fbpx
KiemeltMotorokMotortesztek

Nászút arany szárnyakon: Honda GoldWing GL1800 2007 teszt

szicilia 976A történethez hozzá tartozik az is, hogy megint nem úgy alakultak a dolgok, ahogy előre elterveztük. Szicíliában első nap hatalmas vihar fogadott minket, aztán két napra lerobbantunk és lázasan feküdtünk a bungalóban. Miután kanyarogtunk egy sort, megnéztük az Etnát és a tengerpartot, rájöttünk, hogy nem ez a hatalmas kosz, az akármerre nézünk pillepalack és a repülő nejlonzacskók látványa, amit elképzeltünk a nászutunkra.

Három éjszaka után tehát felszálltunk a kompra és visszamenekültünk Calabriába, ahol szerencsére alig volt kanyar, és a forgalom is elviselhetőbb, mint a kis szigeten. Mivel itt ilyenkor már vége a szezonnak, a ragyogó, tiszta tengerparton egy holland és egy osztrák pártól eltekintve kettesben strandoltunk, a GoldWing adta lehetőségeket maximálisan kihasználva: amikor a motor tengelyig süllyedt a puha tengerparti homokban, az elektromos hátramenetnek köszönhetően alig kellett megerőltetnem magam, hogy kitoljam.

Mikor a vihar innen is elűzött minket, továbbálltunk északnak. Pár napot igazi nászutas környezetben, a sorrentoi félszigeten töltöttünk. Megnéztük Pompeit és felfedeztük a környékbeli sziklás strandokat, majd időnk lejártával elindultunk haza, vagyis vissza Bariba. A kompon töltött éjszaka után ezúttal Bosznián keresztül jöttünk haza. Azt mutatta a motor navigációja, na meg a hagyományos papírtérképünk is, hogy erre lesz a leggyorsabb. Nem is csalódtunk, de idő híján ezt a vadregényes környéket majd bejárjuk egy következő túra alkalmával, remélhetőleg két motorral.

Sajnos a túra alatt nem próbáltam ki a GoldWinget. Igazából aggódtam, hogy a csomagokkal megrakott, féltonnás gépet nem bírnám el úgy, hogy az uram még a maga száz kilójával beleül a trónba. Meg amúgy is, egy feleségnek nem ez a dolga.

Azóta viszont volt alkalmam menni pár tesztkört a 2010-es GoldWinggel, és jelentem igenis elbírja egy nő is. Igaz, hogy csomagok és utas nélkül, de ha valakinek biztonságosan leér a lába és túlteszi magát az amiatti izgalmán, hogy sztenderről fel tudja-e majd állítani, az alacsony súlypontnak köszönhetően rendkívül könnyen kezelhető, és könnyen vezethető a Honda legnagyobb motorja egy nő számára is. Ha pedig nem visz magával utast, kényelmesen elfér a dobozokban minden motyója. Akár még hajszárítót, vasalódeszkát, pirítós sütőt és turmixgépet is vihet magával a túrára.

Műszaki adatok

Motor: 1832 cm3, folyadékhűtéses, hathengeres boxermotor, SOHC, hengerenként kétszelepes
Furat x löket: 74 mm x 71 mm
Kompresszió viszony: 9.8:1
Teljesítmény: 119 LE (87kW)
Karburátor: PGM-FI automata kuplunggal
Gyújtás: Számítógép vezérlésű, digitális
Váltó: Ötsebességes, Overdrive-val, elektromos hátramenettel
Véghajtás: kardántengely
Első futómű: 45 mm teleszkópvilla; 140 mm rugóúttal
Hátsó futómű: Pro Arm egyoldalú lengővilla, Pro-Link központi rugóval, számítógép vezérlésű rugó előfeszítés beállítással, két előprogramozott beállítással, 105 mm rugóúttal
Első fék: dupla, úszótárcsás 296 mm tárcsával, LBS három dugattyús féknyereggel, választható ABS-szel
Hátsó fék: Szimpla 316 mm tárcsával, LBS három dugattyús féknyereggel, választható ABS-szel