fbpx

Szmogban, tömegben – 64. EICMA Milánóban

EICMA2006 05Egyéb fontos események mellett szörnyű időjárás, sztrájkok, és szmogriadó is nehezítette a hétvégén a milánóiak életét. A 64. EICMA azonban még így is minden eddigi rekordot megdöntött.

Már tavaly is épp a kiállítás hétévégéjére érte el az olasz nagyváros levegője azt a szennyezettségi szintet, amikor a város vezetői úgy döntöttek, hogy motorizált járművel nem lehet a városban és a környékén közlekedni. Akkor a helyiek egy része automatikusan kerékpárra pattant, vagy még pénteken elutazott vidékre. Errefele alig akad néhány vakmerő rendbontó, aki szerencséjében reménykedve a tilalom ellenére is autóba ül.

Idén a kerékpározást a rossz idő nehezítette, úgyhogy maradt a tömegközlekedés. Engem ez az opció képes visszatartani attól, hogy kimenjek a lakásból, de úgy látszik az olaszoknál ha fociról vagy motorról van szó, akkor bármire képesek. A hétvégén a vásárváros területén egy gombostűt sem lehetett leejteni. A 2005-ös látogatottsági rekordot a rendezvény 530 000 vendége 30 000 fővel döntötte meg a hat nap leforgása alatt.

A keddi és szerdai szakmai napok után a csütörtök még egész laza volt. Aztán pénteken hirtelen megnőtt a hölgyek aránya a kiállításon. Ez leginkább annak köszönhető, hogy ezen a napon ingyen mehettek be. A legtöbben mégis szombaton szakítottak időt a kiállítás meglátogatására. Ekkor sok volt a fiatal látogató is, komplett családok tartották fenn ezt a napot arra, hogy végigjárják a csarnokokat, és találkozzanak példaképeikkel: Loris Capirossival a Superbike világbajnokkal, Troy Bayliss-szel, Andrea Dovizioso és Alex De Angelis-szel, akik többszáz autogramot osztottak szét.

A szabadterületen, a ‘MotoLive’ arénában minden nap bemutatót tartott Christian Pfeiffer és Craig Jones. A pénteki meglepetésvendég az olasz herceg, Vittorio Emanuele of Savoia volt, aki maga is nagy rajongója a motorkerékpároknak, és a mai napig azt az MV Augustát használja, amit negyven évvel ezelőtt ajándékba kapott. Látogatása alatt egy érdekes kérdéssel provokálta a sajtót: “Az olasz rendőrség miért nem olasz motorokat használ?”

Még több kép a galériábanA csarnokokban minden látogató megtalálta idén is, amit keresett, a kezdőktől a régi motorosokig mindenkinek ajánlottak valami hasznosat a gyártók. A kiállítás egyik különlegessége például a Nolan limitált szériás sisakja volt, amit Giacomo Agostini arany színű aláírása díszít, és ő maga fogja bemutatni a nagyközönségnek február 14-én. A gyártó reményei szerint a különleges sisak a gyűjtők kedvence lesz, amit 10 000 Euro + Áfa (több mint 2,5 millió forint???) áron kínálnak majd.

A kiállítás utolsó napján a vonzerőt az olasz superbike versenyző és olasz nemzeti hős, Max Biaggi nyújtotta, ha a rengeteg különleges motor, alkatrész és kiegészítő nem lett volna elég valakinek. A szervezők persze vasárnap is jó napot zártak, és azonnal hozzákezdtek a jövő évi rendezvény megszervezéséhez. a korábbi években csupán kétévente megrendezett kiállítást tavaly óta már évente rendezik meg, és 2007-ben előre láthatólag a kerékpáros és motorkerékpáros rendezvényt is összevonják, hogy egy még nagyobb, még színvonalasabb, és még több látogatót vonzó eseményt hozzanak létre november 6-11. között.EICMA2006 14EICMA2006 29EICMA2006 38EICMA2006 39EICMA2006 43EICMA2006 52

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE Budapest Média Intézetében Kommunikáció és PR szakon, diplomamunkámat a Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Facebook Hozzászólások