A legnagyobb motormárkák javuló eladásokat produkáltak 2022-ben
A brüsszeli székhelyű ACEM (Association des Constructeurs Européens de Motocycles) nemzetközi motorkerékpár-ipari kereskedelmi szövetség legfrissebb adatai szerint a „Nagy Öt” európai motorkerékpár-piac – Franciaország, Németország, Olaszország, Spanyolország és az Egyesült Királyság – új motorkerékpár-regisztrációi -1,4%-kal (781 824 darab) csökkentek 2022 első kilenc hónapjában.
A motorkerékpárok regisztrációs volumene Olaszországban (-3,3%/227 400 darab), Németországban (-0,5%/173 750 darab) és Franciaországban (-7,9%/154 660 darab) csökkent. A másik két nagy piac jobban teljesített – Spanyolország (+6,2%/135 800 darab) és az Egyesült Királyság (+3,5%/90 190 darab) egyaránt emelkedő tendenciát mutatott. A „Nagy Ötök” az összes európai új kishaszonjármű-regisztráció mintegy 81%-át adják.
A japán gyártmányú, 250 cm3 feletti járművek Európába irányuló exportja masszívan emelkedett
A Honda a 2022. szeptember végéig tartó első félévre vonatkozóan a Honda csoport 9,202 millió darabos (+1,03%) és +1,27%-os (6,343 millió darabos) konszolidált egységeladásból származó +38%-os növekedést jelentett a konszolidált globális motorkerékpár-értékesítési árbevételében (1.412,6 milliárd jen). Az európai konszolidált értékesítési árbevétel 93.701millió jen volt, ami -17,1 millió jennel csökkent 2021 első félévéhez képest.
„ACEM – Spanyolországban, Olaszországban és az Egyesült Királyságban emelkedés történt az elmúlt év során”
A motorkerékpár üzletágban a Yamaha 1 085,3 milliárd jen nettó árbevételt jelentett (203,3 milliárd jen vagy 23,0%-os növekedés az előző pénzügyi év azonos időszakához képest), az üzemi eredmény pedig 66,2 milliárd jen volt (5,8 milliárd jen vagy 9,6%-os növekedés).
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
A teljes globális egységeladás 3,588 millió darab volt 2022 első kilenc hónapjában (az előző év azonos időszakának 3,460 millió darabjához képest). A belföldi japán eladások 7000 egységgel 71000 darabra csökkentek ebben az időszakban. Az európai eladások 2 000 darabbal 154 000 darabra csökkentek, Észak-Amerikában 1 000 darabbal 53 000 darabra nőttek, Ázsiában pedig 2,879 millióra emelkedtek.
A Kawasaki a folyó pénzügyi év első félévére vagy pénzügyi évének első felére (a 2022 áprilisától szeptemberéig tartó időszakra) vonatkozó pénzügyi eredményéről szóló jelentésében azt állítja, hogy motorkerékpárjai iránti európai kereslet „a termékhiány ellenére továbbra is erős”, és hogy összességében – az összes többi japán gyártóval együtt – a motorkerékpár-alkatrészek ellátási láncának elsődleges kockázata továbbra is a félvezetők és a nyersanyagok folyamatos hiánya, „de a logisztikai zavarok javulnak”.
„A Kawasaki és a Suzuki egységei leálltak Európában”
Összességében a Kawasaki motorkerékpárok nagykereskedelme a 6 hónapos időszakban 1000 darabbal nőtt a 2021-es időszakhoz képest, összesen 96 000 darabot. Európában a darabszám-nagykereskedelem 8 000 darabbal 25 000 darabra csökkent, míg az Egyesült Államokban 7 000 darabbal 45 000 darabra nőtt. A feltörekvő piacok összességében 333.000 darabbal 158.000 darabra nőttek, a Fülöp-szigetek továbbra is a Kawasaki legerősebb piaca maradt 103.000 darabbal, ami 37.000 darabbal több, mint az előző év azonos időszakában.
A motorkerékpár-üzletág teljes bevétele 265,1 milliárd jenre nőtt (+58,4 milliárd jen), a feltörekvő és fejlett piacokon, az UTV, ATV és PWC üzletágakban, valamint az általános célú motorüzletágban elért bevételek növekedésével.
Vállalati szempontból a Suzuki szerint az április-szeptemberi időszakban a nettó árbevétel és a nyereség nőtt az előző évhez képest, főként az értékesítési mix/árak javulásának, a volumen növekedésének és az árfolyamok hatásának köszönhetően, és ennek eredményeként felfelé módosította az egész évre vonatkozó előrejelzését.
