését úgy választották ki, hogy a lehető legjobban optimalizálják a könnyűséget és a tömörséget, így a váz kialakításánál nagy szabadságot hagytak; a motor teherhordó funkcióval is rendelkezik, a lengőkar rögzítése a hátsó részbe van beépítve.

Az Aprilia kéthengeres motorja az RSV4-be épített szupererős 1100 köbcentiméteres V4-es motorral, majd a 660-as sorozatba épített 659 köbcentiméteres kéthengeres motorral szerzett tapasztalatokra épül. Az Aprilia szakemberei a teljes mért optimalizálásán dolgoztak, a hűtőkör és a blow-by visszanyerő kör teljesen a motorba integrálták, így a külső csővezetékeket ki lehetett küszöbölni.

Aprilia Tuono 457 2025

A forgattyúsházat vízszintesen két részre osztották, hogy tovább csökkentsék a tömeget és robusztusabbá tegyék a szerkezetet. Különböző megoldásokat alkalmaztak a belső súrlódás minimalizálására: a hengerek mintegy 6,5 mm-rel vannak eltolva a forgattyús tengelytől, ami csökkenti a dugattyúk tolóerejének súrlódását; az ellentengely és a vízpumpa görgős csapágyakon működik perselyek helyett, a dugattyúcsapok pedig DLC (Diamond-like Carbon) felületkezelésen esnek át.

Végül, a sebességváltó görgőketreceket használ perselyek helyett – ugyanúgy, mint az Aprilia V4-es motorjainál -, és emellett egy új, szabadalmaztatott kenési megoldással büszkélkedhet, a váltóvillák tengelyébe integrált rendszerrel. A négyszelepes/hengeres kettős vezérműtengelyű, oldalirányú lánc által hajtott vezérműtengelyek üregesek, és kalibrált csészéket használnak – amelyek segítenek a tehetetlenség csökkentésében – a szelepek mozgatásához.

Az olajfürdős többtárcsás tengelykapcsoló erőátviteles, és ugrálásgátló rendszerrel rendelkezik. Az RS 457-től eltérően a Tuono 457 végáttétele rövidebb, mivel egy extra fogazású koronakerék került beépítésre, ami még nagyobb érzékenységet tesz lehetővé az elektronikus Ride-by-Wire multimap gázkar minden egyes érintésére.

Aprilia Tuono 457 2025

A váz: abszolút könnyedség és agilitás

Az új Tuono 457 az Aprilia felbecsülhetetlen értékű, több éves versenyzés során szerzett, győztes tapasztalatait hasznosítja, és az egyetlen alumínium vázzal rendelkező motor a szegmensében. A merevség és a súly közötti legjobb kompromisszum elérése érdekében a váz formáit számítógépes tervezéssel (CAE) optimalizálták, számos közúti fejlesztési ülés mellett. Az így kialakított elrendezés a maximális könnyedségnek van szentelve, ami biztosítja a dinamikus viselkedést és az Aprilia motorokra jellemző jellegzetes első tengelyérzetet.

A vázat két oldalsó alumíniumgerendából kovácsolták, amelyek a kormányfejre és hátulra vannak csavarozva; a motor teherhordó elemként funkcionál – ez a megoldás a 660-as utcai modellcsalád rendkívül sikeres motorja által inspirált megoldás -, amely lehetővé teszi egy kompakt, könnyű és merev szerkezet létrehozását. Ez a megoldás a kategória legjobb teljesítmény/tömeg arányát biztosítja.

Annak érdekében, hogy a futómű teljes mértékben ki tudja fejezni kiváló kezelhetőségét és precizitását, élvonalbeli felfüggesztéseket választottak, amelyek kalibrálása minden helyzetben maximális élvezetet és a lehető legjobb irányíthatóságot biztosítja. A 41 mm-es szárú, 120 mm-es rugóúttal rendelkező villa előfeszítés-beállítással rendelkezik, és a hátsó lengéscsillapító (130 mm-es rugóúttal), amely az aszimmetrikus acél lengőkart támasztja, szintén állítható. A fékrendszerben egy pár ByBre féknyerget találunk (az elöl radiális rögzítésű), amelyek elöl 320 mm-es, hátul 220 mm-es acél tárcsákkal működnek.

A kormányon lévő fékkar állítható, így mindig a legjobb ergonomikus pozíciót biztosítja. A rendszert a Bosch kétcsatornás, kettős leképezésű ABS-rendszere segíti, amely mindkét kerékre vagy csak az elsőre választható. A 17 colos felnikre elöl 110/70-es, hátul 150/60-as méretű gumiabroncsok illeszkednek – tökéletesen alkalmasak a futómű tulajdonságai által nyújtott látványos agilitás kiemelésére.

Aprilia Tuono 457 2025

Elektronikus vezérlőrendszerek a biztonságért és a szórakozásért

A Tuono 457 elektronikus felszereltsége folytatja az Aprilia technológiai hagyományait, és a legátfogóbb ebben a kategóriában, amelyet azzal a kettős céllal fejlesztettek ki, hogy fokozza a vezetési élményt és minden körülmények között maximális biztonságot nyújtson. A Ride by Wire rendszer – amelyet az Aprilia vezetett be elsőként, mind a MotoGP-ben a futurisztikus RS Cube modellel, mind a sorozatgyártásban a Shiverrel – három Riding Mode-mal büszkélkedhet, amelyek a teljesítmény és a nyomaték leadását, valamint a három fokozatba állítható, illetve kikapcsolható kipörgésgátlót szabályozzák.

Az Aprilia Riding Modes is úgy lett kitalálva, hogy megkönnyítse az életet a nyeregben: a motoros egyszerűen kiválasztja a vezetési stílusának vagy helyzetének leginkább megfelelő üzemmódot, hogy élvezhesse az optimális motorvezérlési és kipörgésgátló beállításokat.

A három Riding Modes a következő:

  • ECO: a motor által leadott teljesítmény progresszív, míg a kipörgésgátló beavatkozási szintje közepesre van állítva (2. szint). Tökéletes a hosszabb utazásokhoz és a mindennapi motorozáshoz.
  • SPORT: a sportos motorozáshoz tökéletes üzemmód, a motor gyorsabb, dinamikusabb teljesítményleadásával és kevésbé beavatkozó kipörgésgátlóval (1. szint).
  • RAIN: a gyenge tapadási viszonyok és nedves aszfalton való használatra tervezett üzemmód.

A teljesítmény leadása nagyon egyenletes, miközben a kipörgésgátló maximálisra van állítva (3. szint) a teljes biztonság érdekében gyorsításkor. Az ATC (Aprilia Traction Control) rendszer a kiválasztott Riding Mode-tól függetlenül mindig, akár menet közben is beállítható a bal oldali parancsblokkban található praktikus UP és DOWN gombok segítségével. Minden Riding Mode-ban az ABS a maximális szintre van állítva, és mindkét keréken bekapcsolva van.

Aprilia Tuono 457 2025

A Riding Mode gomb megnyomásával és lenyomva tartásával az ABS kikapcsolható a hátsó kerékről, amikor a motor áll, hogy maximalizálni lehessen a sportos vezetést, például a versenypályán. A dedikált kiegészítők széles katalógusában megtalálható az AQS rendszer is: Aprilia Quick Shift, a kétirányú elektronikus sebességváltó, a szupergyors sebességváltáshoz, a gázpedál zárása vagy a kuplung használata nélkül, amely visszaváltáskor is rendelkezésre áll.

A Tuono 457 felszereltségéhez alapfelszereltségként a legmodernebb, 5″-os színes TFT műszerfal is tartozik, valamint a praktikus, intuitív, háttérvilágítással ellátott parancsok a kormányon. Az Aprilia MIA rendszer egy másik kiegészítő, amely tovább bővíti a műszeregység funkcionalitását: ez a multimédiás platform lehetővé teszi, hogy a motoros csatlakoztassa okostelefonját a motorhoz.

A rendszer olyan csatlakozási protokollt kínál, amely minimalizálja az okostelefonok akkumulátorának fogyasztását, és magában foglalja mind az Infotainment rendszert – a hangasszisztens, a hívások és a zene kezelését az intuitív kormányvezérlőkön keresztül -, mind a navigációs funkciót, amely lehetővé teszi, hogy a motoros közvetlenül a műszerfalon tekintse meg a piktogramos útbaigazítást, miután a kapcsolódó okostelefonon beállította az úti célt. Az Aprilia MIA alkalmazás lehetővé teszi a megtett útvonalak memorizálását is, valamint a közvetlenül az alkalmazáson keresztül szerzett adatok elemzését is, a térinformatikai telemetria funkció segítségével.

