EseményekMotorkiállítás

Új modellek 2009-re 2. rész

A Vespa 60. évfordulóját két új,nosztalgikus robogóval ünnepli. Az LXV és a GTV is jól passzol az utóbbi idők retro lázába. Az új Vespa S50 4V egy 50 cm3-es, négyütemű hajtóművet kapott, a népszerű GTS modell pedig 125 cm3-re nőtt. A Vespa LX és GTS 300 Super modelljein csak kisebb átalakításokat hajtottak végre.

A Triumph új szíjhajtásos cruiserét Kölben mutatta be a nagyközönségnek Thunderbird néven. Az 1599 cm3-es motorblokk az eddigilegnagyobb soros, kéthengeres hajtómű. Alapbeállításaival 75 lóerőt és 135 Nm-t tud. A látogatók, megtekinthették az újratervezett Daytona 675-et is, amely most még könnyebb és még erősebb, ahogy a márka klasszikusai is, a Thruxton és a Bonneville.

 

A Suzuki az Intermot látogatóit egy vadonatúj naked bike-kal lepte meg. Az agresszív külsejű SFV 650 Gladiust egy 645 cm3-es V-twin motor hajtja. A látványos külsejű gép igazán hiánypótló lesz a középkategóriás motorok sorában. A márka sportos zászlóshajója a GSX-R 1000 nem csak új külsőt, hanem újraálmodott blokkot is kap a következő modellévre. Igaz, egyelőre még nem tudunk részleteket a teljesítményéről. A cruiserek sora ismét kiegészült a japán gyártónál. Az M1500 kitölti az űrt az M800 és az M1800 között.

Talán a legnagyobb szenzációt a Yamaha vadonatúj YZF-R1 modellje okozta a kiállításon. A 2009-re teljesen átdolgozott erőátvitel valószínűleg nagy duranás lesz a vásárlóközönség körében. Az új blokk sok összetevőjében megegyezik Valentino Rossi MotoGP versenymotorjával, beleértve a főtengelyt és a hajtókar csapszegeket, amelyek még jelentősebb sebességet és erőt biztosítanak, miközben a sofőr számára sokkal jobban kontrollálható a motor ereje. A motor egy még strapbíróbb Deltabox vázat kapott öntött magnézium váznyúlvánnyal.

A Yamahánál is volt több új modell is, mint például a hihetetlenül nyomatékos új Vmax. A 200 lóerős, 167 Nm-es brutális erő egy 1679 cm3-es, V4-es blokkból tör elő. A híres elődre emlékeztet sok dizájnelem az új motoron. A középkategóriás motorok piacán 2009-ben a négyhengeres, XJ6 Diversion fogja a versenytársakat bosszantani. A jelentősen átalakított, 78 lóerős, 600 cm3-es blokkját az FZ6-tól örökölte. Az új Vmax és az XJ6 is ABS rendszerrel van felszerelve.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Azok a motorosok, akik szeretik a gyönyörű cruisereket, meg fognak őrülni a most bemutatott XVS 950-ért. A hosszú és lapos Midnight Start léghűtéses, négyszelepes, V2-es blokk hajtja. A Yamaha a 125-ös kategriában is tudott újat mutatni: a 15 lóerős, egyhengeres WR125R endurót és supermoto testvérét a WR125X-et. Végül a népszerű Neo robogót is meg kell említeni, amely 50 cm3-es, négyütemű motorral érkezik az üzletekbe.

Miközben minden vezető motorkerékpár-gyártó figyelembevette a környezettudatosságra való törekvést, és ezért sokkal haékonyabb motorokkal és kevesebb károsanyagotkibocsájtó kipufogórendszerekkel szerelte fel motorkerékpárjait, a több kevésbé ismert cég rukkolt elő alternatív energiákkal működtetett járművekkel.

A német Solar Mobil GmbH napelemmel hajtott Solar Schooter nevű robogója jó példa erre. A jármű teljesen elektromosan hajtott. A Hybrid Power Scooter belsőégésű motorját viszont elektromos meghajtással kombinálták.intermot 08 016 085intermot 08 067 002intermot 08 101 174

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük