fbpx

Nézőpont kérdése

altMinden gépjármű vezetésére igaz, hogy a járművet pontról pontra irányítjuk. Az eddigi gyakorlatok elsajátítását követően három egymásra épülő vezetéstechnikai résszel fogunk foglalkozni.

Vegyük példaként a MOTO GP versenyzőit. Ők úgy rajtolnak el, hogy a célegyenes végén megtalálják azt a pontot, ahonnan megkezdődik a fékezés. Következő cél a féktáv vége, majd a kanyar érintési pontja és így tovább.

Ezt a folyamatot követik kanyarról kanyarra. Azt, hogy a verseny végére célba érjenek, és minél jobb helyen, csak ezeknek a pontoknak az összekötésével érhetik el. A közútra is igaz ez. Mottónk még mindig: „Ahova nézek, oda megyek!” Mindig azokat a pontokat kell megtalálnunk, ahová irányítani szeretnénk motorunkat.

Végrehajtás: Egy zárt pályán, parkolóban felrajzolunk kb. 1,2-1,5 méteres kapukat, és ezeket összekötve gyakoroljuk a nézőpont-áthelyezést. Saját képzeletünk és kreativitásunk alapján szinte bármi kialakítható. Törekedjünk arra, hogy a gyakorlatok között sávváltás, kanyarív és irány-, illetve terhelésváltási gyakorlat is legyen.

Fontos: Ha van egy kapu, amit például jobbról kerülünk, engedjük ki a motorkerékpárt balra, használjuk ki az adott területet, így minimalizáljuk annak esélyét, hogy a motor hátsórésze (amit nem látunk) felakadjon.

Sorozatunk következő, egyben utolsó cikkében az akadálykerülésről olvashatsz majd. Ha nem akarsz róla lemaradni, iratkozz fel RSS-ünkre, valamint kövess minket a Facebookon és a Twitteren!

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x