Nézőpont kérdése
Minden gépjármű vezetésére igaz, hogy a járművet pontról pontra irányítjuk. Az eddigi gyakorlatok elsajátítását követően három egymásra épülő vezetéstechnikai résszel fogunk foglalkozni.
Vegyük példaként a MOTO GP versenyzőit. Ők úgy rajtolnak el, hogy a célegyenes végén megtalálják azt a pontot, ahonnan megkezdődik a fékezés. Következő cél a féktáv vége, majd a kanyar érintési pontja és így tovább.
Ezt a folyamatot követik kanyarról kanyarra. Azt, hogy a verseny végére célba érjenek, és minél jobb helyen, csak ezeknek a pontoknak az összekötésével érhetik el. A közútra is igaz ez. Mottónk még mindig: „Ahova nézek, oda megyek!” Mindig azokat a pontokat kell megtalálnunk, ahová irányítani szeretnénk motorunkat.
Végrehajtás: Egy zárt pályán, parkolóban felrajzolunk kb. 1,2-1,5 méteres kapukat, és ezeket összekötve gyakoroljuk a nézőpont-áthelyezést. Saját képzeletünk és kreativitásunk alapján szinte bármi kialakítható. Törekedjünk arra, hogy a gyakorlatok között sávváltás, kanyarív és irány-, illetve terhelésváltási gyakorlat is legyen.
Fontos: Ha van egy kapu, amit például jobbról kerülünk, engedjük ki a motorkerékpárt balra, használjuk ki az adott területet, így minimalizáljuk annak esélyét, hogy a motor hátsórésze (amit nem látunk) felakadjon.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Sorozatunk következő, egyben utolsó cikkében az akadálykerülésről olvashatsz majd. Ha nem akarsz róla lemaradni, iratkozz fel RSS-ünkre, valamint kövess minket a Facebookon és a Twitteren!