A BMW 20 év után megújította a márka logóját
A német autógyár emblémája csaknem egy évszázada alapvetően ugyanolyan, csak időről-időre kisebb frissítéseket ejtettek meg rajta. Most ismét elérkezett a márkafrissítés ideje.
A jelenlegi trend szerint a logótervezésnél alapvető szempont, hogy a márkát képviselő grafikai elem minél egyszerűbb legyen. Ez nemcsak a megjegyezhetőség szempontjából fontos, hanem azért is, mert nem árt szem előtt tartani, hogy minél többféleképpen felhasználható és felismerhető legyen.
A logónak ugyanúgy felismerhetőnek kell lennie egy óriásplakáton, mint egy reklámtollon, és fekete-fehérben és színesben is ugyanazt az üzenetet kell hordoznia. Egy autó- és motormárka esetében pedig még azt sem árt figyelembe venni, hogy a járművek emblémájaként is jól mutasson.
Ez utóbbi azonban ebben az esetben nem szerepel a tervek között. A BMW képviselői ugyanis úgy nyilatkoztak, hogy az új logót kizárólag az online kommunikációra tervezték és a járműveken nem fog megjelenni. Ennek mondjuk ellentmond, hogy az új logóról közzétett képeken épp egy szeméélyautó elején mutatják be az új, átlátszó emblémát.
A BMW így nyilatkozott az új logóról:
„A BMW kapcsolati márkává válik. A régi fekete gyűrűt kicseréltük, így az új logó nagyobb nyitottságot és tisztaságot szimbolizál. Ezt az új, átlátszó verziót arra szeretnénk felhasználni, hogy ügyfeleinket minden eddiginél jobban várjuk, hogy váljanak a BMW világának a részeseivé.”
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Az új logó egyelőre megosztja a közvéleményt. Vannak,kiknek tetszik a leegyszerűsített dizájn és olyanok is, akik visszasírják a régi, megszokott emblémát.
Te mit szólsz hozzá? Hogy tetszik az új verzó?
Forrás: Kreatív.hu, Jalopnik.com