fbpx

Rick’s Top Gun – Harapós a kicsike

topgun003A jól ismert lovas embléma a teljesítményre és az erőre utal, de a sebesség valódi bizonyítéka a hengereken található apró G&R logók.

Azoknak, akik ellátogatnak a Rick’s Motorcycles műhelyébe Baden-Badenbe, már konkrét elképzelésük van arról, hogy milyen motort szeretnének: egy erős, nyomatékos masinát, amin szemmel látható az egyedi kézi munka eredménye, bár néha csak alapos megfigyelés után. Az pedig, hogy milyen harapós, az első közlekedési lámpánál kiderül.

Habár világszerte számtalan motorépítő használja a három darabból összeszerelt Rick’s kerekeket, és az új egy darabból készülő öntött felniket, Rick saját műhelyében komplett motorkerékpárokat is épít. Az itt dolgozó csapat szakértelme legendás hírű, és mára már ugyanez az ábra, ha az Evo-k, Twin Cam-ek és V-Rodok szélesítéséről beszélünk.

Európa minden szegletéből idetalálnak a megrendelők, de ha valaki Rastatt környékén – Baden-Badentől kb. 20 km-re, Rick régi székhelyén – jár, láthatja, hogy errefelé szinte alapkövetelmény egy House of Custom által átalakított motor.

A most bemutatott Top Gun értéke csak akkor világosodik meg igazán, amikor kiderül, hogy az alapja egy 2003-as, a Harley alapításának 100 évfordulójára kiadott „Fat Boy“ volt. Ha közelebbről megnézzük, csupán a váz és a váltóház maradt érintetlen, persze csak ha nem számít a csiszolás és a fényezés, ami persze a vázon is új. A komplett átalakítás négy hónapja alatt a motort apró darabjaira szedték, beleérve minden egyes csavart és tömítést is. A lengővillát Rick’s szélesített változatra cserélték, rejtett tengely-felfüggesztésekkel, és Rick’s gyártmányú fékrendszerrel.

A hátsó lengéscsillapító rendszer egy használt Legend Air Suspention levegős teleszkóp, amellyel szépen leültethető a motor parkolás közben. A tipikus, masszív Fat Boy elejét kicserélték egy sokkal kecsesebb Jorn márkájúra, ami természetesen polírozott. Hogy a karosszéria tökéletes látványt nyújtson, a gyári olajtankot a váz vonalaihoz igazították, ahogy a kézzel formázott Rick’s hátsó sárvédőt is.

A szép ívek a nyújtott tankon keresztül vezetik a szemet a motor elejéhez. Csak az tudhatja, mennyi munkával jár egy ilyen, a beépített műszerekkel együtt is szépen ívelt üzemanyagtartály megalkotása, aki maga is készített már ilyet. A karosszéria látványát a fémből készült első sárvédő teszi teljessé.

 

Kattints ide: Motoros Film Adatbázis

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 votes
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x