Saját motor teszt: Honda CBR 125 R 2004
A hátsó ülésen utáltam lenni, bar csak 1-1 kilométeren ültem úgy rajta. Kezdő motorosoknak, ami én is vagyok jelenleg, nagyon megfelelő és ajánlom is bátran a Honda CBR 125 R-t.
Móni vagyok Zala megyéből, 26 evés. Először 21 évesen kóstolgattam bele a motorozásba egy kis KTM pitbike-kal pár hónapon át aztán 2018-ig nem is izgatott túlzottan a motorozás. Tetszettek az 50 ccm-es kis “cross” motorok.
2018-ban egy Suzuki Bandit 400 utasa lettem (vele el is borultam gurulás közben, amikor megpróbáltam pár métert megtenni lejtőn és tapasztalatlan voltam) 2019 májusáig kb.. Onnantól egy kisebb ideig egy Kawasaki Z1000 utasa voltam (2020 március) és ezért hálás vagyok a volt barátomnak.
Aztán elkezdődött az én motoros történetem
2020 júniusában el akartam kezdeni a KRESZ-t, amit végül szeptember végén kezdtem el. Elsőre „A korlátlanra”, aztán ha az oktatom mondja, hogy maradjak más kategórián még azt se bántom a magasságom miatt.

Decemberre lett meg a KRESZ és január végén megvettem a kis bébike motoromat, ami egy Honda CBR 125R. Imádom. Eredetileg nagyobb köbcentis motorokat nézegettem, de idő közben rájöttem, hogy a magasságomhoz (158 cm), hogy első motornak ez a kis csoda nekem tökéletes lesz. Remélem sokáig kísérni fog a motoros utamon!
Pár dolog még vár rá. No meg persze én várakozom a rutin és forgalmi órákra, amit nagyon várok már. Csak most igen kikötőpályán vagyok jelenleg mindennel is. De legalább van bennem remény, hogy ha már elkezdtem és elértem a motor célomat, akkor be is fejezem… és remélem sokatokkal fogok majd gurulni!
| Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. ![]() |

A 2004-es (Jc 34-es típusú) Honda CBR 125 R
Bármilyen hihetetlen először a piros szín nem tartozott a kedvenceim közé, de ebbe a motorba 3 nap alatt bele szerettem és jól átgondolva, hozzáértő emberekkel, mentem is érte. Ugyan nem fogok tudni vele még vizsgázni, de szorgosan gyakorolok itt-ott. Kockázatos, de megéri, hogy tapasztalatokat gyűjtsek vele, hiszen mindennél jobb, ha az ember ismeri a saját motorját.

Rutintalanságomból kiindulva nagyon kezesen lehet vele bánni. Nem pipiskedem rajta, és könnyű is. Bár egyelőre csak kicsi kilométereket teszek meg vele és persze nem gyorsan, de fokozatosan a saját tempómban. A popója mindig ki akarna csúszni. Ez lehet azért is, mert próbálok úgy menni korlátaim között, mint a nagyobbak (néha-néha).
Határaimat karcolgatva mentem már vele kavicsos, földes, vízfolyásos úton – bár az utóbbit nem akarom még egyszer megpróbálni, mert dőlés lett a vége, (de nem történt bajunk), eső után is.
Eleinte nehézkesen indult be, de az azért volt, mert szerintem az előző gazdája túl sokáig hagyta állni benne a benzint. Legelső dolgom az volt, hogy szűrőt, olajat, bal tükröt és gumit cseréltünk rajta. A kuplungom kicsit keménynek bizonyosodott először.
Egy gyári és egy sportosabb TK kipufogom van hozza. Imádom a hangját, hogy kicsi baba motor létére tud morcos lenni és durrog a kicsike néha, ha visszaváltok.
A tükreimet még nem igazan szeretném kisebb, vagányabbra lecserélni, mivel, barmikor előfordulhat, hogy esek-kelek vele. Persze legszívesebben mindenből bevásárolnék hozzá mindent (törés esetére).

- 15700 km volt benne mikor megvettem,
- hengereinek száma: 1 db,
- karburátoros.
- Fogyasztása: a világból is kimennék vele, ha már tehetnem. Bármeddig kibírja.
- Idomzata kisebb karcokat rejtve eredeti állapotú.
Én is úgy vettem, hogy már estek sajnos vele, de ilyen ez. Szerintem a világításának a vezetékei fel lettek cserelve, mert egyik ismerősömnek is ugyanez a csoda van, de ő másképp kapcsolja fel a távolságit, mint én.
Nagyon várom már, hogy mehessek vele messzebbre is. Lehet, hogy a nagyok úgy lehagynak majd, mint a sicc, de ez nem érdekel. Nekem az számít, hogy élményeket gyűjtsek. A családtagjaim és barátaim elfogadják, hogy erre a motorra esett a választásom és fokozatosan lépegetek fel majd a létrán. Nem akarjak rám erőltetni, hogy egyből olyan legyek, mint Rossi.



