HírekMotorokMotorozás

A KTM-nek 265.000 eladatlan motorja van, amik csak úgy állnak

A legendás osztrák motorkerékpár-márka, a KTM ajelenlegi fizetésképtelenségi tárgyalása során kiderült, hogy egy egész éves készleten ül, ami 265 000 eladatlan motorkerékpárt jelent.

A KTM mintegy 3 milliárd dollárral tartozik a hitelezőinek, és a jelek szerint nem lesz egyszerű az eladásokból kinyerni ezt az összeget.

A márka 2023-ban még rekord eladási számokat ért el, és a vezetőség ekkor úgy döntött, hogy felpörgeti a termelést. Azonban, amikor a dolgok rosszabbra fordultak, akkor sem csökkentette vissza.

A kemény 2024-es év után a narancssárga kerékpárgyártó fizetésképtelenné vált, tele eladatlan készletekkel és kifizetetlen alkalmazottakkal. A márka elbocsátásokhoz, átszervezésekhez és a MotoGP fejlesztési program leállításához folyamodott. A KTM a pletykák szerint teljesen kivonul a MotoGP-ből, bár ezt egyelőre tagadják.

Előre láthatóan szinte az egész zűrzavar a vállalat milliárdos vezérigazgatójának és a vállalati holdingtársaság névadójának, Stefan Pierernek a számlájára írható. A menedzsment több hónapon keresztül túltermelésre kényszerítette a KTM-et a zuhanó eladások ellenére. A német Der Standard értesülései szerint ezt a számot a KTM fizetésképtelenségi tárgyalásán hozták nyilvánosságra.

Mivel a teljes csőd több ezer dolgozót hagyna cserben, az osztrák kormány a vállalat adósságának átstrukturálását szorgalmazza, és meghallgatásokat tart a hitelezőkkel és az érdekeltekkel, hogy megpróbáljanak megoldást találni a Big Orange számára.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Az ügyvédek azzal érveltek, hogy a KTM problémái a rossz gazdálkodásból erednek, és hogy a kékgalléros dolgozókat nem szabadna büntetni gazdag felügyelőik ballépéseiért „Vogl ügyvéd előadásában kitért a fizetésképtelenség okaira is, és számos gazdálkodási hibát is kidolgozott” – írja a Der Standard, hozzátéve: „2023-ban az eladások növekedtek; bár a kereslet csökkent, a motorkerékpár-gyártást nem csökkentették. Az így kialakult raktárszerkezetből a likviditási igény 2023 januárja és 2024 októbere között mintegy 440 millió euróval nőtt. Jelenleg több mint 265 000 motorkerékpár van raktáron – ennyi motorkerékpárt szoktak eladni egy év alatt.”.

Mi a KTM jövője?

Valószínűnek tűnik, hogy egy külső befektető lép közbe, és megmenti a gyengélkedő motorkerékpár-gyártót. Az indiai Bajaj már 49,9 százalékos tulajdonrésszel rendelkezik a vállalatban, és valószínűnek tűnik, hogy növelni fogja részesedését, hogy nagyobb kontrollt gyakorolhasson a szerkezetátalakítás felett. A semmi 49,9 százaléka végül is semmi. A vállalat 50,1 százaléka jelenleg a Pierer Mobility tulajdonában van. Valószínűnek tűnik, hogy Stefan Pierer a katasztrófában játszott szerepe miatt kiszorul a cégből.

2024. 12, 20-án a KTM a következő hivatalos közleményt adta ki:

„Nagyon megkönnyebbültünk! A bíró ma meghozta azt a döntést, hogy mindhárom vállalat tovább működhet az eljárás idejére.

A mai nap azonban csak az első lépése volt a 90 napos reorganizációs eljárásnak. Ez azt jelenti, hogy továbbra is keményen dolgozunk dolgozóink, beszállítóink és kereskedőink érdekében, hogy ez a vállalat hosszú távon életképes legyen. Végül is az üzlethelyiségről és egy osztrák márkáról beszélünk, amely Los Angelestől Sydneyig ismert.

A legfontosabb, hogy minél több munkahelyet megmentsünk. Ezzel összefüggésben új befektetőket keresünk, és hitelezőinkkel közösen próbálunk fenntartható megoldást találni. Különösen a bankokkal folytatunk jó tárgyalásokat.

Szeretnénk megragadni az alkalmat, hogy külön köszönetet mondjunk minden alkalmazottunknak, akik a kedvezőtlen körülmények, a bizonytalanság és az áldozatok ellenére továbbra is a vállalatunkért dolgoznak. És szeretnénk köszönetet mondani a KTM rajongóinknak és hűséges ügyfeleinknek szerte a világon a támogatásukért. Mindannyian erőt és bátorságot adnak nekünk!”

Stefan Pierer & Gottfried Neumeister

Forrás, Címlapkép: KTM sajtó

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük