MotorbemutatóMotorok

VerSzimó, avagy a határtalan perverzitás tökéletes megtestesítője

VerSzimo - Vidék Verhovina átépítésA családunk sosem létezhetett motor nélkül. Habár kissé érdekesen alakultak a dolgok. 18 év jóban-rosszban együttlét után egy meglehetősen durva sértés hatására elváltak útjaink szeretett 250-es Sport CZ-mtől.

Apám korábban 50. születésnapjára kapott egy 210-es Babettát, ami bő egy évtizedig hibamentesen üzemelt. Néha én is ezen próbáltam vigasztalódni. Valljuk be, kevés sikerrel.

Aztán a Babettával elkezdődtek, majd rendszeressé váltak a gondok. A túlbonyolított betekerő és sebességváltó mechanizmus a teljes csere és többszöri tömítés javítás ellenére is egyre gyakrabban gyengélkedett, sokszor üzemképtelenné varázsolva a vasat. Apámnak elege lett.

Megcsináltatta velem, hogy pont jó legyen, amíg mennek vele egy próbakört, és mindenáron szabadulni akart tőle. (A sors iróniája: az új tulajdonosnál azóta csak egy hibája volt…) Motor pedig kellett. Mivel tisztelem az öregemet, meg akartam lepni egy vassal. Pénzem azonban nem volt, legalábbis nem valami sok.

Olvasd el Vidék többi írását is itt!

Ekkor haverkodtunk komolyabban össze Ekecs barátommal, akinél volt egy blokkjától megfosztott Verhovina 6-os, egészen szép krómokkal. Amúgy sem csúnya a vas, még tacskó koromból ismerős volt, anno rá is éheztem egy ilyenre. A blokkja gyárilag egy kalap szar és úgy sincs meg, a többiből meg nem igaz, hogy nem lehet valami értelmeset kihozni. Pláne 15 év motorépítő tapasztalattal a hátam mögött.

VerSzimo - Vidék Verhovina átépítésMegegyeztünk két liter jófajta házi körtepálinkában. Mivel meglepetésnek szántam, Ekecs segített a céghez kivinni, ahol nekiláttam.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Mivel részben terepre készült (szőlőhegybe kijáró motornak), megtartottam a gyári orosz fél-(vagy inkább háromnegyed)terep gumikat, de az elsőt cserélni kellett, hosszan ki volt repedve az oldala. Hiányzott néhány küllő is. (Később ez megkeserítette, megakasztotta több hónapra a folyamatot.)

Páros motoros karkötők a CsamShopban

Vidék

Üdv, Szeva! Vidék vagyok Kaposfőről, de 11 évig Győrben éltem, ott nagyon aktívan építettem motorokat. Elsősorban Jawákkal és CZ-kkel foglalkoztam, de sokféle vas fordult meg a kezeim közt. Jelenleg 50-esekkel dolgozom, csekély szabadidőmben, mert amúgy tanár, kétgyerekes apuka és falusi vagyok. Széles utat, balesetmentes motorozást!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük