Töltsd ki a vezetési stílustesztet és tudd meg, milyen sofőr vagy!
A Vezetési Stílusteszten alapuló kutatás például megmutatta, hogy a vezetők 92 százaléka az ajánlott 30-40 méteres követési távolság helyett csak 5-10 métert tart maga és az előtte haladó közt 50 km/h sebességnél. Továbbá autópályán 130 km/h-val vagy még gyorsabban hajtanak, akár jobbról is előznek.
A forgalmi dugóban különösen nehéz türelmesnek maradni és az eredmények szerint, sokan nem is teszik: az autósok 64 százaléka folyamatosan figyeli, melyik sáv halad gyorsabban és egyre abba igyekszik átsorolni. Ha tehát azt vesszük észre, hogy a mögöttünk haladó sofőr „ránk tapad”, levillog, dugóban elénk tolakszik, igyekezzünk higgadtak maradni és nem felelni a „provokációra”.
Defenzíven, nem csak a volán mögött
Mint azt Berzai Zsolt rendőr alezredes a továbbiakban elmondta:
“A közúti közlekedés össztársadalmi társasjáték, amelyben mindenkinek be kell tartania a rá vonatkozó szabályokat. Defenzíven nem csak a gépjárművezetőknek tanácsos közlekedni. A közúti forgalomnak éppúgy résztvevői például a gyalogosok és a kerékpárosok, mint az autósok. Például a gyalogosok, ha a zebránál, nem zenét hallgatva a zöld jelzésénél is szétnézve kelnek át, máris defenzív magatartást tanúsítanak. Ugyanígy a biciklisek, ha közúton jó látási viszonyok között is felöltik a láthatósági mellényt.
Bíztató hogy a magyar vezetők fele csapatjátékosnak számít az utakon, ugyanis akire ez a vezetési stílus a jellemző, statisztikailag kimutatható módon kevesebb baleset okozója lesz élete során. Fontos lenne, hogy a többi vezető is minél inkább elsajátítsa ezt a vezetési stílust, azaz legyen higgadt, előzékeny, szabálykövető, ezzel ugyanis jelentősen csökkenthetjük a balesetek számát. Szerencsére idén biztatóan alakul a közlekedési baleseti statisztika, hiszen eddig kevesebb személysérüléssel járó baleset történt az utakon, mint a korábbi évek azonos időszakában. A számok a 2013-as évi adatokhoz közelítenek, utoljára ebben az évben mutattak csökkenő tendenciát.”
Csapatjátékosok a pályán és az utakon is
A többszörös magyar bajnok MOL Pick Szeged három játékosa Jonas Källman, Stefán Rafn Sigurmannsson és Nagy Martin ugyancsak részt vettek a Groupama Biztosító figyelemfelkeltő kampányában. A Vezetési Stílustesztből és a pályán végzett gyakorlatokból kiderült, a három klasszis az utakon is igazi csapatjátékos: a kapura támadó játékosok éppúgy defenzív vezetőnek bizonyultak, mint a lövéseket kivédő Nagy Martin.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Legyünk mindannyian csapatjátékosok!
A közlekedéspszichológiában alapvető tézis, hogy az emberek a személyiségüknek megfelelően vesznek részt a közlekedésben, azaz ahogyan reagálnak és viselkednek az élet más területein, úgy fognak reagálni és viselkedni a közlekedési szituációk során is.
„A közlekedési viselkedés megváltoztatásának első lépése annak tudatosítása, hogy a közlekedés voltaképpen egy csapatjáték, amelyben valamennyi résztvevő – gépjárművezető és gyalogos – együttműködése alapvető fontosságú” – mutatott rá Recsákné Mazányi Judit közlekedéspszichológus.
Teszteld te is magad!
A Groupama Biztosító a sajtóközleménnyel együtt közzé teszi Vezetési Stílustesztjét is. A Groupama Tanpálya vezető instruktorának közreműködésével készült teszt kitöltésével és értékelésével bárki megtudhatja magáról, hogy mennyire számít csapatjátékosnak az utakon, illetve, hogy érdemes-e valamiben még fejlődnie a balesetek elkerülése érdekében.