KiemeltMotorokMotortesztek

Nászút arany szárnyakon: Honda GoldWing GL1800 2007 teszt

goldwing 2007 66Az eredeti terv az volt, hogy végigmotorozunk az olasz csizma egyik oldalán, bevesszük Szicíliát, majd hazafele a másik oldalon vissza. Viszont egy ismerős párocska ránk telefonált, hogy épp most jönnek haza, találkozzunk Opátijában, és elmesélik a tapasztalatokat. Így aztán már első nap borult a terv, mivel nem tudtuk mikor érnek oda, két éjszakát töltöttünk Opátija alatt Medvejában egy kempingen.

A tapasztalatok megosztása még jobban is sikerült, mint vártuk volna, ők ugyanis egy Electra Glidedal voltak. A gyors összehasonlítás eredménye az lett, hogy a Harley zászlóshajója sokkal alacsonyabb, és az utas üléspozíciója is romantikusabb, tehát nászutasoknak (egyébként ők is azok voltak) sokkal alkalmasabb.

A csomagolás szempontjából ugyanabban a helyzetben voltak, mint mi. Ők eleve úgy csomagoltak, hogy csak panzióban vagy szállodában alszanak, nem vittek tehát magukkal hálózsákokat. Viszont augusztus közepén olyan melegük volt Szicíliában, hogy a napi 4-5 üveg ásványvíz helyét foglaló ruháikat Palermóból hazaküldték, feladták postán maguknak. Így fejenként két pólót és pár fehérneműt mostak a nászútjukon minden nap.

Mivel ezúttal Szicília volt a cél és nem minél több kilométer megtétele Olaszországban, megfogadtuk a tanácsukat, és búcsúzáskor mégsem Velence, hanem Dubrovnik irányába vettük utunkat. Így egy nap motorozás után aludtunk egy éjszakát a kompon, hálózsákban a fedélzeten, majd másnap reggel Bariban újra nyeregbe szálltunk, és aznap este már megérkeztünk Messinába.

A Bari és Messina közötti autópályától más ismerőseink óvtak korábban. Állítólag itt úgy vezetnek a kamionosok, hogy ha nem tudod tartani a tempót, simán letolnak. De szerencsére a GoldWinggel nem volt ilyen probléma. Miután az elmúlt néhány nap alatt kellőképpen megerősödött a nyakam, már egész jól tűrtem, amikor mi toltuk le őket 200 km/órával.

Alapvetően ez a dél-olasz autópálya nem lopta be magát a szívünkbe. Ami az emlékeimben örökre megmarad, az a kosz és az állandó bűz. Míg északon leander és jázmin illata terjeng ebben az időszakban, itt erdőtüzek vagy égő szemétbányák szaga riogatja a motorosokat.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Ez volt az az unalmas, forró országút, ahol jó hasznát vettük volna egy CD tárnak vagy legalább az MP3-nak, így többször kísérletet tettünk a rádió hallgatására. Mivel a hátsó hangszóró gyárilag nincs bekötve, én csak még egy plusz zajt tapasztaltam, meg azt, amikor néhány kilométerenként elment az adás, és a hites uram fél kézzel keresgélte a csatornákat. Később sikerült meggyőznöm, hogy ő sem akarja hallgatni a calabriai kereskedelmi rádiókat.

 

Nincs még vége, lapozz!

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük