HírekMotorokMotorozás

Honda már tervezi a GB500 retro motorkerékpárt

A Honda egyhengerese a GB350 2025-ben kerül az európai piacra, miután Indiában és más piacokon több évig CB350 néven volt kapható. A modell sikerén felbuzdulva állítólag már tervezik az új, nagyobb kapacitású változatot kifejezetten az európai és az USA piacra, amely a GB500 nevet viseli.

Ezt onnan tudjuk, hogy a Honda világszerte több védjegybejelentést nyújtott be a „GB500” név védelmére egy új motorkerékpár-modell számára, többek között az USA-ban is. Tekintettel a Royal Enfieldhez hasonló cégek retro modelljeinek közelmúltbeli sikerére, úgy tűnik, hogy ezt a piacot célozza meg.

A Honda már korábban is készített GB500-at a GB500TT formájában, amelyet 1985-től a 90-es évek elejéig értékesítettek, és léghűtéses egyhengeres motort használt. Az új GB500 valószínűleg hasonló formátumot fog alkalmazni, mivel a GB350 motorja a feltételezések szerint fizikailag elég nagy ahhoz, hogy legalább 500 köbcentisre fúrják fel.

A GB350 a motorkerékpáros trendekkel ellentétes, hosszú, 90,5 mm-es lökettérfogattal és keskeny, 70 mm-es furattal rendelkezik. A Hondának csak 84 mm-re kellene kifúrnia a motort, azonos löket megtartása mellett, hogy elérje az 501 köbcentiméteres hengerűrtartalmat. Ez lehetővé tenné a vállalat számára, hogy nagyobb teljesítményű GB500-at dobjon piacra anélkül, hogy a kutatás-fejlesztés vagy az átdolgozás nagy költségekkel járna, mivel a GB350 vázának legtöbb alkatrésze közvetlenül átvihető lenne a nagyobb motorra.

Szerinted jó irány egy nagyobb retro motor kifejlesztése a Hondától?

Forrás

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük