fbpx

Suzuki RF 400, a nagy Ő

Kanyar előtt tizedmásodpercnyi idő volt fékezni, majd mindenemmel, amivel tudtam ösztönösen dőltem be a kanyarba, a térdem kitettem a felsőtestemmel próbáltam minél jobban bedönteni a motort a fejem a kormány mellett, mint a nagyok, azt leszámítva, hogy ők tudják mit csinálnak.

A sok utána-olvasás után azt már tudtam, hogy kanyarban bizony nem fékezünk. Hála ég ezt annyiszor mondták már és olvastam is, hogy eszembe se jutott fékezni. Néztem azt a helyet ahova el szeretnék jutni, nagyon el szeretnék jutni. Hála égnek és az angyaloknak mögöttem az útról csak pár centire mentem le, azt is már csak akkor, mikor egyenesbe hoztam a gépet.

Abból a kanyarból nagyon sokat tanultam. A legfontosabb, hogy ne a másikat kövessem, hanem motorozzak a saját biztonságos tempómban, illetve azt is, hogy bizony jól fog jönni egy kis vezetéstechnikai tréning, ahol tanulom a motorkezelést, döntögetést, fékezést kanyarodást stb.

Így is lett. Kinéztem egy számomra megfelelő helyet és időpontot és elmentem egy tréningre Pestre. Mivelhogy fél 8-ra oda kellett volna érni, így korai indulást terveztem (utóbb kiderült, nem volt elég korai). A hajnalban kelés még csak meg van szokva, de a +8 fok, a köd, a pára mindez motoron, na, ez nincs. Voltak helyek, ahol nemhogy a plexi, a tükrök is teljesen be voltak párásodva.

Egy óra motorozás után muszáj volt megállnom egy benzinkútnál egy kis melegítőre. Kávé, tea, feltöltődés után rájöttem milyen nehéz is motoros ruhában a mosdó használat. De ez is megvolt. Ismét mozgó ujjakkal és működő térdekkel felvettem a harcot a pára és a hideg ellen.

Hála ég csak egy kis bevezető mondókáról maradtam le, így semmi pihenővel neki is láthattam a többiekkel együtt a feladatoknak. Nagy meglepetésemre egy motoros csajszi is a csapatban volt. Örültem, hogy nem egyedül vagyok csaj a sok pasi közt.

Az egész nap egy az egyben számomra hasznos volt. A körbe-körbe motorozás, a szlalom gyakorlás, vészfékezés, kanyarodási technikák egy szóval minden. De annyi biztos, hogy 8 órán keresztül folyamatosan a kuplungot behúzni-kiengedni-behúzni-kiengedni, nem a legjobb móka, de legalább erősödtem.

Lepd meg a szerelmed egy páros motoros karkötővel Valentin napra!

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 votes
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés

guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x