KiemeltMotorokMotortesztek

Ha élvezni akarod az utat: Suzuki M800 Intruder 2011 Teszt

suzuki m 800 intruder 2011 8

Az eleje közepesen viselkedett, nem himbálta magát, de túl kemény se volt, amolyan normálisan tette a dolgát, feltűnés nélkül. A hátsó rugós tag egyébként 7 állásos, lehet, a leglájtosabbra volt tekerve…

Elindulásnál kellemesen duruzsoló hangot hallat, barátságosan rögtön elkezd csacsogni mindenféle utakról és távoli, felfedezni való tájakról. Az előretett lábtartót szoknom kellett, de az üléspozíció és a kéztartás összhatásában kényelmes, nem a hónaljszárogatós, hanem annál finomabb, de csopperes pozíció.

Kényelmes vele még városban is szaladgálni, ez igazán meglepett. Az autók közötti flikflakkolásra ugyan nem alkalmas, de a kiegyensúlyozottan dinamikus teljesítményleadás alkalmassá teszi mindenre: városban, országúton, túrán jó társunk lehet. Talán a hegyekben tekergésnél lehet kellemetlen, hogy gyorsan leér az alja/oldala, de ha tudjuk a korlátainkat, egy idő után ez sem okozhat gondot.

suzuki m 800 intruder 2011 29

Ugyan súlyra nem egy könnyű kis talicska, de cserébe igazán lelkes, és ha odahúzunk neki, belead apait és anyait, vele nem maradunk le és folyamatosan adja le a lóerőket a végéig, nem fogy el belőle a lelkesedés. Érdekesen rövid az első fék, és finomka a hátsó dobfék, de ha megszokjuk ezt is, nem gond a megállás.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Sőt, belekényszerítettek egy elég csúnya vészfékezésbe is, ahol igen tartottam a lengedező hátuljától, és a finomka dobféktől, de végül is semmi atrocitás nem történt, tette a dolgát mindenki, ahogy más motor is tenné az adott szituációban.

Fogyasztása igazán barátságos, átlagosan 5,5 lityit kortyolt be. Utassal hajlamosabb a felkoppanásra. Kényelmi szempontból a kis növésű utasoknak azért jobb a lábtartás miatt. Csomagot elképzelni a motoron csak a  szép nagy míves bőr oldaltáskában tudok, mert a motoron túl sok lehetőség nincs a csomagok felkötözgetésére.

A szélvédelme viszont valami nagyon trükkös: annyira hátul és lent ülünk, a kormány pedig olyan magasan van a kis jóvágású műszerrel, hogy 140-150 km/óránál kell csak elkezdeni kapaszkodni, utána kezd letolni csak a menetszél. 170-nél még mindig van egy kis lelkesedés benne, tovább nem hajkurásztam mert traffipaxgyanús környezetben mozogtam.

suzuki m 800 intruder 2011 7

Szociális tapasztalatok:

  • igazán szép megjelenésű, a hozzá nem értők a szelíd motorost érzik bele az emberbe a motorral,
  • ezért szívesen is kérdezősködnek róla az emberek,
  • a hozzáértők is kedvelik, jóindulatú, tartós vasként jellemzik,
  • a csopperisták közölték: végre egy normális motoron ülök.

Összességében tényleg egy jóindulatú motor, raplis, ideges megnyilvánulásai nincsenek, de súlya és felépítése miatt némi motoros tudást azért igényel. Kezdőknek emiatt és a nagyobb köbcenti miatt nem ajánlanám. Második vagy harmadik lépcsőben, aki hosszabb időre keres paripát magának, annak viszont bátran ajánlom, ezzel továbbra is lehet szeretni a motorozást.

Túrákra, motoros felvonulásokra, és akár mindennapi használatra is el tudom képzelni. Jó társ lesz, és mivel nem pörgi szét az agyát, várhatóan sokáig és hűségesen szolgálja majd gazdáját. Örömmotorosoknak, akik a csopperek felé kacsintgatnak, és élvezni akarják az UTAT.

Páros motoros karkötők a CsamShopban

Mina

Fotós, fényzsonglőr és a Csajokamotoron.hu tesztpilótája.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük