Bemutatták a 2025-ös Yamaha R9-et, ami nem az R1 utódja
A régóta pletykált YZF-R9 végre itt van, és egész jól néz ki. 890 köbcentis, háromhengeres, CP3-as motor, amely a Yamaha MT-09-et és a Yamaha Tracer 9 GT-t is hajtja.
Október 9-én bemutatták a 2025-ös Yamaha R9-et. De mielőtt továbbmennénk, hadd szögezzük le, hogy ez NEM a Yamaha YZF-R1 utódja!
Az R9 ECU-ja nagyon más, ami a Yamaha szerint „izgalmas szupersport teljesítményt kíván nyújtani, szélesebb, nyomatékosabb motor karakterrel”.
További jellemzők:
- A gyártó nem közölte a teljesítményadatokat, de a jelenlegi MT-09 motorja 117 lóerőt és 92 Nm-t ad le. Nagyobb hűtő van rajta és kisebb hátsó lánckerék (16/43 vs. 16/45).
- Teljesen új, fejlett, gravitációs öntvény Deltabox váz, amely a Yamaha legkönnyebb alumínium váza, súlya mindössze 9,7 kg. Nagy teljesítményű, teljesen állítható, 43 mm-es KYB SDF upside-down villa Kashima bevonatú csövekkel, és KYB teljesen állítható monoshock lengővillával hátul.
- Brembo radiális főfékhenger, 320 mm-es tárcsák és Brembo Stylema féknyergek elöl.
- Az ergonómia sokkal sportosabb, mint az YZF-R7-é, a kormány alacsonyan van elhelyezve, a lábtartók pedig magasabban.
- Van egy hattengelyes IMU, valamint Rain, Sport, Street, Custom vezetési módok, a négy Track mód mellett.
- Launch control, amely lehetővé teszi a kuplung nélküli váltást.
- Alapfelszerelés a gyorsváltó.
- Egy másik egyedülálló funkció a telemetria rögzítő és elemző vezérlő (Y-TRAC), amely naplózza és elemzi a vezetési adatokat, amelyeket később visszanézhetnek.
- Bluetooth segítségével kapcsolódik a motoros telefonjához, így a motorkerékpár integrált teljes navigációval, hívásokkal és zenével is büszkélkedhet.
- Új 5 hüvelykes TFT képernyő, amely sokkal könnyebben olvashatónak tűnik.
Dióhéjban Tehát a 2025-ös Yamaha R9 egy „hétköznapi” sportmotor, amelyet alkalmanként pályanapokra is elvihetsz. Az YZF-R1-hez képest sokkal elérhetőbb, de rendelkezik az R1 néhány technológiájával.