Verziók és színek Az Aprilia Tuono 457 két különböző grafikai változatban kapható.

  • A Piranha Red fényezés az Aprilia történetének klasszikus színeivel – fekete és piros – büszkélkedhet, amelyek a Tuono 457 sportos jellegét hangsúlyozzák.
  • A második grafikai változat a Puma Gray nevet viseli, és józanabb színeket, a szürkét és a fehéret, amelyek városiasabb megjelenést kölcsönöznek a Tuono 457-nek.
Aprilia Tuono 457 2025

Az Aprilia tartozékok széles választékával büszkélkedhet

Az Aprilia a Tuono 457-es modellcsaládhoz eredeti tartozékok széles választékát fejlesztette ki, amelyek célja a motor sportos jellegének fokozása, valamint a komport és a funkcionalitás javítása.

  • Együléses hátsó borítás: ez a tartozék kiegészíti a motor sportos arculatát, átfedve az utasülést és javítva a formatervet.
  • Kuplung- és fékkar: a tömör alumíniumból megmunkált karok állíthatóak az optimális ergonómia érdekében. Az eloxált piros felület kiemeli a motorkerékpár sportos megjelenését.
  • Hátsó fék- és váltópedálok: tömör alumíniumból megmunkált, eloxált piros felületű, sportos megjelenésű pedálok.
  • Alumínium lábtartó-kapcsok: tömör alumíniumból megmunkált, eloxált piros felületű, a motorkerékpár bakancsainak tapadását növelik sportos használatra.
  • Fékkar borítás: a márka versenyzői tapasztalatai által inspirált fékkar borítás maximális biztonságot nyújt, megakadályozva az első fék véletlen bekapcsolását.
  • Piros hajtáslánc: a piros láncszemek fokozzák a sportos megjelenést.
  • Alumínium rendszámtartó: az eredeti műanyag alkatrészt helyettesíti, javítva a motor esztétikai megjelenését. Beépített LED-es rendszámtábla világítással is rendelkezik.
  • Kétirányú Quickshifter: ez a könnyen felszerelhető eszköz lehetővé teszi a fel- és leváltást a sebességfokozatok között a kuplung használata nélkül, így szupergyors sebességváltást tesz lehetővé.
  • USB-port: elengedhetetlen külső eszközök, például okostelefonok töltéséhez. A műszerfal mellé szerelendő.
  • Versenyszerű fékbetétek: a közúti használatra jóváhagyott első fékbetétek javítják a teljesítményt fékezés közben.
  • Első kerékvédő: az első kerék tengelyére szerelt alumíniumbetétek gumi végekkel megakadályozzák a féktárcsa sérülését esés esetén.
  • Sisakrögzítő kábel: az ülés alatt található speciális kampón keresztül a biztonsági kábel lehetővé teszi a sisak rögzítését a járműhöz.
  • TPMS gumiabroncsnyomás-érzékelő: a műszerfalon jelzi a gumiabroncsnyomást.
  • Komfort nyereg: a vezetési kényelem javítása érdekében készült, miközben a földtől való távolsága a standard nyereggel azonos marad.
  • Alacsonyított nyereg: alacsonyabb profilú nyereg, amely lehetővé teszi, hogy minden magasságú motoros könnyedén letehesse a lábát a földre, anélkül, hogy a vezetési kényelem csökkenne.
  • Utasfogantyúk: ergonomikus formájukkal tökéletesen illeszkednek a farokrész kialakításához, és biztonságos, kényelmes fogást nyújtanak az ügyfél számára.
  • Oldaltáskák: hőformázott oldaltáskák, amelyeket úgy terveztek, hogy a speciális tartók segítségével könnyen felszerelhetők legyenek, anélkül, hogy befolyásolnák a jármű vonalvezetését, és biztosítanák az utasok kényelmét.
  • Tankzsák: Praktikus mindennapi használatra tervezett tankzsák. Könnyen fel- és levehető a speciálisan kialakított tartónak köszönhetően. Tartalmaz egy esővédőhuzatot és egy átlátszó borítású tokot is, amely lehetővé teszi a lovas okostelefonjának használatát a navigációhoz.
  • Tankvédő: öntapadós 3D anyagból készült, védi a tankot és megakadályozza a lovas megcsúszását. A tank középső és oldalsó részéhez kaphatók.
  • Elektronikus lopásgátló rendszer: egy kompakt, csúcstechnológiás vezérlőegységből áll, amely könnyen felszerelhető. Távirányítóval is felszerelt. A rendszer saját áramforrással rendelkezik, és minimális energiát fogyaszt.
  • Aprilia MIA: ez az eszköz lehetővé teszi, hogy a motoros Bluetooth-on keresztül csatlakoztassa okostelefonját a kerékpárhoz, így az igazi multimédiás platformmá válik.
  • Kültéri kerékpárhuzat: vízálló anyagból készült, megvédi a kerékpárt a kedvezőtlen időjárási körülményektől, ha kint parkol.
  • Style tükrök: típusjóváhagyásos kormánytükrök.
  • Beltéri kerékpárhuzat: lélegző, rugalmas anyagból készült, alkalmazkodik a kerékpár alakjához, védi a szennyeződésektől és a portól.

