fbpx

Üzenj emojival a mögötted jövő autósnak!

ford emoji kabat share the road 2Nem csak a kerékpárosok számára lehet hasznos az a dzseki, aminek a hátulján lévő, LED-ekből kirakott emojikkal kommunikálhatunk majd az autósokkal. Te hordanál ilyet, ha lenne motoros változata is?

Az autósok és kerékpárosok közti kommunikáció még mindig nehézkes, mert a bicikliseknek el kell engedniük a kormányt az irányjelzéshez vagy ahhoz, hogy megköszönjenek valamit. Az Európai Bizottság Traffic Safety Basic Facts című tanulmánya szerint évente mintegy 2000 kerékpáros veszti életét az európai utakon.

Éppen ezért a ‘Share The Road’ kampány keretében a Ford elkészíttette az Emoji Dzseki prototípusát. Ez az egyedi – egyelőre nem megvásárolható – ruhadarab azt mutatja be, miként oldható a feszültség az utakon, ha a kerékpárosok könnyebben és egyértelműbben tudják jelezni szándékaikat és érzéseiket az autósok felé.{loadposition cikkreklam}

Az emojik több mint 20 éve jelentek meg, és ma már úgy tekintünk rájuk, mint a digitális világ első nyelvére. Tanulságos dolog, hogy az első “Emoji Trend Felmérés” szerint a legtöbb ember szívesebben fejezi ki érzéseit emojik révén, mint egy telefonhívással.

ford emoji kabat share the road 3A Ford által kifejlesztett dzseki hátán egy LED panel található, amin a következők jeleníthetők meg:

  • A három emoji egyike
  • Nyilak
  • Veszély jelzése

A kerékpáros a három emoji, az irányjelzések és a veszélyjelzés aktiválásához a kerékpár kormányán elhelyezett, vezeték nélküli távkapcsolót használja.

“Az emojik immár alapvető részét képezik a nyelvhasználatnak. Akár arckifejezések, humor vagy szarkazmus kifejezésére használják őket, szerves módon hozzátartoznak azon képességünkhöz, hogy gyorsan és érzékletesen közöljük mondanivalónkat. Ez a dzseki, ami a Ford ‘Share the Road’ kezdeményezésének égisze alatt készült el, lehetővé teszi a kerékpárosok számára, hogy kifejezzék érzéseiket, szándékaikat, és fontos érzelmi kapcsolódást hoz létre köztük és a többi közlekedő között.” – mondta el Dr. Neil Cohn PhD, a holland Tilburg Egyetem kommunikáció-kogníció tanszékének adjunktusa

Share The Road

ford emoji kabat share the road 1A Ford ‘Share The Road’ kampányának célja harmóniát teremteni a különböző közlekedők között, hangsúlyozva a vállalat meggyőződését, hogy mindenki javát szolgálja, ha egyre több ember számára válik lehetővé a biztonságos kerékpározás – különösebb rövidebb utak megtételére.

A Ford létrehozott egy díjnyertes virtuálisvalóság-szimulációt, aminek segítségével az autósok és a kerékpárosok jobban átélhetik, milyen kihívásokkal szembesül a másik fél az utakon . A ‘WheelSwap’ szimulációban az autósok és kerékpárosok megtapasztalhatják, hogy ők maguk is milyen figyelmetlenek tudnak lenni, súlyosabb esetben pedig akár hajmeresztően, sőt akár halálosan gondatlanul is viselkednek. Az első felmérések szerint a program majdnem összes részvevője úgy nyilatkozott, hogy változtat majd a közlekedési szokásain.

NaNa

Motoros újságírói pályafutását 1995-ben kezdte gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgázott a JATE Budapest Média Intézetében Kommunikáció és PR szakon, diplomamunkáját a Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök címmel írta. 2006-ban alapította meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Facebook Hozzászólások