Az új BMW R 1250 RS sportos, dinamikus túraélményt nyújt
Az „RS” rövidítés több mint 40 éve a BMW boxermotorral együtt a sporttúra-versenyzés par excellence szimbólumát jelenti. Az R 1250 RS most még innovatívabb és kifinomultabb, és a sportos, dinamikus túrázás tökéletes élményét nyújtja.
A boxermotorral együtt a BMW Motorrad legendás „RS” rövidítése a sporttúra világában egyet jelent a sportos, dinamikus vezetési élménnyel az országutakon, ugyanakkor a hosszabb túrákon a kiváló kényelemmel. A BMW RS mindig is a sportos, kanyarokba hajló, kettesben és üdülési csomagokkal is teljesíthető hosszú távú etapok mestere volt. Hogy ez a jövőben is így maradjon, a BMW Motorrad az új R 1250 RS-t néhány új alapfelszereltséggel és opcionális extrával látta el – hogy a sportos túrázás még dinamikusabbá és pihentetőbbé váljon.
A legendás kéthengeres boxermotor változatlanul erőteljes meghajtásról gondoskodik. A motor hengerűrtartalma továbbra is 1254 cm3 , és még a jelenlegi EU5-ös regisztrációban is 100 kW (136 LE) teljesítményt produkál. A szívóoldalon a szelepvezérlés és a szelepemelkedés változtatására szolgáló BMW ShiftCam technológiának köszönhetően a teljes fordulatszám-tartományban erőteljes teljesítményt, rendkívül sima és csendes futást, valamint kiemelkedő üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékeket biztosít.
Dinamikus kipörgésgátló (DTC) és új „ECO” vezetési üzemmód az alapfelszereltség része. Riding Modes Pro menetmód-előválasztással és motorellenállás-nyomatékszabályozással (MSR) opcionális felszerelésként.
Még több kép a BMW R 1250 RS-ről a galériában
Itt az alapfelszereltséghez tartozó automatikus menetstabilizáló rendszer DTC a kiváló tapadásnak köszönhetően magas szintű menetbiztonságot biztosít. Az új, széria „ECO” menetmód segít a motorosnak a lehető leghatékonyabb üzemanyag-fogyasztásban.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Az új R 1250 RS Adventure gyárilag opcionális felszerelésként a „Pro riding modes” opcióval is felszerelhető. Ez többek között további, egyedileg konfigurálható vezetési módokat biztosít. A motorozási mód előválasztási funkció segítségével a vezető a motorozási mód gombon egyedileg állíthatja be a módokat. A motor húzónyomaték-szabályozás (MSR) a Pro motorozási mód másik új eleme. A hátsó kerék túlzott fékcsúszása miatt a kigurulás vagy visszaváltás során fellépő instabil menetállapotok biztonságos elkerülésére használható.
BMW Integral ABS Pro (részben integrált) és Dynamic Brake Control (DBC) az alapfelszereltség része.
Népszerű sporttúrázóként az R 1250 RS legújabb kiadásában a BMW Integral ABS Pro szériafelszereltség része. Ez egy olyan fékrendszer, amely még nagyobb biztonságot nyújt fékezéskor – akár kanyarban való belehajláskor is -, és úgyszólván még tovább gondolkodik. Ahogy a vezetési módok koncepciója tovább bővül, a fékrendszer is új funkciókat kap.
Például az ABS vezérlési karakterisztikája még inkább az adott menetmódhoz igazodik majd. A „Riding Modes Pro” opció részeként a dinamikus fékvezérlés (DBC) ezen felül vészfékezési manővereknél is támogatja a vezetőt. A DBC növeli a biztonságot fékezéskor, még nehéz helyzetekben is, azáltal, hogy megakadályozza a gázpedál akaratlan aktiválását. A motorvezérlésbe való beavatkozással a hajtási nyomaték fékezés közben csökken, hogy a hátsó kerék fékereje teljes mértékben kihasználható legyen. Ez stabilan tartja a motorkerékpárt és lerövidíti a fékutat.