HírekMotorokMotorozás

Tudod melyik a legstresszesebb ország a tanulóvezetők számára?

A vezetés megtanulása bárki számára stresszes és szorongást kiváltó élmény lehet. A volán mögé ülni nagy nyomást jelentő helyzet, különösen, ha minden új számodra, és könnyen érezheted magad túlterhelve.

Mindenféle tényező befolyásolhatja, hogy mennyire könnyű ez a folyamat, a közutak biztonságától és forgalmától kezdve az üzemanyaggal és az első autó vásárlásával kapcsolatos költségekig.

De hol a legnehezebb a tanulóvezetőknek? A Zatobi elemezte ezeket a tényezőket világszerte, hogy megnézzék, hol a legstresszesebb a tanulóvezetőknek, és hol van nagyobb esélyed arra, hogy kiválóan teljesíts a vezetői vizsgán.

Az egyes országokat a következő négy tényező alapján rangsoroltuk: forgalmi torlódások, közúti halálesetek, regisztrált járművek és az utak minősége. Mindegyiknek 10-ből egy normalizált pontszámot adtunk, majd a négy pontszám átlagát számoltuk ki.

Tudod melyik a legstresszesebb ország a tanulóvezetők számára?
  1. Románia

Románia 10-ből 2,38 pontot kapott a vezetés tanulása tekintetében. Az ország jelentős kihívásokkal szembesül a közúti biztonság terén, mivel a közúti halálozási arány 100 000 főre vetítve 9,6.

Ezenkívül Románia közúti infrastruktúrájának minősége rendkívül alacsony, 100-ból 2,96 pontot kapott. Az országban a forgalmi torlódások aránya is magas, 48%, ami a tanulóvezetők számára a legstresszesebb környezetet jelenti. Ezek a tényezők hozzájárulnak ahhoz, hogy Romániában összességében nehéz a vezetés elsajátítása.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book
  1. Lengyelország

A második helyen Lengyelország áll, 10-ből 2,50 ponttal. Az országban mérsékelt számú jármű közlekedik az utakon, körülbelül 67 100/100 000 fő. Lengyelország közlekedésbiztonsági kihívásokkal küzd, a közúti halálozási arány 6,5/100 000 fő. Az utak minősége Lengyelországban 4,14 pontot kapott a 100-ból, és a 36,67%-os forgalmi torlódás tovább nehezíti a vezetési élményt.

  1. Magyarország

Magyarország szintén 2,86 pontot kapott a 10-ből. Az ország közúti infrastruktúrájának minősége viszonylag alacsony, 3,89 pontot kapott a 100-ból. Magyarországon 100 000 főre 7,4 közlekedési balesetben elhunyt személy jut, és az országban magas a forgalmi torlódások aránya (46%), ami megnehezíti a vezetés elsajátítását.

A legstresszesebb ország a tanulóvezetők számára

HelyezésOrszág
Torlódási szintKözúti közlekedési halálozási arány 100 000 főre vetítveRegisztrált járművek (100 000 főre vetítve)Útminőségi pontszámÖsszes pontszám /10

1
Románia48.00%9.647,7002.962.38
2Lengyelország36.67%6.567,1004.142.50
3Magyarország46.00%7.449,2003.892.86
4Csehország35.33%5.266,4003.952.92
6Bulgária39.00%8.448,2003.522.98
6Lettország35.00%9.846,3003.452.98
7Mexikó52.00%12.037,0004.503.16
8Litvánia45.00%6.364,3004.703.27
9Fülöp-szigetek42.00%9.712,0003.533.33
10New Zealand29.00%6.693,4004.683.45
11Olaszország29.68%5.075,3004.393.57
12Szlovákia32.00%6.461,1003.963.63
13Észtország34.00%4.474,0004.683.81
14Görögország34.00%7.355,5004.734.17
15Argentína29.00%8.843,0003.434.23
17Chile36.00%10.345,0005.224.35
17Szlovénia32.33%5.858,1004.664.35
18Egyesült Államok22.02%14.285,0005.874.47
19Luxemburg33.00%3.981,8005.344.58
20Írország42.33%2.853,6004.484.70
22Ausztrália27.90%4.577,6004.774.82
22Izland27.00%2.477,9004.144.82
24Belgium26.70%4.659,9004.395.24
24Malajsia28.00%13.954,2005.455.24
25Törökország33.90%6.528,5004.935.36
27Kanada26.00%4.767,7005.215.54
27Finnország25.33%4.295,0005.265.54
28Portugália26.00%7.269,1006.055.66
30Franciaország28.96%4.767,1005.965.84
29Egyesült Királyság34.54%2.456,0005.175.83
32Japán32.40%2.767,0006.026.01
32Németország31.04%3.362,7005.466.01
34Ausztria30.20%4.657,2005.896.19
34Szaúd-Arábia16.60%18.515,6004.976.19
35Egyiptom18.00%9.47,0004.526.25
36Izrael32.05%4.240,6004.996.37
37Norvégia18.00%1.566,5004.556.61
39Spanyolország20.28%3.564,2005.637.15
38Svájc30.17%2.460,3006.367.14
41Dánia27.67%2.354,6005.557.56
41Hollandia26.82%3.456,2006.187.56
42Svédország22.00%2.154,2005.578.28
43Szingapúr29.00%1.914,6006.458.87

Mi az a forgalmi torlódás?

