fbpx
MotorokMotorozás

Több mint 5000 potenciális túlélő

A legjobb az volt, hogy minden beszámoló egy kicsit a saját szemszögéből adta elő örömmel a mondanivalóját, egy rendőrmotoros szájából, meg mentőmotorostól elég hitelesen hangzott a dolog hasznossága. Végül megkérdezték a leglelkesebb tanítványt, hogy miért vett részt nyolcszor a különböző biztonságtechnikai tréningeken, mire ő azt válaszolta, mert végtelenül hasznosnak találja, így és itt szerette meg igazán a motorozást, majd meleg szívvel ajánlotta minden motorosnak a tréningeket. Egy ilyen vezetéstecnikai tréningről már én is beszámoltam, és tényleg csak jókat lehet mondani róla.

Ami számomra legtanulságosabb volt a sok örömteljes statisztikai adat között, az egyik slide, amin az szerepelt, hogy az európai motoros balesetek 87,5 %-a emberi hiba miatt következik be – ebből kb 50%-ban NEM a motoros a hibás. A motorosok jelentős többsége ezzel tisztában is van, és ha van egy szikra esze, megpróbálja megtanulni az elkerülhető bajt egy vezetéstechnikai tréningen.

Ez a közel 90%-os arány elég figyelemfelkeltő, hogy az emberi tényező okozza a bajt, és a maradék tizenvalahány százalék a rosszul összejött körülmények. Ha pedig lehet tenni a baj ellen, akkor miért is ne tegyen az ember? A balesetek száma csökkenthető, ha tapasztalja a motoros, hogyan vegye észre, hogyan fogja fel, reagálja és ellensúlyozza a vészhelyzeteket.

 

Lehet, hogy elsőre borsosnak tűnik egy kétnapos képzés, de ha befektetésként tekintünk rá, még mindig olcsóbb, mint egy tartós kórházi ellátás és a motor javítási költségei, nem beszélve a kapcsolódó lelki fájdalmakról…

Ami nekem a Honda képzésén anno nagyon tetszett, hogy nem a saját motoromat kínoztam, hanem kaptam egy kb. ugyanolyan súlyú vasat, mint az enyém. Meg kell mondjam, kicsit bátrabban kergettem a gurigát, mint a Pest Megyei Baleset-megelőzési Bizottság rendőrök által tartott ingyenes képzésein (én biza eljárok oda is, amikor csak tudok, pláne tavasszal a téli kihagyások után).

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

A sajtótájékoztató után a trénerek tartottak egy fedett pályás bemutatót, vadul kattogtattam is, aminek örömére az egyik kompaktos képem lett most a borítóképe. Teljesen visszaadja a trénerek hozzáállását a dologhoz: vidámak és profik.

Ennek örömére gyorsan be is toltak az egyik gyakorló napra, úgyhogy hamarosan lesz erről is beszámoló…honda safety sajtotajekoztato 10honda safety sajtotajekoztato 2honda safety sajtotajekoztato 3honda safety sajtotajekoztato 4

0 0 votes
A cikk értékelése

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Subscribe
Visszajelzés

guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x