MotorokMotorozás

Nem vezetünk ittasan – de mi a helyzet másnap reggel?

masnapossag oltozekA „Másnaposság Öltözék” megmutatja, hogy a buli utáni napon is életveszélyes lehet a volán mögé ülni.

 

Egy lendületes éjszakát – például egy karácsonyi bulit – követő reggelen ugyanolyan veszélyes dolog vezetni, mint ittasan a volán mögé ülni. Az utóhatások akkor is ugyanúgy elgyengítik az embert, ha a véralkoholszintje nem haladja meg a határértéket.

A különleges kialakítású „Másnaposság Öltözék” hűen szimulálja a lüktető fejfájást, a fáradtságérzetet és az általános gyengeséget. Az öltözék kipróbálása szerves része a fiatal autósok részére világszerte ingyenesen kínált Ford Driving Skills For Life programnak.

Az ittas vezetés a társadalom egyik legszigorúbb tabuja – csakhogy az is ugyanolyan veszélyes lehet, ha valaki másnap reggel ül autóba. Az ünnepek idején sok ember a szokásosnál többször koccint kollégáival, barátaival és szeretteivel, így ebben az időszakban tetőzik a halálos autóbelesetek száma – ugyanolyan veszélyt jelentve az ittas vezetőkre, mint a többi közlekedőre.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Ennek érzékeltetésében játszik fontos szerepet a „Másnaposság Öltözék”. A több mint 17 kilós felszerelés egy különleges mellényből, csukló- és bokasúlyokból, valamint egy sapkából, szemüvegből és fejhallgatóból áll. Mindez együtt élethűen szimulálja a másnaposság tipikus tüneteit: a fáradtságot, a szédülést, a lüktető fejfájást és nehéz összpontosítást.

Egy felmérés szerint Európában hat halálos balesetből egy esetben az alkohol is szerepet játszik.* Az Egyesült Királyságban őrizetbe vett ittas vezetők közül minden tizediket 06:00 és 08:00 óra között állította meg a rendőrség**. A Ford erre a veszélyre kívánta felhívni a figyelmet, amikor a híres MeyerHentschel Intézettől megrendelte a „Másnaposság Öltözéket”.

“Az emberek egyre komolyabban veszik, hogy egy buli végén nem autóznak haza ittasan. Másnap reggel viszont sokan már gond nélkül beülnek a volán mögé,” – mondta el Jim Graham, a Ford Driving Skills for Life menedzsere***.

“A ‘Másnaposság Öltözék’ jól érzékelteti, milyen dekoncentrált lehet egy másnapos ember, és hogy milyen veszélyt jelenthet magára és a többi közlekedőre.” Ez még akkor is így van, ha az autós véralkoholszintje nem haladja meg az engedélyezett határértéket, hiszen a másnapos ember gyakran kialvatlan, ami erősen befolyásolja a reakcióidejét.****

A Ford Driving Skills for Life programban a Ford ingyenes képzést nyújt a fiatal autósoknak. 2016 végéig 13 európai ország több mint 20.000 autóvezetője kapja meg ezt az oktatást. A Ford már korábban is igénybe vette a német Meyer-Hentschel Intézet segítségét, amikor hasonlóan különleges öltözékekkel az ittas, illetve a kábítószeres állapotban történő vezetés veszélyeit ismertette meg a fiatalokkal – ahogyan az a „Jay Leno garázsa” című műsorban is látható volt nemrégiben. A „Másnaposság Öltözék” egy újabb problémára hívja fel a figyelmet.

“Sok kutatást végeztünk; egyebek mellett a saját képességeinket is elemeztük egy átivott éjszaka után,” mesélte Gundolf Meyer-Hentschel, a Meyer-Hentschel Intézet vezérigazgatója. “Az öltözékbe azért építettük be a fejhallgatót, hogy felidézzük az alanyok zajérzékenységét és a migrén jellegzetes hangélményeit. Ehhez társul még egy nehéz headset a szemüveggel, ami jól szimulálja a szédülést és a vakító fejfájást.”
Az öltözéket az elsők között próbálta ki Dr. Richard Stephens, a Keele Egyetem pszichológia tanszékének adjunktusa, akinek szakterülete az alkoholfogyasztás és a másnaposság.

“Az emberek többsége fel sem fogja, milyen erősen befolyásolják képességeinket a másnaposság hatásai,” vélekedett Stephens professzor. “A „Másnaposság Öltözék” világosan rámutat erre a problémára.”

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük