A lazaság sokba kerül – Még mindig divat az olcsó donorcucc
A rövid tavasz után itt a hamarabb beköszöntött nyár, ennek okán a szokottnál is többen váltanak motorra az autók vagy a tömegközlekedés helyett. Ez így teljesen rendjén van, csupán azt felejtik el sokan, hogy a motorokon se légzsák, – na jó, a Gold Wingeken elvétve található – se biztonsági öv, se pedig a fémkalitka nem védi meg őket a baleseti sérülésektől és az időjárási körülményektől.
Meleg van, és ezt nem sokan viselik jól, főleg nem állig beöltözve – egészen pontosan fejtetőig – 30 fokos hőségben, amikor a városi fogalomban araszolgatva még a menetszél sem hűti az emberi testet, és ráadásnak még ott van a motor által termelt hő, ami alulról, mint egy forró üst, próbára teszi a tűrőképességet. Ó, nem gond, mondják sokan, és nekivetkőzve, szervdonornak, vagy lestrapált izületes koravénnek „öltöznek”, és így kísértik a sorsot.
Persze, nagyon menő lengén, lazán motorra ülni, mutogatni bicepszeket, tetkókat. A lányok roppant szexik, ahogy derekat, combot, cicit villantva kuporognak hátul, vagy épp a kormánynál feszítenek. A motor részleges karosszériája minden preventív cucc, amit magunkra veszünk. Ha ezeket elhagyjuk, igazi puhatestűként végezzük, épp úgy, ahogy egy bogár a sisakplexinken.
Egyre többen lazulnak be. Aki közlekedik a városi és a kisforgalmú főutakon, a saját szemével győződhet meg arról, hogy milyen sok felelőtlen motoros van. Persze, nagyon jól esik az embernek a melegben a hűs menetszél. Sokan már 25 fokban is kesztyű nélkül, egy szál pólóban, olykor strandpapucsban száguldoznak. Még ha balesetet nem is szenvednek, egy alattomos dolog minden egyes nap közelebb viszi őket ahhoz, hogy még 50 éves koruk előtt elérjék azt az állapotot, amit amúgy jóval később kellene. Olyan ízületi fájdalmakkal fognak élni, hogy nem hogy motorozni, de járni sem lesz sok kedvük, és bérletük lesz a gyógyfürdőkbe, ez szinte tuti.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Az ízületekre kevesen vigyáznak, amíg nem okoznak napi fájdalmakat. Ha kesztyű, kabát, nadrág és megfelelő lábbeli nélkül kapják a szelet, akkor azok menthetetlenül összeszedhetnek mindenféle fájdalmas nyavalyát. A szél 35 fokban is dolgozik, nem kell fagyosnak, vagy 5, 10 fokosnak lennie. Kellemetlen ugyan, de be kell öltözni, hogy elkerüljük a bajt.
A nyári melegben, ha hűt a menetszél, az sem tűnhet fel, hogy mennyire égeti a nap a bőrünket. Estére olyan vidám kis napszúrást is össze lehet szedni, ami mellett a ropogósra sült bőr már csak bolhacsípés. Ez nem strand. Ha motorra ül valaki, ne napozni akarjon, hanem motorozni. Ha pedig hirtelen elromlik az idő, vagy leszáll az este, akkor már késő rájönni arra, hogy jobb lett volna az a dzseki és a nadrág.
A nap, a szél, a csapadék okozta kellemetlenségek mellett egyéb veszély is fenyegeti a testi épségünket. Ha nagyobb tempó közben mellkason, arcon, karon csap egy-egy nagyobb rovar, az így olvasva vicces lehet, pedig korántsem az. Abban az esetben, ha a motoros ekkor megijed, és nem kívánt, hirtelen mozdulatokat tesz, akkor már nem csak egy lila folt lesz az emlékeztető, hanem az arconcsúszás élménye hagy mély nyomot.
Ha egy darázs, vagy méh csapódna be, és meg ki is próbálja rajtunk a fullánkját, akkor az allergiások duplán szívhatják meg a találkozást. Arról már nem is beszélve, ha egy lomhább veréb vagy rigó kopogtat be a sisakplexin. Na, az már nem móka. Tény, hogy ilyen azért ritkán fodrul elő, de én már találtam kismadarat a kocsim lámpája és a lökhárító közé szorulva, (mellékelt kép) pedig nem is mentem gyorsan. Ha 160-nál egy ilyen csőrike fejbe talál, azt nehéz könnyen kezelni.
Legvégül meg kell említeni azt, hogy a rendes motoros ruházat használata elsősorban az esések, ütközések miatt elengedhetetlen. Ha meg szeretnénk úszni a balesetek nagy részét, hogy csökkentsük a sérülések súlyosságát, nem szabad lazának, lustának, menőnek lennünk. Nem éri meg. Igenis, még egy rövidebb útra is fel kell venni azt a fránya dzsekit, nadrágot, kesztyűt, – a sisak az alap persze – mert a veszély minden méteren ott leselkedik ránk.
Ha félvállról vesszük azt a tényt, hogy a motorozás veszélyes üzem, a kellemetlenségek egész sora fogja beárnyékolni életünket, és a motorozás élménye a múltba fog merülni. Na? Jól hangzik? Ugye nem.