A motorkerékpár-üzletág tekintetében a nettó árbevétel 28,2 milliárd jennel (45,8%-kal) 89,6 milliárd jenre nőtt az előző év azonos időszakához képest, a működési eredmény pedig 4,5 milliárd jennel (185,4%-kal) 7,0 milliárd jenre nőtt az előző év azonos időszakához képest – főként az indiai volumen növekedésének köszönhetően. A vállalat szerint az egységértékesítés összetételének/árának javulása és az árfolyamok hatása is kedvezően hatott.
„A Honda és a Yamaha egységei csökkentek Európában”
Az első félévben darabszámban kifejezve az eladások 960 000 darabot tettek ki – +22,9%-kal többet, mint az egy évvel korábbi 781 000 darab; emellett a Suzuki ATV eladásai az első félévben 8 000 darabos szinten maradtak éves szinten.
A Suzuki belföldi japán motorkerékpár-eladásai 6 000 darabbal/-18,5%-kal csökkentek. Európában lényegében stagnált a forgalom -0,4%-kal (18 000 darab). Az ázsiai eladások +27,5%-kal 787 000 darabot tettek ki (India és Kína volt a legnagyobb egyedi piac +35,7%-kal/350 000 darab, illetve +10,2%-kal/245 000 darab), de a legerősebb növekedést a Fülöp-szigeteken (+37,2%) és Indonéziában (+42,9%) érte el.
A Suzuki észak-amerikai növekedése is erős volt +16,7%-kal, de alacsony, 19 000 darabos volumen mellett. A motorkerékpár-üzletág konszolidált nettó árbevétele az időszakban +18,2%-kal 175,9 milliárd jen volt.
Itt Európában a BMW Motorrad azt mondja, hogy továbbra is „növeli a kiszállításokat”, a harmadik negyedévben „erős keresletet” tapasztalt, „szilárd növekedést” könyvelve el a világméretű értékesítési volumenben, és 51.778 motorkerékpárt és robogót szállítva ki az ügyfeleknek a harmadik negyedévben (+5,7%). A globális YTD kiszállítások 159 333 darabot tettek ki (+1,7%).
„A népszerű BMW GS modellek és az új, teljesen elektromos hajtású BMW CE 04 a fő értékesítési hajtóerők között voltak”. A motorkerékpárokból származó bevételek 2 485 millió euróra (+9,9%) nőttek a kilenc hónapos időszakban, a harmadik negyedévben pedig jelentősen, 822 millió euróra (+28,2%) emelkedtek.
A Ducati azt mondja, hogy „minden idők legjobb szeptembere” volt, és „újabb rekord árbevételről számolt be a harmadik negyedévre és 2022 első kilenc hónapjára vonatkozóan, 872 millió euróval (+21%)”. „A kereslet továbbra is magas, a rendelésállomány 92%-kal nőtt a tavalyi év azonos időszakához képest”. A világszerte 49.873 motorkerékpár YTD kiszállítása némileg meghaladta a 2021 első kilenc hónapjának 49.719 motorját. Az üzemi eredmény 67-ről 109 millió euróra nőtt (+62%).
Olaszország továbbra is a Ducati legjobb piaca (8.283 darab), amelyet az USA (6.595) és Németország (5.701) követ. Kína a negyedik helyen áll, és a Ducati számára a legerősebb növekedést jelentette (4.103 darab/+15%).
A Multistrada V4 maradt a Ducati legkelendőbb modellje a harmadik negyedévben és az év végi időszakban is, 8.776 darabot szállítottak le 2022 első kilenc hónapjában, ezt követi a Monster (6.903) és a Ducati Scrambler 800 család (5.771).
A Piaggio Csoport 2022 szeptemberéig világszerte 410.000 kétkerekű jármű (és alkatrész) értékesítéséről számol be (+12% az előző évi 366.000 darabhoz képest), 1.338,9 millió eurós nettó árbevétel mellett, ami +20,6%-os növekedést jelent a 2021. szeptember 30-i 1.110,2 millió euróhoz képest.
„A kétkerekűek által generált forgalom különösen erős volt az ázsiai és csendes-óceáni térségben (+55,1%), amelyet az amerikai (+44,4%) és az EMEA (+7,7%) piacok követtek, míg a kétkerekűek indiai piacán stabil, +1%-os forgalom volt tapasztalható”.
Címlapkép: prostooleh