Honda már tervezi a GB500 retro motorkerékpárt
A Honda egyhengerese a GB350 2025-ben kerül az európai piacra, miután Indiában és más piacokon több évig CB350 néven volt kapható. A modell sikerén felbuzdulva állítólag már tervezik az új, nagyobb kapacitású változatot kifejezetten az európai és az USA piacra, amely a GB500 nevet viseli.
Ezt onnan tudjuk, hogy a Honda világszerte több védjegybejelentést nyújtott be a „GB500” név védelmére egy új motorkerékpár-modell számára, többek között az USA-ban is. Tekintettel a Royal Enfieldhez hasonló cégek retro modelljeinek közelmúltbeli sikerére, úgy tűnik, hogy ezt a piacot célozza meg.
A Honda már korábban is készített GB500-at a GB500TT formájában, amelyet 1985-től a 90-es évek elejéig értékesítettek, és léghűtéses egyhengeres motort használt. Az új GB500 valószínűleg hasonló formátumot fog alkalmazni, mivel a GB350 motorja a feltételezések szerint fizikailag elég nagy ahhoz, hogy legalább 500 köbcentisre fúrják fel.
A GB350 a motorkerékpáros trendekkel ellentétes, hosszú, 90,5 mm-es lökettérfogattal és keskeny, 70 mm-es furattal rendelkezik. A Hondának csak 84 mm-re kellene kifúrnia a motort, azonos löket megtartása mellett, hogy elérje az 501 köbcentiméteres hengerűrtartalmat. Ez lehetővé tenné a vállalat számára, hogy nagyobb teljesítményű GB500-at dobjon piacra anélkül, hogy a kutatás-fejlesztés vagy az átdolgozás nagy költségekkel járna, mivel a GB350 vázának legtöbb alkatrésze közvetlenül átvihető lenne a nagyobb motorra.