A forgalmi torlódás az utakon a járművek túlzsúfoltságát jelenti, ami lassabb sebességhez, hosszabb utazási időhöz és megnövekedett járműsorokhoz vezet. A magas forgalmi torlódás azt jelenti, hogy a nagyvárosokban az átlagos utazási idő jelentősen hosszabb, mint szabad forgalmi körülmények között lenne.

Ez különösen megnehezítheti a vezetés elsajátítását, mivel a forgalomban folyamatosan meg kell állni és el kell indulni, ami akadályozhatja a koncentrációt és a zökkenőmentes vezetési gyakorlatot.

Forgalmi torlódás – Mexikó (52%)

A vezetés tanulásakor az ember azt szeretné, hogy az órák és a vizsga a lehető legzökkenőmentesebben zajlódjanak, és a forgalomban való állandó megállás és elindulás megnehezítheti a feladatra való koncentrálást.

Az általunk vizsgált országok közül Mexikóban volt a legmagasabb a forgalmi torlódás szintje, 52%-os pontszámmal, ami azt jelenti, hogy az ország nagyvárosaiban az átlagos utazási idő 52%-kal hosszabb, mint szabad forgalmi körülmények között lenne.

Közúti halálesetek – Szaúd-Arábia (18,5/100 000 fő)

A közúti biztonság mindenki számára, különösen a tanulóvezetők számára az elsődleges fontosságú kérdés. A listánkon a vezetők biztonsága szempontjából a legrosszabb ország Szaúd-Arábia, ahol évente 18,5 közúti haláleset jut 100 000 főre. A közúti balesetek továbbra is jelentős problémát jelentenek Szaúd-Arábiában.

Regisztrált járművek – Finnország (95 000/100 000 fő)

Bár elsősorban a saját cselekedeteire kell összpontosítania tanulóvezetőként, fontos, hogy figyeljen a többi közlekedőre is. A legtöbb járművel Finnország rendelkezik, ahol 100 000 főre 95 000 jármű jut.

Útminőségi pontszám – Románia (2,96 a 100-ból)

Románia nemcsak az összesített pontszám tekintetében végzett az utolsó helyen, hanem az ország útinfrastruktúrájának minősége tekintetében is a legrosszabb pontszámot kapta. Míg a nagyobb városi utak Romániában meglehetősen jó állapotban vannak, a probléma a kisebb mellékutakkal van, amelyek gyakran rosszul vannak kivilágítva, keskenyek és nincsenek jelölve.

A legjobb országok a tanulóvezetők számára

A skála másik végén a vezetés tanulásához legalkalmasabb országok a következők:

Szingapúr (8,87/10) – A 29%-os mérsékelt forgalmi torlódás ellenére Szingapúr kiváló útminőséggel (6,45/100) és a vizsgált országok közül a legalacsonyabb közúti halálozási aránnyal büszkélkedhet, amely mindössze 1,9/100 000 fő.

Svédország (8,28/10) – Alacsony forgalmi torlódással (22%), alacsony halálozási aránnyal (2,1/100 000) és jó útminőséggel (5,57/100) Svédország kiváló környezetet biztosít a tanulóvezetőknek.

Hollandia és Dánia (mindkettő 7,56/10) – Mindkét ország erős közúti infrastruktúrával, alacsony halálozási aránnyal (3,4, illetve 2,3/100 000) és kezelhető forgalmi torlódási szinttel rendelkezik.

Módszertan

Minden országot a következő négy tényező alapján rangsoroltunk, mindegyiknek 10 pontos skálán normalizált pontszámot adva, majd a négy pontszám átlagát számítottuk ki.

Forgalmi torlódás

A TomTom 2024-es forgalmi indexe szerinti forgalmi torlódás szintje. Ez a százalékos arány azt mutatja, hogy egy utazás mennyi idővel hosszabb lenne az egyes városokban, ha a forgalom zavartalanul haladna.

Közúti közlekedési halálesetek

A közúti közlekedési balesetek okozta halálozás (100 000 lakosra vetítve) a World Population Review szerint.

Bejegyzett járművek

A bejegyzett járművek száma (100 000 lakosra vetítve) a World Population Review szerint.

Útminőségi pontszám

Az útinfrastruktúra minősége a Világgazdasági Fórum globális versenyképességi jelentése szerint 100 pontos skálán értékelhető.

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük