HírekMotorbemutatóMotorok

A retroforradalom a 2022-es Kawasaki Z650RS-sel kezdődik

Kawasaki Z650RS 2022A Kawasaki 2022-ben az új Z650RS bemutatásával megkezdi a retroforradalmat. A Z650RS a már most is rendkívül népszerű retro sport vonalát bővítve a motorosok széles köre előtt nyitja meg a középkategóriát.

A Kawasaki elismerten a gyorsan bővülő retro sport szcéna élvonalába tartozik, és egyedülálló előnye, hogy közel ötven éves Z örökséggel rendelkezik, és ezt a 2022-es új gép tervezésénél is figyelembe vették.

A Z650RS a fiatalabb motorosokat és a motoros pályafutásuk kezdeti szakaszában lévőket célozza meg, de az előrejelzések szerint azoknak is tetszeni fog, akik szívesen emlékeznek az ikonikus “Z1 fia”, a Z650-B1 1977-es bemutatására. A régi és az új, a retro és az aktuális kényes egyensúlyát a Kawasaki tervezőcsapata szakértő módon valósította meg, és a Z-re utaló okos utalások sokaságát találta meg.

Az új gép középpontjában a Kawasaki tiszteletreméltó 649 cm3-es vízhűtéses, párhuzamos ikermotorjának frissített változata áll, amelyet a jelenlegi Z650 és Ninja 650 modellekben is használnak. A tartósságáról és teljesítményéről méltán híres, asszisztenssel és csúszókuplunggal felszerelt motoregység a kimerítő Isle of Man TT versenyeken sikerrel szereplő gépek alapját is képezte.

A Z650RS esetében a motor 68 LE (50,2 kW) teljesítményű, alacsony és közepes fordulatszámú reakcióra hangolt, valamint a magas fordulatszámon jellemzően élénkítő teljesítményt nyújt. A Kawasaki márkakereskedőknél 35 kW-os teljesítménycsökkentő készlettel is kapható lesz, így egy A2 szabványnak megfelelő gépet kapunk.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Ami a vázszerkezetet illeti, a váz csővázas rácsos szerkezetű, amely könnyű súlyt és agilis reakciót biztosít, és ezzel segíti a megnyugtató kezelhetőséget. A keskeny kialakításnak köszönhetően a motorosok álló helyzetben is könnyedén elérik a talajt, és ugyanilyen könnyen manőverezhetnek a motorral menet közben is. Az európai modellek ülésmagassága 820 mm lesz, de választható alacsony ülés is 800 mm-es opcióval.

A felfüggesztésre összpontosítva, az első rugózási feladatokat ø41 mm-es hagyományos villák látják el, a Kawasaki nagyra értékelt vízszintes láncszemes hátsó felfüggesztése pedig egy előfeszítésre állítható lengéscsillapítóval működik.

Ezüstnyíl zőccség helyett – Kawasaki Z650 2017 teszt

A fékezésről az első, kétdugattyús féknyergek gondoskodnak, amelyek a Kawasaki megszokott szirom alakú rotorjai helyett retro stílusú 300 mm-es kerek tárcsaféktárcsákon működnek, míg hátul egy egydugattyús fék működik egy 200 mm-es rotoron, amelyet a Bosch fejlett ABS rendszere segít.

A specifikáció egy dolog, de a Z650RS stílusa teljesen új. A Z650-B1 számtalan emlékét idézi fel, a festés és a tűcsíkok hűen reprodukálják a korábbi gép zöld változatát, míg az ülés mögötti ikonikus “kacsafarok” burkolat és az oldalsó panelek szintén az 1977-es gép előtt tisztelegnek. Még az ülés és annak varrásmintája is a Kawasaki stylistjainak megszokottan igényes részletekre fordított figyelméről árulkodik.

Egy kerek, LED-es fényszóró világítja meg az utat, míg a kettős analóg stílusú, “tüzérségi lövedék” alakú mérőműszerek digitális középső panelt tartalmaznak a motoros tájékoztatására. Az aranyszínű, több küllős keréktárcsák alkalmazása valóban a “hab a tortán”, míg a további díszítés a Kawasaki eredeti tartozékok széles választékával lehetséges.

Az új Z650RS kétségkívül biztosítja, hogy 2022 a “Retrovolúció” éve legyen.

Páros motoros karkötők a CsamShopban

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük