KiemeltMotorokMotortesztek

Saját motor teszt: Suzuki GS750 1979

gs7502

A japánok tettek bele anyagot bőven: megtankolva, felmálházva 250 kg körüli. Egy ügyes oktató el tudja magyarázni egyedül hogy kell felemelnünk, hogy ne daruzni kelljen, vagy pedig a falu telefonfülkényi méretű erős embereit körbekurjongatni.

Felborulni vele egyébként nem érdemes, mert az alul oldalt kilógó blokk elég sérülékeny és nehéz rá új blokkházat találni 30 év távlatából. Ezen könnyen segíthet egy bukócső, ami a blokkház védelmét is ellátja. Az általánosan kopó alkatrészei viszont könnyen beszerezhetőek (lánckerék, lánc,fékbetétek, stb), áruk az általános motoralkatrészek között közepes pénztárca nyitogatást igényel.

Tankja 16 l, ebből tartalék 2 l. A 14 literrel kb 220-230 km-t tehetünk meg autópályán, 140 km/h-s átlaggal, utas nélkül. Fogyasztása 6 és 7 liter között változik attól függően, hogy városi pötyögésre, vagy nagyobb távolságokra használjuk.

140 km/h felett még vannak tartalékai, ha épp előzés közben utolér minket egy villogó bömci, egy határozottabb csuklómozdulattal állva hagyhatjuk – plusz egy fekete felhőt is odaröffenthetünk mérges tintahalként az illetékes orra alá.

Az első fék sajna még nem léghűtéses, és ahogy kopik a betét, úgy kell utánatölteni a folyadékot. Gyorsan megszokjuk, hogy túl sok mindent nem szabad az első fékre bízni, de ha vész esetén épp elbambul, egy-két pumpálással magához tér. Érdemes lecserélni. ABS, kormányfűtés és egyéb extrák nincsenek, korabeli technikáról beszélgetünk, meg kell vele tanulni motorozni. A hátsó fék nyugodtan és megbízhatóan működik.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Súlyához és korához képest menet közben fordulékony ha hagyjuk magától dolgozni, és nem erőből tekergetjük hanem súlypontáthelyezéssel irányítjuk. Meglepően barátságosan kezeli a 60-70 kiló körüli sofőröket is, amint megtanuljuk a saját súlypontját kezelni, kezesbárányként irányítható, akár még döntögetni is lehet vele. Túl mélyen ne kísérletezgessünk azért, mert a blokk kilóg alul.

Utashoz mindenképpen érdemes felhúzni a hátsó rugókat, különben kellemetlen hintázó mozgást vesz fel a nagyobb bukkanóknál, lendületes kanyarodásnál pedig a hátsó rész riszálni kezd. Nekem a keményre állított első és hátsó villával a legszimpatikusabb a motor járása. A motor műszerfalán minden kényelmesen elérhető, de baromian hiányzik a benzinszint mérő, ezt a napi számláló szemmel tartásával korrigálhatjuk. Érdemes erre odafigyelni, mert baromi kellemetlen a nagy súlyt tologatni, és a 2 l tartalék autópályán kevés is lehet.Yama750 profiloldala

A gázadásra/fékezésre mindig nyugodtan (amolyan tatásan) reagál, de ha lelkesen pakolgatjuk fel neki a sebességet, korához képes azért kellemes lelkesedéssel szedegeti a kerekeit. A lámpától-lámpáig való gyorsulásra nem alkalmas más új motorokkal történő versenyzésre, de a nagyobbacska autóknak azért odaver. Meghálálja a törődést.

Egyik alkalommal összefutottam egy előző gazdájával, röviden és tömören úgy jellemezte:„az egy kinyírhatatlan blokk, addig menj vele amíg csak bírsz, szerintem lesz még 30 éve..”

Páros motoros karkötők a CsamShopban

Mina

Fotós, fényzsonglőr és a Csajokamotoron.hu tesztpilótája.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük