fbpx

Polyák Lilla imád motorozni a Kawasakija nyergében

polyak-lillaA színész-énekesnő, Polyák Lilla másfél éve vezeti 650-es Kawasaki ER-6-ját, s alig várja a jó időt, hogy túrázhasson a szebbnél szebb magyar és külföldi utakon.

Ugyanakkor, Lilla a motorozás praktikus oldalát is kihasználja, mert Pátyról a munkahelyére, a Madách Színházba szintén a Kawával gurul, amikor csak teheti.

Férjével, Homonnay Zsolt színész-énekessel már hét éve az életük része a motorozás, mert Zsolt akkor szeretett bele a kétkerekűekbe.

─ Éppen a kisfiunkkal, Bulcsúval voltam terhes, amikor Zsolt betoppant, hogy nagyon szeretne motorozni. Régóta lovagol, s ezt a természetközelséget és szabadságot, amit lovaglás közben átél, megtalálta a motorozásban is. Először tiltakoztam, hogy két gyerekes apukaként ne most kezdje el. Végül úgy gondoltam, nézzünk szembe a félelmeinkkel, s befizettem egy motoros tanfolyamra – ez volt a karácsonyi ajándéka. Egy évnyi motorozás után vett rá, hogy üljek fel mögé. Elkezdtünk túrázgatni a géppel. Először csak fél napos kiruccanásokat iktattunk be, majd a barátainkkal egyre sűrűbben mentünk el napokra itthon és külföldön is.

De, nem elégedtél meg azzal, hogy hátul ülj…

─ Másfél éve éreztem, hogy szeretnék vezetni. 2012-ben megszereztem a jogsit, és meg is vettem utána az első járgányomat, egy 650-es Kawasaki ER-6-ost. Zsoltnak pedig egy 1200-es Moto Guzzi Norge-a van. Pontosan mostanában tervezzük az első olyan több napos túránkat, ahová a saját motorommal fogok menni. Nagyon élvezem a motorozást! Még friss vezetőnek számítok, ezért nagyon vigyázok. De, gondolom, eljön az a pillanat, amikor az embernek azért kell óvatosnak lennie, mert elhiszi magáról, hogy mindent tud.

Egyáltalán nem próbáltál motort vezetni, mielőtt beiratkoztál a motoros suliba?

─ Nem vezettem a párom motorját a jogsi előtt, ha erre gondolsz. Sőt, nem is értette, miért! Igazából, túl nagy volt számomra a gép. Emlékszem, pont a Mary Poppins próbájára jöttem a színházba, amikor a Hársfa utcában elnéztem jobbra és ki volt írva, hogy „motoros iskola”. Még aznap beiratkoztam. Tehát, az első motoros élményeim vezetőként a tanpályán voltak. Gyorsan tanultam, a jogsi hamar meglett. De, éreztem, hogy még nem kellene kimennem a forgalomba. Ezért elmentem a Safety-Hungary vezetéstechnikai tréningre, ami sokat segített, hiszen olyan trükköket tanultam, hogy biztosabbnak éreztem magam utána a motoromon ülve. Páty környékén nagyon jó kis motoros utak vannak, és sokszor elmentünk Zsolttal egy-két órára motorozgatni, majd később bemerészkedtem a városba már egyedül is.

A két fiad hogyan áll a motoros dolgokhoz?

─ A nagyobbik fiam már tíz éves, a férjem szokta vinni iskolába motorral. A kicsi még 7 éves, le sem ér a lába, de néha Zsolt elfurikázik vele az utcában, mert Bulcsú is nagyon szeret motorozni. Viszont, úgy érzem, nekem még kell pár év rutint szereznem, hogy merjek utast vinni magammal a Kawasakin.

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x