Űrdongóba oltott fűnyíró: Cam-Am Ryker 900 teszt – VIDEÓVAL!!!
Bár nem kapcsolódik a három kerékhez, az, hogy nincsen kuplung és fékkar, nagyon letisztulttá teszi a kormány megjelenését, de amikor hirtelen fékezésénél először ösztönből a levegőt markolod, jelentősen meghosszabbítja a féktávot. Még szerencse, hogy cserébe a hidraulikus lábfék az összes kereket egyszerre fékezi elöl 2 x 270 mm-es tárcsákkal és Nissin 2 dugattyús féknyereggel, hátul pedig 220 mm tárcsafékkel és 1 dugattyús úszó féknyereggel.
És ha már az anomáliákat sorolom, a 11,2 mm-es hasmagasság egyáltalán nem indokolja a terepezést. Az elöl lévő szpoiler – ami miatt a Csajok a motoron csoportban fűnyíró traktornak titulálták – egy magasabb fekvőrendőrön is leér. Amikor a lovardához hajtottunk be egy klasszikus, nyomvályús földúton, akkor pedig a hasa is leakadt. Szóval maradjunk vele a bonneville-i sómező viszonylatában, ha terepről van szó!
Vannak előnyei is
A kétkerekű motorkerékpárhoz képest nagy előny, hogy megálláskor nem kellett letenni a lábam. Persze ez sem jött magától, a férjem többször figyelmeztetett, hogy nyugodtan hagyjam a lábtartón, tuti nem fogok eldőlni. Hiába, a megszokás… csak nehogy most majd elfelejtsem letenni a lábam a Street Glide-dal!
A hátramenet nagyon hasznos funkció. Így nem kell tologatni a 285 kg-os száraz tömegű gépet, főleg, hogy az alacsony felépítés és a két első kerék miatt nem is lehetne ezt kényelmesen kivitelezni. Az is mellette szól, hogy simán beálltunk vele a tető alá, ahol amúgy úgy tudtuk, nincs több járműnek hely. Viszont a hátramenetet jelző sípolás hangja olyan, mintha egy platós IFA költözött volna a garázsba.
Azt elfelejtettem megnézni, hogy hány személy szállítható a Can-Am Ryker 900-on. Valamiféle hátsó ülés és utas lábtartó is van rajta, azonban a 285 kg-os száraz tömeghez képest mindössze 350 kg körül van a terhelhetősége, tehát két felnőtt ember már nem ülhet fel rá.
Én azért megmotoroztattam a 30 kg körüli gyerekeimet és ők élvezték az utat. Erősen kapaszkodtak, hogy a kanyarokban el ne szálljanak, mert a hátsó ülés – ha lehetséges ilyen – még csúszósabb, mint az első.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Szeretnek háromkerekűvel csapatni a nők: megérkeztek a 2021-es Can-Am-ek
Kinek jó a Can-Am Ryker 900?
A férjemmel mindketten megtapasztaltuk évtizedekkel ezelőtt, hogy megbámulnak minket, ha motorral vagyunk. Őt azért, mert mindig extrém építésű chopperei voltak, engem meg azért, mert nő vagyok. Ahogy szaporodtak a motorok és a motoros nők az utakon, az újdonság varázsa is elmúlt. Ma már előfordul, hogy ránk sem bagóznak.
Ha viszont valakinek nem volt meg ez az érzés korábban és vágyik rá, a Can-Am simán adja ezt a feelinget. A járókelők tátott szájjal bámulják, hogy mi lehet ez, a benzinkutas odajön nézelődni, az autópályán meg csak azért megelőznek, hogy jobban megnézzenek maguknak.