EseményekMotorverseny

Pünkösdi úszkálás az aszfalton

Sándor versenyét így foglalta össze: „A délelőtti szabadedzésen elszenvedett bukásom ellenére sikerült helyt állnom az erősebb 750-es gépek között a versenyen. Versenytársaim közül többen buktak is, azonban éreztem, hogy egy okos motorozással a nap folyamán adódott technikai problémákkal is számolva tudom teljesíteni a versenyt. A bukásom ellenére úgy érzem sikerült helyt állnom a hétvégén, és csapattársamhoz hasonlóan sok tapasztalatra szert tennem, melyeket száraz körülmények között különösen jól tudok majd hasznosítani úgy vélem.”

 

A Lady-Cup nemzetközi mezőnyében az EB menő Tina Katrasnik, illetve húga Manca Katrasnik is képviseltette magát. A hölgyekhez az időjárás már kegyesebb volt, az eső elállt, azonban a pálya állapota nem sokat változott, vízátfolyások, pocsolyák, egybefüggő vízréteg jellemezte továbbra is az aszfaltot.

Ibolya – mért ideje nem lévén – az utolsó rajtkockából vágott neki a megmérettetésnek. Az előző versenyen való részvételének köszönhetően csuromvizes csizmában, kesztyűben és átázott felszerelésben. A hat körös verseny rajtját követően még negyedikként fordult el, azonban már az első körök egyikében maga mögé tudta utasítani a harmadik helyen haladó Kawasaki-s hölgyet, így átvéve pozícióját egy okos motorozással a harmadik dobogós helyen ért be! Ideje körről körre javult, egyre magabiztosabban uralta a motort a vizes aszfalton.

„A rajtot elrontottam, beragadtam, azonban már a célegyenes végén a negyedik helyre felzárkóztam. Az előttem haladót éreztem, hogy meg tudom fogni. A motor többször megcsúszott alattam főleg a sikánnál ott majdnem el is dobtam. Sikerült hamar megelőznöm az előttem haladót, így feljöttem egy pozíciót. Tempómat a már korábban megfutott 600-as versenyen szerzett tapasztalataimnak köszönhetően körről-körre növelni tudtam, magabiztosabban kezeltem a motort megérezve a tapadási határokat, így egyre jobban elnyúltam, ezáltal biztosan tartottam a verseny hátra lévő részében a harmadik helyet. Továbbra is küzdöttem a párásodással, illetve a vizes aszfalton lecsökkent tapadással. A verseny leintésénél, a boxutcába visszaérkezve már ott várt az egész csapat. A csapatvezető – Horváth László – elégedett volt a teljesítményemmel, ami számomra külön örömet jelentett. Nagyon boldog voltam, hogy az elsőként befutó EB menő Tina Katrasnik mellett ott állhatok a dobogó harmadik fokán. Remélem az esős versenyeken szerzett tapasztalataim hozzá fognak majd járulni a köridőm további javulásához és a következő versenyeken való tisztes helytálláshoz.”

A Horimoto csapat versenyzői kitettek magukért, megmutatták, hogy a zord körülmények, az eső ellenére sem futamodnak meg. Horváth László instrukcióit betartva mindketten igen előkelő helyen teljesítették a versenyeket. A Jura-racing hétvégéjén szereplő magyarok közül összességében Ibolya volt a legeredményesebb a harmadik helyével. A csapat gumiválasztás és beállítások szempontjából is sok tapasztalatot szerzett, és már készül a június végi Magyar Bajnokság (OB) és Ladies Dunlop Trophy megmérettetéseire. Az OB-n Rimai Roland a Csapat 750-es kategóriában induló versenyzője is részt vesz, aki ugyanezen a hétvégén a hétfői Aprilia iskola esti nyílt pályamotorozásán tesztelt és edzett.jura racing 090531 1jura racing 090531 5jura racing 090531 6

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük