Pannónia Nap a Közlekedési Múzeum Szervezésében
Pannónia Nap a Közlekedési Múzeum Szervezésében
Idén ünnepli 70. születésnapját a Pannónia motorkerékpár!
𝐄𝐳 𝐚𝐥𝐤𝐚𝐥𝐦𝐚́𝐛𝐨́𝐥 𝐚 𝐌𝐚𝐠𝐲𝐚𝐫 𝐌𝐮̋𝐬𝐳𝐚𝐤𝐢 𝐞́𝐬 𝐊𝐨̈𝐳𝐥𝐞𝐤𝐞𝐝𝐞́𝐬𝐢 𝐌𝐮́𝐳𝐞𝐮𝐦 𝟐𝟎𝟐𝟒. 𝐨𝐤𝐭𝐨́𝐛𝐞𝐫 𝟏𝟗-𝐞́𝐧, 𝟏𝟒:𝟎𝟎 𝐞́𝐬 𝟏𝟕:𝟎𝟎 𝐨́𝐫𝐚 𝐤𝐨̈𝐳𝐨̈𝐭𝐭 𝐤𝐮̈𝐥𝐨̈𝐧𝐥𝐞𝐠𝐞𝐬 𝐚𝐥𝐤𝐚𝐥𝐦𝐚𝐭 𝐬𝐳𝐞𝐫𝐯𝐞𝐳 𝐚 “𝐏𝐚𝐧𝐧𝐨́𝐧𝐢𝐚́𝐬𝐨𝐤” 𝐤𝐨̈𝐳𝐨̈𝐬𝐬𝐞́𝐠𝐞́𝐧𝐞𝐤 𝐞́𝐬 𝐩𝐞𝐫𝐬𝐳𝐞 𝐦𝐢𝐧𝐝𝐞𝐧 𝐤𝐞𝐝𝐯𝐞𝐬 𝐞́𝐫𝐝𝐞𝐤𝐥𝐨̋𝐝𝐨̋𝐧𝐞𝐤.
A Pannónia motorkerékpár története fontos része a magyar járműgyártásnak. Húsz éven át volt az egyik legnépszerűbb közlekedési eszköze hazánknak és a szocialista országoknak, nyugati exportja is jelentős volt, emellett a márka kiemelkedő sportsikereket is elkönyvelhetett. Azok köre, akik Pannónia motorkerékpárt birtokolnak, felújítanak és rendszeresen használnak a mai napig meghatározó.
A rendezvény – a Közlekedési Múzeum 125. évfordulója alkalmából – 𝟏𝟐𝟓 𝐟𝐨𝐫𝐢𝐧𝐭/𝐟𝐨̋ 𝐣𝐞𝐠𝐲𝐚́𝐫𝐨𝐧 látogatható, amely magába foglalja a “Mivel megyünk? Energiamix a közlekedésben” c. időszaki kiállítás megtekintését is. Elővételes jegyek https://bit.ly/3NhMMga
𝟏𝟒:𝟏𝟓 – 𝟏𝟓:𝟏𝟓 | 𝐅𝐢𝐥𝐦 𝐏𝐫𝐞𝐦𝐢𝐞𝐫
A Jubileum alkalmára a Múzeum a “Fekete piros csíkokkal – 70 éves a Pannónia motor” címmű filmmel kívánja megajándékozni a “Pannóniásokat”, valamint biztosítani, hogy a Pannónia márka múltja és jelene is megőrzése kerüljön. A vetítést a szakmai kerekasztal-beszélgetés követi.
A Jubileum alkalmára a Múzeum a “Fekete piros csíkokkal – 70 éves a Pannónia motor” címmű filmmel kívánja megajándékozni a “Pannóniásokat”, valamint biztosítani, hogy a Pannónia márka múltja és jelene is megőrzése kerüljön. A vetítést a szakmai kerekasztal-beszélgetés követi.
𝟏𝟒:𝟎𝟎 – 𝟏𝟕:𝟎𝟎 | 𝐀 𝐌𝐮́𝐳𝐞𝐮𝐦 𝐏𝐚𝐧𝐧𝐨́𝐧𝐢𝐚́𝐢
A rendezvény keretében a Múzeum bemutatja a gyűjteményében álló Pannónia motorkerékpárokat, amelyeket a nagyközönség rendkívül ritkán láthat. Bemutatásra kerül:
A rendezvény keretében a Múzeum bemutatja a gyűjteményében álló Pannónia motorkerékpárokat, amelyeket a nagyközönség rendkívül ritkán láthat. Bemutatásra kerül:
egy 1967-es oldalkocsi T5-ös, amelyen két vállalkozókedvű paksi fiatalember 2008-ban elmotorozott a Penkingi Olimiára – Ukrajnán, Oroszországon, Szibérián, Kazahsztánon, a Góbi sivatagon át – majd 24 000 km-es útjuk végén, sikerrel hazatértek Magyarországra.
egy P11-es, amelyet hajdanán a legmodernebb motorszerkesztési elvek alapján tervezett a Kísérleti Osztály. A jármű egyediségét mutatja, hogy a motorblokkot egyetlen alumíniumtömbből, kizárólag forgácsolással alakították ki. Közúti forgalomban sosem vett rész, kizárólag versenyeken volt látható.
egy P24-es, amelyből mindössze néhány példány készült, habár a jármű szépnek és műszakilag jó konstrukciónak van ítélve.
egy P12-es, amely a 1973. évi tavaszi Budapesti Nemzetközi Vásáron újdonságként szerepelt. Ennél a típusnál már megfigyelhető az úgy nevezett tipizálás: megváltoztatták a kerekek méretét, átterveztél a motort, a kilométer a kormánytartóra került, a fényezést élénk okkersárga színre változtatták.
Szeretettel várunk Titeket az Északi Járműjavítóban (1101 Budapest, Kőbányai út 24-28.)!