Yamaha YZF-R6 2010 teszt
Másik korábbi kritika az R6 utcai használatára a motor idegessége, agresszív gázreakciója volt. Ezt idén megoldotta a gyár, így már alacsony fordulatszámon is nyomatékosabb a motor, szépen lehet vele kigyorsítani alulról is, nem kell folyamatosan fent tartani a fordulatszámot. A nagyobb nyomaték érdekében a kipufogó hosszát megváltoztatták ezért a motor utcán sokkal kevesebb váltással, ugyanúgy dinamikus motorozásra ad lehetőséget.
A futómű gyári beállítására sincs panaszom, jól és könnyen fordul, mint kés a vajban, nem kell rajta „melózni“. A váltóra ugyanezt tudom mondani, a Yamahától megszokott pontosság jellemzi. Továbbra is hiányolom viszont a sebességfokozat-kijelzőt, mely már szinte alap minden konkurens márkánál. Igaz, hogy így „versenymotorosabb“, de az utcán igenis jól, jön ha néha rá tudunk pillantani.
A fékeken a korábbi modellhez képest nem történt változás, viszont a változó szívócsőhossz szintén sokat segít a motor dinamikus teljesítményleadásán.
A korábbi modellhez képest nem sok változtatás történt a motoron, és a változások is inkább a költségtakarékosságot tükrözik, viszont a gyár nagy hangsúlyt fektetett a könnyebb utcai használatra, biztos vagyok benne hogy ezt az vevők is értékelni fogják.
Összességében nagyon kellemes élmény volt utcán motorozni az új R6-ossal. Örülök, hogy ezentúl nyugodtan ajánlhatom lányoknak is az R6-ost utcai motorozáshoz, mert egy olyan motort kapnak mely mind tudásban, designban mind napi használatban egy nagyon jó választás.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Műszaki adatok
Motor típusa: folyadékhűtéses, DOHC, 4 ütemű, előre döntött, párhuzamos, 4 hengeres, 4 szelepes
Lökettérfogat: 599 cm3
Furat x löket: 67,0 mm x 42,5 mm
Kompresszióviszony: 13.1 : 1
Maximális teljesítmény: 91.0 kW (129PS) @ 14 500 rpm
Maximális nyomaték: 65.7 Nm @ 10 500 rpm
Kuplung típusa: többtárcsás, csavarrugós, Olajban futó
Gyújtás: TCI
Indítás: Elektromos
Váltó: Állandó áttételű, 6 sebességes
Kihajtás: Láncos
Első felfüggesztés: Teleszkópvillák, Ø 41 mm
Hátsó felfüggesztés: Lengőkaros, (karos felfüggesztés)
Első fék: Kettős tárcsafék, Ø 310 mm
Hátsó fék: Egyszeres tárcsafék, Ø 220 mm
Ülésmagasság: 850 mm
Feltöltött tömeg (olajjal és üzemanyaggal): 189 kg
Üzemanyagtank kapacitása: 17.0 liter
Olajtank kapacitása: 3.4 liter