KiemeltMotorokMotoros jogosítványMotortesztek

Űrdongóba oltott fűnyíró: Cam-Am Ryker 900 teszt – VIDEÓVAL!!!

CAN_AM Ryker 900 Rally motortesztBár nem kapcsolódik a három kerékhez, az, hogy nincsen kuplung és fékkar, nagyon letisztulttá teszi a kormány megjelenését, de amikor hirtelen fékezésénél először ösztönből a levegőt markolod, jelentősen meghosszabbítja a féktávot. Még szerencse, hogy cserébe a hidraulikus lábfék az összes kereket egyszerre fékezi elöl 2 x 270 mm-es tárcsákkal és Nissin 2 dugattyús féknyereggel, hátul pedig 220 mm tárcsafékkel és 1 dugattyús úszó féknyereggel.

És ha már az anomáliákat sorolom, a 11,2 mm-es hasmagasság egyáltalán nem indokolja a terepezést. Az elöl lévő szpoiler – ami miatt a Csajok a motoron csoportban fűnyíró traktornak titulálták – egy magasabb fekvőrendőrön is leér. Amikor a lovardához hajtottunk be egy klasszikus, nyomvályús földúton, akkor pedig a hasa is leakadt. Szóval maradjunk vele a bonneville-i sómező viszonylatában, ha terepről van szó!

Vannak előnyei is

A kétkerekű motorkerékpárhoz képest nagy előny, hogy megálláskor nem kellett letenni a lábam. Persze ez sem jött magától, a férjem többször figyelmeztetett, hogy nyugodtan hagyjam a lábtartón, tuti nem fogok eldőlni. Hiába, a megszokás… csak nehogy most majd elfelejtsem letenni a lábam a Street Glide-dal!

A hátramenet nagyon hasznos funkció. Így nem kell tologatni a 285 kg-os száraz tömegű gépet, főleg, hogy az alacsony felépítés és a két első kerék miatt nem is lehetne ezt kényelmesen kivitelezni. Az is mellette szól, hogy simán beálltunk vele a tető alá, ahol amúgy úgy tudtuk, nincs több járműnek hely. Viszont a hátramenetet jelző sípolás hangja olyan, mintha egy platós IFA költözött volna a garázsba.

CAN-AM Ryker 900 Rally motortesztAzt elfelejtettem megnézni, hogy hány személy szállítható a Can-Am Ryker 900-on. Valamiféle hátsó ülés és utas lábtartó is van rajta, azonban a 285 kg-os száraz tömeghez képest mindössze 350 kg körül van a terhelhetősége, tehát két felnőtt ember már nem ülhet fel rá.

Én azért megmotoroztattam a 30 kg körüli gyerekeimet és ők élvezték az utat. Erősen kapaszkodtak, hogy a kanyarokban el ne szálljanak, mert a hátsó ülés – ha lehetséges ilyen – még csúszósabb, mint az első.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Szeretnek háromkerekűvel csapatni a nők: megérkeztek a 2021-es Can-Am-ek

Kinek jó a Can-Am Ryker 900?

A férjemmel mindketten megtapasztaltuk évtizedekkel ezelőtt, hogy megbámulnak minket, ha motorral vagyunk. Őt azért, mert mindig extrém építésű chopperei voltak, engem meg azért, mert nő vagyok. Ahogy szaporodtak a motorok és a motoros nők az utakon, az újdonság varázsa is elmúlt. Ma már előfordul, hogy ránk sem bagóznak.

Ha viszont valakinek nem volt meg ez az érzés korábban és vágyik rá, a Can-Am simán adja ezt a feelinget. A járókelők tátott szájjal bámulják, hogy mi lehet ez, a benzinkutas odajön nézelődni, az autópályán meg csak azért megelőznek, hogy jobban megnézzenek maguknak.

 

Nincs még vége, lapozz!

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük