KiemeltMotorokMotortesztek

Ronda de finom – BMW F800R 2012 Teszt

bmwf800r07

A hangja kicsit karattyolós, eurozónás csöndeske. A plexi sajnos menet közben tényleg nem túl szerencsés: az aszimmetrikus forma hajlamosít bizony a fejrázásra 140 felett. A ronda lámpák viszont jól működnek, éjszaka igen böcsületesen világítanak. A motor járásában menet közben élvezetes az ugrékonyság, viszont a lassú manővereknél nem valami szerencsés a gázelvétel, szeret lefulladni, és szükséges vele sokat kuplung-csúsztatni.

A váltó kattanós szerkezet, és az elején igen hosszúak az áttételek, egyesben és kettesben sokat kell kuplungot csúsztatni, a rutinfeladatoknál figyelemre tanít elég rendesen. Kicsit kemény a felfüggesztése, és sajnos nem állítható. Ez leginkább azokon a vas fekvőrendőrökön jönnek ki, amit mostanában kezdenek egyre több helyen berakni. Kb. olyan magasak mint egy padka, és kb olyan meredekek is: hát a motoron összekoccan az ember foga, ha nem figyelmesen halad át az objektumon.

bmwf800r11

Viszont ez megszokható, és a feszes futómű azért kárpótol minket az autópályán és másutt, ahol jó minőségű az út. Kis hazánkban forgalmazott jószágokon talán érdemes lenne ezen variálni. Érdekessége, hogy jobb oldalra a fenekünk alá tankolunk, jósága, hogy ha nem húzzuk a bajszát, igen barátságosan 4,5 körül eszik városban.

A műszerfalon csomó mindent mutogat: hőmérséklet, átlagfogyasztás, guminyomás, kilométerek, stb.: nekem újdonság volt a guminyomás mutatás, rögtön szívrohamot kaptam, amikor kigyulladt a lámpa, hogy az első kerékbe kér még egy kis levegőt. Van hozzá elég sokféle gyári kiegészítő, ami még passzol is hozzá külcsín ügyében, és nem lesz bazári talicska belőle. Viszont hát jah, ezek mind a bajor árkategóriában.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

bmwf800r16

Összességében elég karakteres a motornak mind a megjelenése, mint a járása: rutinos pilótát igényel, aki szeret menni, kanyarogni, keveset jár városban és tetszik neki a bajor dizájnú logika.

Műszaki Adatok:

Motor: folyadékhűtésű, 2 hengeres, négyütemű motor, DOHC, hengerenként négy szelep
Furat x löket: 82 mm x 75,6 mm
Hengerűrtartalom: 798 cm3
Névleges teljesítmény: 64 kW (87 LE) / 8000 1/min – lefojtott változat: 25 kW (34 LE) / 6000 1/min
Maximális forgatónyomaték: 86 Nm / 6000 1/min – lefojtott változat: 58 Nm / 3250 1/min Sűrítési viszony: 12,0:1
Keverékképzés/motormenedzsment: elektronikus szabályzású befecskendezés, digitális motorelektronika (BMS-KP)
Szívószelepek átmérője: 32 mm
Kipufogószelepek átmérője: 27,5 mm
Fojtószelepek keresztmetszete: 46 mm
Kipufogógáz-tisztítás: háromutas katalizátor, zárt szabályzási kör, károsanyag-kibocsátási szabvány: EURO 3
Gyorsulás 0–100 km/h: 3,9 s
Váz: alumínium hídváz, teherviselő motor
Első futómű: teleszkópvilla, átmérő: 43 mm
Hátsó futómű: kétoldali alumíniumöntvény; központi rugós tag; fokozatmentesen állítható rugó-előfeszítés, állítható csillapítás
Első/hátsó rugóút: 125 mm/125 mm
Tengelytáv: 1,520 mm
Utánfutás: 91 mm
Villaszög: 65 fok
Keréktárcsaméret elöl: 3,50 x 17″
Keréktárcsaméret hátul: 5,50 x 17″
Gumiabroncs elöl: 120/70 ZR 17
Gumiabroncs hátul: 180/55 ZR 17
Fék elöl: két tárcsa; féktárcsaátmérő: 320 mm; 4 dugattyús, rögzített féknyergek
Fék hátul: egy tárcsa; féktárcsaátmérő: 265 mm; egydugattyús úszónyereg
ABS: extra felszerelésként: BMW Motorrad ABS
Ülésmagasság: 800 mm (alacsony ülés: 775 mm; magas ülés: 825 mm)
Száraz tömeg: 177 kg
Üzemanyagtartály térfogata: 16 l
Tartalék: kb. 4,0 l
Hosszúság: 2145 mm
Magasság: 1160 mm
Szélesség: 905 mm

 

Páros motoros karkötők a CsamShopban

Mina

Fotós, fényzsonglőr és a Csajokamotoron.hu tesztpilótája.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük