EseményekHírekMotorkiállítás

Szemtől szemben az „Őrült emberrel”: közönségtalálkozó Erdős Csabával

erdős csaba 5Kiemelendő tény, hogy Erdős Csaba nem csupán pilótája, de megalkotója, szerelője is ennek a gépnek. Az Amerikából vásárolt vázon kívül minden egyéb technikai részlet, megoldás, motor és váltó tuning, a nitro rendszer kialakítása és ezek műszaki összetevőinek összehangolása is mind az ő keze munkáját, technikai tudását dicséri. A saját fejlesztésű motorblokk egy utcai autó motorjából lett átalakítva úgy, hogy ezt a bődületes teljesítményt produkálni tudja.

Csabának volt ideje kitanulni a fortélyokat, és tapasztalatokat szerezni, mert nem ma kezdte ezt az őrületet.
11 évesen már motorozott, és már akkoriban megkapta a fejlövést. Neki kell egyszer egy igazi dragster autó, és ezért élete során mindent meg is tett.

A gyermekkori álom egy nap valóra vált, és a sok munka, kitartás meghozta a rég várt eredményt. A sikerhez persze az út rögös és hosszú volt. Az első motorja egy Riga volt, majd egyre több, és egyre változatosabb gépek következtek. Belekóstolt a versenyzésbe is a motokrossz sportágban, majd dragbike versenyző lett.

1997 óta vesz részt hazai és nemzetközi stunt rider bemutatókon. Az eltelt idő alatt mind motorjai, mind saját kaszkadőri tudását is fejlesztette, és emellett a megszerzett tudást és tapasztalatot készségesen osztotta meg pályatársaival, ellenfeleivel is. Az így fejlődő ellenfelek kellő kihívással hatottak rá, melyből inspirációt merített a további, egyre hajmeresztőbb eredmények eléréséhez.

erdős csaba 8

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Az elmúlt években egyre több dragster épült hazánkban is, így kihívókban nincs hiány. A külföldi dragster versenyzők között van néhány igazi nagy falat, így izgalommal néz elébe a hozzá méltó ausztriai és horvátországi ellenfeleivel való megmérettetéseknek is.

Mint minden sporthoz, a drag versenyzéshez is kitartás és rengeteg szorgalom kell. Csaba fegyelmezett, és nem ismer lehetetlent. Addig fejleszti az általa alkotott gépezeteket, míg mindenkit túlszárnyal. Fizikai és mentális fejlődése során reakcióidejét is a maximális teljesítményen tartja, mely nagy szerepet játszik ebben a műfajban.

erdős csaba 7A jó reakcióidő elérésében segítette őt a küzdősportokban való jeleskedése, illetve a civil foglalkozása során filmes kaszkadőrként szerzett gyakorlata, fegyelmezettsége és maximalizmusa. Csaba egy rövid kitérő erejéig beszélt a filmes élményekről is, és arról, hogy hogyan alakult kaszkadőr pályafutása.

A közönségtalálkozó folyamán a dragster pilótája kitért még olyan technikai részletekre is, mint a megfelelő tapadás fontossága, a váltó egyedi működése, a fékezőernyő szerepe. Szó esett a kezdeti próbálkozásokról, és arról, hogyan jutott el ő és csapata a folyamatos fejlesztés mellett a mai szintre. Az érdeklődők kulisszatitkokat tudhattak meg a verseny előtti előkészületekről, biztonsági eszközökről, a ruházatról és magáról a verseny folyamatáról is.

erdős csaba 19Megfelelő anyagi támogatás híján Erdős Csaba maga csinál sok mindent a dragster javítása, fejlesztése során. Egy-egy futamot is sok munka előz meg, így ezek jelentős részét is maga végzi, mely nagyfokú szerepvállalás az európai versenyzőkhöz képest egyedülálló.

Maroknyi csapata nem 15-20 főből áll, mint a többi, profi versenyzőnél láthatjuk, így Csaba sokkal nagyobb részt veszi ki a feladatokból, és ezzel a közös munkával, segítőivel együtt jelentősen tudja kompenzálni a szűkös anyagi hátteret. Ezért is nagy eredmény, amit így, ilyen körülmények között el tudtak érni.

Végezetül szó esett a jövőbéli tervekről is, melyek – ismerve Csabát – minden bizonnyal hamar kilépnek a terv státuszból. Legfőbb vágya a 6 másodperces álomhatár átlépése, ami világszintű eredmény lehetne. A motorok továbbfejlesztését is fontos célként emelte ki amellett, hogy további fellépéseken, külföldi versenyeken és bemutatókon szeretne részt venni filmes kaszkadőrmunkái folytatása mellett.

 

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük