HírekMotorokMotorozás

A KTM (ismét) leállította a gyártást

A KTM ismét leállította a gyártást – amikor már mindenki azt hitte, hogy a dolgok jobban állnak, mióta a hitelezők februárban jóváhagyták a szerkezetátalakítási tervet.

Ez a legutóbbi szüneteltetés mindössze néhány héttel a gyártás újraindítása után történt. A KTM szerint az alkatrészhiány miatt. Ami még aggasztóbb, hogy a teljes termelés csak 2025 július végén indulhat újra.

Az 1000PS német hírportál szerint a KTM nem tudta beszerezni a motorjaihoz szükséges alkatrészeket. Ennek oka, hogy tavaly leállt a gyártás, amely során a pénzügyi válságát átvészelve mintegy három hónapig nem rendeltek új alkatrészeket.

A KTM először akkor kényszerült a gyártás leállítására, amikor a vállalat önigazgatásba vonult. Több száz alkalmazottat is elbocsátottak, és számos versenytevékenységet is háttérbe szorítottak.

A hír, hogy a KTM másodszor is szünetelteti a gyártást, állítólag egy csütörtök reggeli videóhívás során érkezett, ahol a márka vezérigazgatója, Gottfried Neumeister elmondta a dolgozóknak: „Súlyos ellátásilánc-problémák miatt lehetetlen a gyártást a tervek szerint folytatni. A készletek csak mintegy 4200 motorkerékpárra voltak elegendőek, most pedig alapvető alkatrészekből van hiány. A gyártás Mattighofenben ezért július 27-ig szünetel.”

Nem meglepő módon a KTM múlt hónapban tett kísérleteit a gyártás újraindítására néhány beszállító óvatossággal fogadta, így néhányan leállították a további gyártást vagy a KTM-nek történő szállítást, annak ellenére, hogy a KTM bízik a megoldás megtalálásában és abban, hogy a Mattighofenben folyó gyártás teljes kapacitással újraindulhat.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

A KTM anyavállalata, a Pierer Mobility mintegy 600 millió eurós (kb. 5,1 millió font) finanszírozási hiánnyal küzd, amelyet a hitelezőkkel kötött megállapodás részeként május 23-ig kell előteremteni.

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük