CFMoto 450CL-C Bobber, 250CL-C Cruiser és az elektromos motorok
A tavalyi EICMA-n mutatták be a CFMoto CL-C Low Ride koncepciómotorját – a cég új 450CL-C cruiserén alapuló bobbert -, és most a gép sorozatgyártású változata került elő a kínai engedélyezési dokumentációból.
Nem meglepő módon a szalonváltozat visszafogja a koncepció stílusát. A 450CL-C szokásos, fejjel lefelé álló teleszkópvillái kerültek a motor elejébe, és a gumiabroncsok sem olyan vastagok, mint a bemutatómotoron. A leépítések ellenére, valamint annak ellenére, hogy a motor, a váz és az üzemanyagtartály ugyanaz, mint az alap 450CL-C-n, az új bobber mégis lényegesen másképp néz ki.
A változások a hátsó részre koncentrálódnak. Egyetlen ülést kapott, amely az 1940-es évekbeli vagy korábbi motorkerékpárokat idézi a letisztult, nyereg alakú stílusának köszönhetően. Ez a hátsó sárvédő felett lebeg, amely közel van a hátsó kerékhez, szinte eltűnik a szem elől, és könnyed megjelenést kölcsönöz a hátsó résznek.
A CFMoto egy ügyes húzással a hátsó sárvédőt egy átlós, csővázas tartóval támasztja alá, amely a hátsó lengőkarról a sárvédő felső elejéig nyúlik előre, így egy hardtail kerékpár vázának illúzióját kelti, miközben valójában pontosan ugyanazt a monoshock hátsót használja, mint a széria 450CL-C. A rendszámtábla és a hátsó lámpák hátul egy lengőkarra szerelt konzolon lógnak.
Mechanikailag a motort ugyanaz a 449 köbcentiméteres párhuzamos motor hajtja, mint a normál 450CL-C-t. A motor teljesítménye 30 kW (40 LE), és 1485 mm-es tengelytávval rendelkezik. A lecsupaszított stílus valóban súlyt is megtakarít, 4 kg-ot csökkentve a CL-C tömegéből, így az üzemanyaggal együtt 177 kg.
Egy másik, Kínában benyújtott CFMoto-típusjóváhagyás szerint hamarosan egy kisebb cruiser kerül piacra a 250CL-C formájában. Ez egy új, kettős lengéscsillapítású vázzal rendelkezik, rövidebb, 1470 mm-es tengelytávval és alacsonyabb, 165 kg-os nedves tömeggel. A motorja a 249 köbcentis egyhengeres motor, amelyet már a 250CL-X és a 250NK modellekben is használnak (és amelyet a 300NK és a 300CL-X nagyobb, 292 köbcentis változatában kínálnak számos piacon), 18,5 kW (25 lóerő) teljesítménnyel.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Amellett, hogy a CFMoto mindkét fejlett ICE-modellen dolgozik, továbbra is folytatja az elektromos motorkerékpárok fejlesztését, beleértve ezt az akkumulátoros középsúlyú sportmotort is.
Míg a CFMoto jövőbeli ICE-s sportmotor-projektjei között szerepel egy 675 köbcentis triplahajtómű, egy 500 köbcentis soros négyes és egy 1000 köbcentis V4-es superbike, amelyek mind a meglévő 300SR és 450SR gépek fölé kerülnek, a márka szabadalmaztatta ezt az elektromos modellt, amelynek alapjául a 450SR szolgál.
Korábban a CFMoto elektromos motorkerékpárjai „tiszta lapos” konstrukciók voltak, beleértve a 300GT-E elektromos sporttourert, amelyet egy projekt részeként a kínai rendőrség és biztonsági szolgálatok számára terveztek. A cég gyártja a Papio Nova elektromos minibike-ot is, és van egy külön EV almárkája, a Zeeho, városi modellek és robogók számára.
Ez az új konstrukció azonban más megközelítést alkalmaz: a 450SR sportmotor meglévő vázát használja fel, és egy elektromos erőforrást helyez el a 450 köbcentiméteres párhuzamos ikermotor által általában elfoglalt helyen.
A szabadalom magyarázata szerint az akkumulátor egység egy fémházban van, amely mögé egy villanymotor van csavarozva, és az egészet szerkezeti elemként lehet használni a 450SR-ben a belsőégésű motor helyettesítésére, amely a motorját a váz merevségének növelésére használja. Azzal, hogy a CFMoto a 450 köbcentiméteres kéthengeres motorjával azonos rögzítőelemekkel rendelkező, beépíthető elektromos hajtásláncot készít, a CFMoto könnyen, gyorsan és olcsón létrehozhatna egy sor elektromos modellt.
Jelenleg az azonos 450 köbcentiméteres V-kettes motor változatát használó motorkerékpárok közé tartozik a 450SR sportmotor, a 450NK roadster és a 450CL-C cruiser. Az új elektromos erőforrás és akkumulátorok bármelyikbe könnyedén beilleszthetők lennének.
Ennek a kialakításnak a hátránya a tiszta lapos elektromos kerékpárokhoz képest az, hogy az akkumulátorcsomag sokkal kisebbnek tűnik, ami arra utal, hogy a hatótávolság korlátozott lesz. Ez nem feltétlenül jelent nagy akadályt a főként városokban használt, kis kapacitású kerékpárok esetében, és ha a CFMoto képes egy olyan gyorstöltő rendszert bevezetni, amely kihasználja a gyorstöltők egyre növekvő hálózatát, akkor a kis akkumulátor feltöltése viszonylag gyors feladat lehet.
Egyértelmű, hogy a CFMoto úgy pozícionálja magát, hogy erős pozícióban legyen, függetlenül attól, hogy a piac merre fordul. Ha a jogszabályi erők vagy a technológia lehetővé teszi a gyors átállást az elektromos hajtásra, vagy ha a belső égésű motorok kegyelemdöfést kapnak, a kínai vállalat következő generációs motorjai valószínűleg félelmetes riválisai lesznek a legtöbb motorgyártónak.