KiemeltMotorokMotortesztek

Szörnyike: Honda CB 650R E-Clutch 2024 teszt – VIDEÓVAL!

Első ránézésre azt gondoltam, hogy milyen kis csúnyácska, ezért kapta a szörnyike nevet. Később azonban egészen hozzá szokott a szemem, így a végére már majdnem szépnek láttam a Honda CB 650R E-Clutch-ot.

Bár, előlnézetből azok a furcsa légbeömlők a tank kétoldalán továbbra is azt mondatják velem, hogy nem szép. Oldalról szemlélve viszont elég csinos forma, és az a matt zöld fényezés kifejezetten jól mutat rajta.

Mi is az az E-Clutch?

Ha jól belegondolok ez egy félautomata váltót takar. Ami annyit jelent, hogy kell váltani, viszont ezt kuplungolás nélkül tehetjük meg.

Nagyon gyorsan hozzá szoktam, mivel így nagyon gyorsan és kényelmesen lehet váltani. A váltó elektronika hibátlanul teszi a dolgát fel illetve lefelé váltáskor is. Ehhez még hozzá tartozik, hogy lefelé váltáskor kiküszöböli a hátsó kerék esetleges blokkolását is, ezzel az esetleges megcsúszást is.

Bár semmiféle ellenérzésem nincsen a tengelykapcsoló kar használatával kapcsolatban, mégis jó szívvel ajánlanám bárkinek ezt a fajta váltó rendszert. De ha valaki mondjuk a városi közlekedés után úgy dönt, hogy jobban esne a hagyományos váltás, a kijelző menüjében kikapcsolható. 

Egysze-kétszer előfordult, hogy megszokásból rányúltam a kuplung karra, de sebaj, ilyenkor rögtön visszaáll manuális módba. De ha visszaengedem, megint lehet kuplungolás nélkül váltani.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Egyetlen hibája van csak a dolognak, hogy útban volt a lábamnak az elektronika, ami vezérli a váltót. Nem tudom, hogy ez csak azért volt, mert hosszú lábam van, vagy ez esetleg másnak is okozott  problémát. Mindenesetre kényelmetlen volt. Álló helyzetben a térdemnek volt útban, menet közben pedig a csizmám szára feszült neki, amikor fékeznem kellett. Bele tellett néhány napba míg megszoktam, hogy a csizma szárának az ellenállása ellen is kell dolgozzak fékezéskor.

Honda CB 650R E Clutch 2024 teszt 02 Honda CB 650R E Clutch 2024 teszt 05 Honda CB 650R E Clutch 2024 teszt 10 Honda CB 650R E Clutch 2024 teszt 01 Honda CB 650R E Clutch 2024 teszt 03 Honda CB 650R E Clutch 2024 teszt 09 Honda CB 650R E Clutch 2024 teszt 04 Honda CB 650R E Clutch 2024 teszt 08 Honda CB 650R E Clutch 2024 teszt 07 Honda CB 650R E Clutch 2024 teszt 06

Ráadásul nem szép látvány az a blokk jobb oldalán kitüremkedő dobozszerű valami.

Az ülés magassága és az üléspozíció nekem kényelmes volt. Az első ülés elég kényelmes, bár nagyon hosszú túrát nem volt alkalmam tenni vele. Hátul viszont biztosan nem szeretnék ülni. Eléggé kicsi és nagyon kemény a hátsó ülés. Mindjuk ez az a része a motornak, ami abszolút hidegen hagy, hiszen azért van jogsim hogy ne hátul kelljen utazni. 

A kormány állásszöge illetve magassága szintén kényelmesnek mondható. Megfelelő méretűek bizonyultak a tükrök is, és női kezeknek kellemesen lágy a kuplung illetve a fékkar is. 

Apróságnak tűnhet, de szerintem nem elhanyagolható, hogy megfordították az irányjelző és a duda kapcsolóját a régiekhez képest. Ezt én kifejezetten jónak tartom, vagy legalábbis nekem így sokkal kényelmesebb. Így sokkal inkább kézreáll, de azért néhányszor előfordult a tesztnapok alatt, hogy megszokásból feljebb nyúltam és rádudáltam valakire.

Digitális kijelző gondoskodik róla, hogy kordában tartsuk magunkat, ha akarjuk. Pontosabban, hogy lássuk milyen sebességel haladunk, melyik sebességi fokozatban. Egyedileg választható, hogy mit és milyen formátumban akarunk látni a kijelzőn. Őszintén szólva erre nem fordítottam nagy figyelmet. 

Viszont ami nagyon hasznos lehet az a Honda RoadSync alkalmazás. Letöltjük a telefonra, összepárosítjuk a motorral, és máris felesleges a telefontartó a motorra. Láthatóvá teszi számunkra a navigációt a kijelzőn. Nem térképpel, csak irányokkal és távolsággal, de nekem nagyon tetszett. Egyszerű és praktikus. Sisakbeszélővel összepárosítva pedig, felovassa az éppen beérkezett üzenetet is, ha akarjuk. Egyetlen gombbal vezérelhető és elmondja a lehetőségeket.

Innen szabályozható a hangerő is. Illetve a kijelző különböző beállításai is, valamint az E-clutch kikapcsolása is.

Túramotorhoz képest alacsonyan helyezkedik el a súlypontja a CB 650R E-Clutch-nak, ezért kellemesen fordulékony a kanyarokban.

Könnyen fordul lassabb illetve gyorsabb tempónál is. Persze pályán nem tesztelteltem, csak közúton, ami ugyebár más kategória. 95 LE teljesítménye bőven megfelelő városi közlekedésre és hosszabb túrákra is. Harapós kis jószág, nagyon jól gyorsul. Igazán könnyedén lehet előzgetni vele, ha az ember kicsit sietne.

Szélvédelme nincsen, ez nekem nem igazán tetszett, dehát ez egyedi választás dolga, ki-mit szeret.

Összefoglalva röviden egy könnyed, fordulékony, dinamikus kezes motor. Ha egyszer azt a bizonyos váltó elektronikát máshová teszik, vagy áttervezik, hogy ne legyen útban, akkor majd azt mondom hogy elfogadnám.

Páros motoros karkötők a CsamShopban

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük