fbpx
EseményekMotorverseny

Női siker Katarban

 A verseny helyi idő szerint szombaton 13.00-kor vette kezdetét. A 96-os rajtszámú motort Nina ülte meg először, majd Paola és Niki következett. Minden egyes alkalommal teli tankkal mentek ki a lányok, hiszen egy endurance versenyt a pitlane-ben lehet elveszíteni a legkönnyebben, így nyilván minden csapat célja a lehető legkevesebb csere és a lehető leggyorsabb szerviz (érts tankolás és kerékcsere).

Éppen ezért az eredeti tervekkel ellentétben, Niki mégsem kapott új hátsó kereket első kimenetelénél, mert a csapat úgy ítélte meg, ez a kisebb időveszteség. A kalkulálthoz képest ráadásul körönként másfél-két másodperccel jobb időket futott, és bár számára ez volt a küzdelmesebb út, hiszen a motor csúszkált, ez volt a jó döntés.

A magyar lány második pályára menetele előtt be is sötétedett, így Niki két etapot teljesített naplemente után, ami külön kihívást jelent. A kerékcsere sajnos ezúttal is elmaradt a csere során (pedig ekkorra már az új első kerék, és a fékcsere is tervben volt), mert a fiúk motorjából (QERT I csapat) kifogyott a benzin, így a két motor egyszerre érkezett meg a box elé, amire senki sem számított, és mivel csak egy szerelőgárda jutott a két motorra a verseny során, dönteni kellett.

Niki utoljára 19.40 körül ment ki a pályára, hogy az utolsó 45 percét is teljesítse. Ekkora már megszokta az esti körülményeket, és egy új hátsó guminak köszönhetően végre a motor csúszásait, mozgásait is jobban tudta uralni, így ugyanolyan köröket futott, mint a verseny elején még melegebb és napfényes körülmények között. ezzel bebizonyította, hogy a kitartás és a megbízhatóság valóban az erőssége.

“Embert próbáló feladat egy ilyen verseny, el sem tudom képzelni, hogy milyen lehet egy 24 órás viadal.A motor hatalmas volt (a Suzuki eleve nagy, nem beszélve az extra, 24 literes tankról), de a végére már nagyon élveztem a motorozást. Legnagyobb csúcssebességem 286 km/óra volt a verseny során! Az esti körülményekkel eleinte voltak fenntartásaim. A MotoGP-n megismert világításnak csak a húsz százalékát használtuk, így a pálya egyes részein tényleg csak a motor lámpáira hagyatkozhattunk. Tudom, vicces gondolat, de életem egyik legromantikusabb élménye volt a telihold alatt motorozni. Az utolsó körökben csak ezt az élményt igyekeztem magamba szívni.” – nyilatkozta Niki.altaltaltaltalt 

0 0 votes
A cikk értékelése

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Subscribe
Visszajelzés

guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x