6 egyedi Honda a Glemseck 101 fesztiválon
Természetesen napjaink legnépszerűbb Hondái, pontosabban ezek átiratai is jelen voltak a fesztiválon:
Óriási sikert aratott Európában az idén visszatért Monkey, s ez nem is csoda, hiszen a modellben tökéletesen ötvözték a régies, szerethető formát az olyan műszaki csemegékkel, mint a LED-es lámpatest, a fordított első teleszkóppár, a kifinomult, helyzetérzékelővel társított blokkolásgátló vagy éppen a folyadékkristályos kijelző.
A lakóautó-tulajdonosok körében oly népszerű Monkey ezúttal Dirk Öhlerking kezei között született újjá a Kingston Custom műhelyében. A német szakember kifejezetten a Glemseck 101-re építette a flat tracker stílusú kétkerekűt, mélyreható munkája során átalakította a vázat, lecserélte a kormányt, egyedi nyerget és kipufogót gyártott, míg a gép lábtartóit egy 1976-os Honda Elsinore 125-ről kölcsönözte. Mindezt megkoronázza a rendkívül igényes, arany és Honda-trikolor fényezés, mellyel igazán ámulatba ejtő lett a japánok újdonsága.
A Monkey-hoz hasonlóan Németországból származik Jens Kratschmar páratlan CB1000R-je is, ami a Neo Daemon nevet viseli. A Honda idei kínálatának egyik ékkövét fényvisszaverő VTN-köntösbe öltöztették, különleges, fehérre festett kipufogóból tör elő az ezres négyhengeres hangja, s kormányát, fékcsöveit, visszajelzőit és kezelőszerveit is lecserélték a még harmonikusabb végeredmény érdekében.
Szintén CB1000R-ből készült a felhozatal talán legérdekesebb darabja, ezt a brit Honda Racing szakemberei építették, mégpedig az ötszörös gyorsaságimotoros-világbajnok, Mick Doohan számára. A nyolcad mérföldes „Sprint International” versenyen debütáló Honda úttartásáért – a Fireblade SP-ről ismert – Öhlins futómű felel, emellett Akrapovič kipufogóval, Brembo fékrendszerrel, egyedi lengővillával és tengelykapcsolóval, no meg a Rizoma szemet gyönyörködtető kezelőszerveivel vált még csábítóbbá. A sajátos, „Neo Sports Café” stílusú Glemseck CB1000R – a Monkey-hoz hasonlóan – arany és trikolor fényezéssel lép a nagyközönség elé.
A látogatók ízelítőt kaphattak a Honda jelenlegi, illetve a hetvenes években tündöklő modelljeiből, a megjelent motorok közös pontja, hogy egytől-egyig a legnagyobb, évente megrendezett európai esemény, a Glemseck 101 szellemében születtek. Arról nem beszélve, hogy tökéletesen megtestesítik a cégalapító, Soichiro Honda gyakran emlegetett mottóját: {tweetme buttontext=Kattints és Tweetelj!}„Az a valódi boldogság, amikor tudásodat és készségeidet latba vetve létrehozol valami újat.”{/tweetme}
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |