Motorozás Londonban 1.
Biztos sokan kérdezték már tőletek is, hogy „de nem felsz?” vagy mondták nektek is, hogy „jujj, xy ismerőse is meghalt, miközben motorozott”.
Na ezek a mondatok halmozottan hangzanak el, ha a ember lánya vagy fia londonban motorozik. A balesetek magasabb száma miatt, és a motorosokat egyre jobban érintő közbiztonsági kérdések miatt is.
Városban motorozni veszélyes. Minden statisztika azt mutatja, ezekben nem veszek el. Akárhova megy az ember, a számok makacs dolgok, és a nagyvárosokban sokkal több dologra kell figyelni, hogy „életben maradj” a motoron. Ugyanakkor gyorsnak, leleményesnek kell lenned, és egy picit aggresszívabban kell motorozni vagy vezetni is, hogy A-ból B-be érj. Azt hiszem ezzel sok újat nem mondtam.
Nos a „vadnyugaton” sincs ez másképp, de akkor mégis mitől más motorozni Londonban, mint máshol? Összeszedtem néhány pontot ezzel kapcsolatban.
A bal oldali közlekedés
Na igen,nem mondanám veszélynek, inkább csak az elején furcsa. Naaaaagyon furcsa. Még ha gyalogosként hozzá is szokik a szemed, egészen más a forgalomban benne lenni – főleg kocsival, de ez egy máasik történet – nekem sikerült az első körforgalomnál a balra kanyarodást a jobb oldali sávba érkezve megtenni.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Oda kell figyelni az elején. Én pl. sok vlogot néztem, hogy egy kicsit a szemem ráálljon, hogy mire figyeljek. Idővel belejön az ember, megszokás kérdése. Mára a jobb oldali forgalom tűnik furának, de az elején nagyon észnél kell lenni.
Hiába van meg mindenféle jogsid – ha nem angliában szerezted, akkor vedd a fáradságot, és 10 fontot, és vedd meg a “highway code” című könyvet, ami lényegében egy KRESZ kisokos. Olvasd végig, mert vannak angol specifikus dolgok, amiket otthon nem, vagy nem úgy tanulunk. (Erről részletesen írtam a jogsiszerzés történetében.)