Új motorok 2009-re 1. rész
A szintén a BMW csoporthoz tartozó Husqvarna márka bemutatta a legújabb fejlesztésű SM 450 R supermotot. Az új modellt nem csupán külsejében újították meg, hanem a következő modellévre már a motorblokkot és a vázat is átdolgozták a supermoto világbajnokságon szerzett tapasztalatok alapján. Az új, egy kilóval könnyebb váznak köszönhetően könnyebb, és egyszerűbben kezelhető lett az új gép.
A 2009-es fényezésen fehéren virít a rajtszám- és az új első fényszóró panelje, ami egyben a kisebb és könnyebb digitális kijelzőnek is otthnt ad. Az egész motor külseje nagyon különbözik elődjétől. Az első sárvédő is megújult, valamint a felnik és a műanyag blokkvédő lemezek is feketék lesznek jövőre. Az újratervzett oldaltámasz alumíniumból készült.
A Harley-Davidson és a Buell közös standján a márka szerelmesei most először láthatták teljes valójában a Buell Café Racer 1125 CR-t. A motor igen karateres, agreszív külsővel rendelkezik. Kategóriájában talán a legkönnyebb és legdinamikusabb gép lesz jövőre. Folyadékhűtéses, V2-es motorblokkja figyelemreméltó 148 lóerőt és 111 Nm-t tud.
A standon a jelenleg futó modellek mellett kiállították a Harley-Davidson VRSCF V-Rod Muscle-t. Az új modell külseje már alig emlékeztett a jólismert és népszerű V-Rod modellre, sokkal inkább a Yamaha Vmaxra hajaz. A tank például sokkal szögletesebb és szélesebb lett. A motor hátulja sokkal hangsúlyosabb, és a drasztikusan lerövidített hátsó sárvédőnek és az oldalra szerelt rendszámtábla-tartónak köszönhetően jobb kilátást biztosít a 240-es hátsó kerékre.
Az új power cruisert 1250 cm3-es, 121 lóerős, folyadékhűtéses DOHC V-twin motor hajtja. Alapfelszereltségként ABS-sel, a hátsó lámpa valamit a visszajelzők LED-ekből vannak kirakva. A márka további modelljei szintén megerősödtek, a túramotorokat mostantól szintén ABS-sel szerelik fel, és 67 százalékkal erősebb vázta épülnek. A nagyszabású rendezvényen Kölnben még Willie G. Davidson, a legendás motorgyár alapítójának unokája is tiszteletét tette.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Még több kép a galériában!A Ducati szintén Kölnre tartogatta új modelljei, a Monster 1100 és az 1100 S világpremierjét. A V2-es, 1078 cm3-es motor teljesítménye 95 lóerő és 103 Nm-es maximális nyomatékkal rendelkezik. A fejlesztéseknek köszönhetően az új Monster megtartotta könnyű kezelhetőségét és agresszív naked bike-os külsejét, köszönhetően többek között az egykarú lengővillának. A standon egymásik újdonságot is megcsodállhattak az érdeklődők: az olasz gyártó itt mutatta be a klasszikus sportmotor túraverzióját, a GT 1000-es modellt is.
A Honda szintén felsorakoztatta legutóbbi fejlesztései színe-javát. A kezdőknek kínált CBF 125 és a kategóriájának legjkobbikának járó címre törő CRF 450 krosszmotor mellett a világ legnagyobb motorkerékpárgyártója az Intermoton mutatta be a világ első, elektromosan irányított, supersport ABS rendszerét, amely mostantól extraként rendelhető a CBR 600 RR és a CBR 1000 Fireblade supersport motorokhoz.
A japán gyártó segített a közönségnek betkinteni a motorozás jövőjébe, hiszen bemutatta az izgalmas, futurisztikus „V4” koncepióját is. A márka kedvelői jól tudják, hogy a japán tervezők szeretik áthágni a konvenciókat. A Honda gyár 30 éves tapasztalatát felhasználva ezúttal a négyütemű V4-es modellt teljesen új alapokra helyezte. Ez a koncepció motor méltó bizonyítéka annak, hogy a motorkerékpározás előtt olyan jövő áll, amit ma még el sem tudunk képzelni.