CsajokKiemeltMotoros divat

Saját felszerelés teszt: Demon Flex Force Pro női védőfelső és Flex Force X D3O V2 bukónadrág

A rengeteg protektor által nyújtott biztonságérzet pedig egyszerűen leírhatatlan!

Egyetlen motoros védőfelszerelés sem nyújtott nekem még ilyent! Sokkal nagyobb hátprotektor van benne, mint amekkora például a szóló Dainese gerincvédőm. A bordavédők miatt pedig konkrétan azt érzem, mintha két erős tenyér fogna, védelmezne. Egyenesen ülök, két óra alatt se csúszok össze, nem fárad el a derekam. Minden darab elképesztően testre simul, mégsem nyom, mintha ott se lennének, mégis kézzelfogható a biztonság.

Tisztítás

No, itt gondban voltam. Egyrészt, a bevarrt címkék szerint az öltözet mosható 30°-on, ám a protektorok eltávolítása után. A D30-nál pl. konkrétan fel van tüntetve, hogy nem mosható. Ez volna a farokcsontvédő. Ami nem kivehető… Fixen be van varrva, nem nyitott zsebben van. Ahogy a térdproti se, ld. fentebb. A hátprotektor szintén…

Igazából nem értem, ezeknél mégis mire gondolt a költő…? Rövid tanakodás után – mert már nagyon ráfért a mosás – kivettem, amit ki lehetett, aztán a zuhanytálcában, pár centi vízben beáztattam folyékony sportmosószerben. Semmi probléma nem történt, a benne maradt protik nem szívták meg magukat vízzel, hamar meg is száradt utána a felső és a nadrág is.

Legközelebb nem is macerázom, hogy kiszedjem őket, főleg, hogy a bordavédőt sikeresen eltéptem, mire az apró, nem rugalmas nyíláson kicibáltam a zsebből.

D30 protektor retegrend

Vennék-e újra?

Nem. Hogy miért? A nyújtott biztonság ellenére sajnos rémes a kidolgozás az én ízlésemhez. Ahhoz képest (!) pedig magas az ár. Továbbá, azóta felfedeztem valami sokkal jobbat: az A-XOC protektorokat. Ha előbb megírom azt a cikket, akkor nem veszem meg ezt.

A már említett lyukas kézelő mellett a használatban máshol is keletkezett lyuk, egyszerűen azért, mert túl kevés anyag volt befogva a varrásba, és elbomlott. Több helyen, folyamatosan elpattannak a varratok, nem elég rugalmas a cérna az anyaghoz.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Van fogalmam a varrásról, pontosan felismerem az okokat. Máshol pedig két darab összedolgozásánál az anyagtöbblet túllóg, nincs levágva. Amellett, hogy csúnya, rojtosodik is. Fölösleges cérnaszálak lógnak innen-onnan. Ezért a pénzért magasabb minőséget várnék. Hiába érkezett angolföldről, a gyártás sajnos made in Vietnam.

De akit az ilyesmi nem zavar,

csak a funkciót nézi, annak viszont melegen ajánlom. Természetesen férfi és női modellek egyaránt léteznek. De kihangsúlyozom: ez NEM motoros holmi, hanem snowboardos. Ennek megfelelően télre való, senki ne gondolja, hogy esetleg protektoring helyett milyen menő lenne már nyárra.

Arra sem alkalmas, hogy pl. farmer alá vegyük fel (nem is férne a normál méreted alá). A bélelt esőruhám – ami alá vettem – cordura, csak épp protektorok nélkül. Tehát egyedüli rétegként tilos használni, bármilyen frankón néz ki.

Tagama

2005-ben szereztem A korlátlan jogosítványt, azóta 4 motor, és 250+ezer km van mögöttem. Könnyed, gurulgatós kezdetek után most már évente minimum 30.000 km-t közlekedem motorral, esőben-sárban, napfényben-nyárban, hóban-fagyban. Rengeteg tapasztalatom van, amit szívesen osztok meg bárkivel, aki elfogadja az ebből fakadó jótanácsokat.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük