KiemeltMotorokMotoros jogosítványMotortesztek

Űrdongóba oltott fűnyíró: Cam-Am Ryker 900 teszt – VIDEÓVAL!!!

CAN_AM Ryker 900 Rally motortesztA férjemnek valóban sokk volt az első menet. A szalontól csak néhány kilométerre van az M0 autópálya, így alig volt ideje megszokni, kitapasztalni a Rykert, mikor már száztízzel kellett csapatnia a kamionok között. A 77 lóerős, 900 ccm-es, 3 hengeres rotax motor elég erős, de az automata váltóval furcsán visít, és az ember kényszert érez, hogy feljebb váltson. De ugye automata.

A férjem első észrevételei alapján a két kerék után furcsa megszokni, hogy a kanyarokban nem dől a motor, emiatt erősen kell kapaszkodni a kormányba, hogy le ne sodorjon a centrifugális erő. A kormány egyébként is elég érzékeny, hirtelen reagál a kormánymozdulatokra, az ülés pedig kemény és csúszós. Ez a két tényező garantálja a dodgem feelinget az utakon az ütközések nélkül persze.

Mikor önállóan útnak indultam, már kellőképpen belém tette a parát, így az első utam elég óvatosra sikerült. Persze ez nem baj, általában tiszteletben tartom a tesztmotorokat, és nem csapatok velük eszetlenül, mielőtt kitapasztaltam volna mit tud. A végső konklúzióm, hogy azért kicsit eltúlozta a felkészítést. A Can-Am Ryker célja épp az, hogy azok is bátran és élvezhetően kipróbálják a motorozást, akik félnek a két keréktől.

CAN-AM Ryker 900 Rally motortesztMondhatom, hogy alapvetően egy “hülyebiztos” motorról beszélünk. Felülsz, ha sikerült elindítanod, akkor csak húzod a gázt meg fékezel. Ja és forgatod a kormányt abba az irányba, amerre menni szeretnél. A motor használati utasítása is ezzel az utasítással kezdődik, szóval ezt semmiképp ne felejtsd el, ha ilyet vezetnél!

A könyvben egyébként rutinfeladatokat is ajánlanak, amikkel be tudod gyakorolni a jármű kezelését. Ez azért szükséges, mert pl. az USA-ban a jogosítvány szerzéshez nem kell tanfolyamra sem járni. Pontosan nem tudom, hogy van, lehet, hogy elég ha bemondod, hogy te már vezettél és már meg is kapod. (A 16 éves unokaöcsémnek most olyan jogsija van, hogy felnőtt kíséretében vezethet, szóval ha az a felnőtt sem tudja a szabályokat, akkor a gyerek sem fogja tudni, ezért kell a kézikönyv a járművekhez.)

A három keréknek köszönhetően vannak vezetési anomáliák

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

A Can-Am három kerekének köszönhetően esélytelen vagy kikerülni a kátyúkat és a csatornafedeleket. Mivel három nyomon halad, ha az egyik kerékkel sikerül is megúsznod az úthibát, még mindig van két kerék, és valamelyikkel tuti belecsattansz.

Még több Can-Am Ryker 900 kép a galériában

Amikor a szűk utcában próbáltam lehúzódni, hogy elengedjem a szemből jövőket, nem ment, mert az eleje tök széles ennek a trike-nak. (Ha a hátulja lenne széles, akkor is ugyanaz lenne.)

Amikor két másik motorossal gurultunk együtt, ösztönből próbáltam cipzárba helyezkedni, de az sem ment, hiszen egy kisebb személyautónyi helyet elfoglaltam a sávból. Az lett a megoldás, hogy sokkal nagyobb féktávot kellett tartanom így, mint motorral. Gondolom, ha nagyobb csapat menne együtt, akkor a Rykernek vagy az elsőnek, vagy az utolsónak kellene lennie… vagy a másik megoldás, hogy ne menjünk vele csapatban.

Mi a jó a cipzárban? – a csapatban motorozás szabályai

 

Nincs még vége, lapozz!

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük