Én maradok a mechanikus váltó mellett: Honda CMX 1100 Rebel DCT 2021 teszt
Mielőtt elhoztam a gépet az egy hetes tesztvezetésre, igyekeztem megismerni milyen paraméterekkel dobták piacra a Honda CMX 1100 Rebelt, hogy ne érjen meglepetés. Joggal hittem, hogy tuti felkészülten fogom kezembe kaparintani a „Lázadó” slusszkulcsát.
A megszerzett tudás birtokában nyugtázhattam, hogy a Rebelben is az Africa Twin sorkettes, 1084 ccm-es szíve dobog, csak kicsit cruiser-esítve. Mert azért azt a tervezők is belátták, hogy elég hülyén venné ki magát, ha visító blokkal nyargalnának át vele a városon a boldog tulajok.
A gondos mérnöki munkának köszönhetően ezt azzal küszöbölték ki, hogy a fordulatszám tartománynál inkább az alacsony, illetve középtartományra helyezték a hangsúlyt. Ezt ügyesen sikerült megoldani, így az alapjárati sziszegő hangot a gázadásra morajló, majd pedig testes dübörgő hang váltja fel. Persze én még vártam volna egy kis morcosságot, de az elmaradt, így megelégedtem azzal, ami van.
A pacikat nem engedték szabadjára, így 87 lóerőben zabolázták meg, 97 Nm-es nyomaték mellett.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Ránézésre kistesója vonalait örökölte, hiszen megtartották a CMX 500 Rebel formáját, azonban vaskosabb vázat és futóművet kapott. Véleményem szerint jó, hogy tovább vitték ezt a klasszik formát, mert tetszetős darab.
Elöl130-as, hátul 180-as papucsok koptatják az aszfaltot, vagy az aszfalt a gumit – felhasználói igények szerint. Természetesen már ez is LED-es fényszóróval, LED-es műszerfallal, különböző vezetési és felhasználói módok beállítási lehetőségeivel került piacra.
Az már első ránézésre lejött, hogy nem egy óriási nagy cirkálóról van szó, de amikor ráültem és először állítottam fel az oldalsztenderről, akkor konkrétan majdnem átrántottam a másik oldalra. Úgy veselkedtem neki, mint a saját Mean Streak-emnek, azonban a 233 kg és a remek súlyponti elhelyezés miatt annyira könnyű ez a motor, hogy kezdett olyan érzésem lenni, mintha nem is egy 1100-as motor nyergében ülnék.
A mindössze 70 cm-es alacsony üléspozíció miatt örülhetnek a mélynövésű honfitársak is, mert ezen a motoron nem kell majd megküzdeniük a leültetés és különböző „cipőtalpnövelő” fortélyokkal, hogy kényelmesen, biztonságosan talajt érjenek. Lehet kedvezni akartak a jakuzáknak, hogy ők is szigorban nyomhassák.
Az is egyértelműen lejött, hogy ez itt nem „ámerika”, mert meg sem próbáltak Harley-utánzatba fogni, hiszen minden porcikája a japán vérvonalat testesíti meg. Ezt bizonyították azzal, hogy ehhez a stílushoz felvállalták a sorkettes megoldást és nem akarták ráerőszakolni a V2-est.
Mint már említettem felkészültségtől dagadó mellel vettem át a gépet úgy gondolva, hogy nem érhet meglepetés. Hát ért, amelyet egy „Kriszta! B+ ezen nincs kuplungkar” mondattal nyugtáztam.