fbpx

Bringázz izzadás nélkül!

altA Pedelec elektromos rásegítésű kerékpárok forradalmasíthatják a városi közlekedést, hiszen számos előnnyel rendelkeznek.

A kisrobogók és városi buszok alternatívái is lehetnek hamarosan a Pedelec, azaz a Pedal Electric biciklik.

Egyrészt az egyre növekvő benzin- és jegyárak, másrészt pedig a közösségi közlekedésben eltöltött sok idő miatt, egyre nagyobb az érdeklődés az alternatív, és egyben környezettudatosabb közlekedési eszközök iránt.

Egy 2009-es adatokat feldolgozó KSH kutatás szerint, a városi közlekedésre fordított időt és haladási sebességet vizsgálva, a buszok közel azonos tempóval haladnak – egy átlag 10 km távolságú táv alapján –, mint a Pedelec kerékpárok. Ennek egyik oka, hogy a fővárosban sok helyen a buszok csak araszolva haladnak és buszsávjuk sincsen, így a buszok, trolik és villamosok körülbelül 18 km/óra átlagsebességet képesek tartani. Megközelítőleg ilyen tempót (15 km/óra) lehet elérni egy normál kerékpárral is a fővárosban.

Így tehát elmondható, hogy megfelelő alternatívát nyújthat az elektromos rásegítéssel működő kerékpár, hiszen csak 25 km/h sebesség átlépése után kapcsol ki a rásegítése, illetve dombokon, emelkedőkön is tudja tartani a sebességet, mindezt pedig a vezető számára erőlködés és izzadságcseppek nélkül.

Egy egyszerű biciklizéshez ajánlatos „kerékpárosnak öltözni”, azaz váltóruha nélkül el sem érdemes indulni reggelente akár a munkába, akár az iskolába. Ezzel szemben a Pedelec használata elegánsabb öltözéket tesz lehetővé, az izzadásmentesség garantált még hosszabb út során is.

Szeles időben, nehezebb csomagokkal, szintén tapasztalhatóak a Pedelec előnyei: kevesebb erőkifejtést igényel, egyszerű és gyors közlekedést biztosít. Ráadásul a nagyvárosi forgatagban, szűkebb utakon, a manőverezés is könnyebb egy kerékpárral, amelynek gyorsasága azonban egy moped autóéval vetekszik.

A Pedelec esetében, 100 km megtételének teljesítmény-szükséglete körülbelül 0,5 kw. Tehát egy teljes akkufeltöltéssel számolva sem túlságosan megterhelő anyagilag a bicikli üzemeltetése, ha számolunk azzal, hogy manapság 1 kw áram díja körülbelül 40 Ft.

Szóval, 100 km-re vetítve, mindössze körülbelül 20 Ft a költségünk. Hosszú távon mindenképpen jövedelmezőbb lehet mindenki számára, ha a Leier City termékeit választja.altalt

Ajánlom másoknak is
NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 votes
A cikk értékelése

Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x