Egy új, speciális ruházati termékcsalád

Az Alpinestars-szal együttműködve az Aprilia egy olyan technikai ruházati termékcsaládot tervezett, amely tökéletesen kiegészíti a Tuono 457 stílusát és jellemzőit.

  • Overtake teljes sisak: a szélcsatornában fejlesztették ki a turbulenciák csökkentésére, a stabilitás javítására és a hangszigetelés fokozására nagy sebességnél. A hatékony szellőzőrendszerrel felszerelt sisakot visszahúzható belső napellenzővel látják el. Ezenkívül Pinlock párásodásgátló napellenzővel, akciókameratartóval és az állvédő légterelővel is rendelkezik. Fekete és fehér színben kapható.
  • Speed Blast Air Tex dzseki: a magas szintű kopás- és szakadásállóságot biztosító, fejlett poliszövet külső szerkezetű dzseki szellőzőnyílásokkal és széles hálós-hálós panelekkel rendelkezik a mellkason, a háton és a karokon a szellőzés fokozása érdekében, és ideális a legkülönbözőbb időjárási körülmények között való használatra. Az ergonomikus Nucleon Flex Plus protektorok a vállakon és a könyökökön nagy mozgásszabadságot biztosítanak.
  • Next Rival Tech melegítőfelső: ideális ruhadarab városi környezetben való motorozáshoz. A vállakon, könyökökön és háton található megerősített részekkel kiváló kopásállóságot biztosít. A pulóver fő héja szövött anyagból készült, ami alkalmi megjelenést kölcsönöz neki. A vállakon és könyökökön található Nucleon Flex Plus protektorok magas szintű védelmet nyújtanak
  • Burnout Denim: Technikai farmer, amely egyesíti a védelmet és a stílust. Egyenes, normál szabású, kiváló minőségű farmeranyagból készült, és Aramid szálból készült belső panelekkel van ellátva, amelyek fokozott védelmet nyújtanak a kopásokkal és vágásokkal szemben. A Nucleon térdvédők mozgásszabadságot biztosítanak, és visszafogott dizájnnal rendelkeznek a visszafogott megjelenés érdekében.
  • Rapid Dash Air kesztyű: sportos, könnyű kesztyű robusztus, merev ujjpercvédelemmel és teljes tenyérborítással szintetikus velúrból a kiváló tartósság érdekében. A kesztyű érintőképernyő-kompatibilis ujjbegyet is tartalmaz az okostelefonok és GPS-rendszerek használatához, valamint elasztikus paneleket a nagyobb ujjmozgékonyság érdekében.
  • Twisties Tex Jacket: új sportos kabát olyan anyagból, amely a kivehető téli bélésnek köszönhetően minden időjárási körülményhez tökéletes. A Nucleon Flex Plus váll- és könyökvédőkkel felszerelt dzseki a légzsákmodult is képes befogadni.
  • Twisties bőrkesztyű: új bőrkesztyű, amelyet a közúti használat során a kényelem és a védelem érdekében terveztek. Ergonomikus karbon protektorokkal rendelkeznek az ujjperceken, valamint innovatív mikroszálas és PU betéttel a tenyéren és a hüvelykujjon a kiváló kopásállóság és légáteresztő képesség érdekében.

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük