Motor a világválság idejére: Harley-Davidson VL 1200 Flathead
Első lépésként a vázat és az első villát kellett kiegyengetni az utólagos, elnagyolt hegesztéseket finomítani, ahol szükséges volt kivágni. A hengerekben olyan jól megbújó autó dugattyúk voltak, hogy a felső holtpontot nem is érték el, és a hajtómű körülbelül ezer köbcentire vissza volt hüvelyezve. Dugattyúcsere következett, majd a blokkon szükséges gépmunkákat a veterán Harley-Davidson tulajdonosok között igényes munkáiról jól ismert Csík József végezte.
Műszaki adatok:
Gyártmány, Típus: Harley-Davidson VL 1200 Flathead
Gyártási év: 1930
Motor: V2-es, 45°-os, oldalt-szelepelt
Hengerűrtartalom: 1200 cm3
Teljesítménye: 30 LE
Kuplung: Kéttárcsás száraz, lábműködtetésű
Sebváltó: 3 sebességes, tolófogaskerekes, kézikapcsolású
Még több kép a Flathead-ről a galériában!
Az alkatrészeket sem lehetett otthonról, a meleg szobából megrendelni, vagy a járműboltba betérve megvásárolni, így Zoltán háromszor látogatta meg a németországi Veterama-tt alkatrész beszerzés okán, és a Lodz-i börzét is megjárta egyszer. Mindezek ellenére még mindig maradtak alkatrészek amiket nem sikerült beszerezni, így azokat kénytelen volt utólag legyártatni.
Az építés legfontosabb szempontja – természetesen a precizitás mellett – az 1930-as évjárat típustisztasága volt. Ennek érdekében a későbbi évjáratú VL-ekről való alkatrészek sem kerülhették el sorsukat, a cserét. A pontosságot, valamint az eredetiségre való törekvést jellemzi,a kábelek vászonborításának a színe is, mely megegyezik a korabeli kapcsolási-rajz színeivel.
Hosszas nyomozás után kiderült, hogy nem csak olajzöld színben készült ez a típus, hanem tíz dollár felár megfizetése ellenében voltak más, választható színkombinációk is. Így esett Zoli választása az eredeti színkód szerinti, elegáns, bordó-vajszín fényezésre.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
A felújítás másfél évig tartott, és úgy tűnik megérte a belefektetett energia és pénz, mert az elkészül motorkerékpár egyöntetű pozitív visszajelzést kapott a veterán motorokkal foglalkozók körében. A kiváló minőségű restaurátori munkát mi sem bizonyítja jobban, mint a 2008 őszén megrendezett OldTimer Show-n elért Nagydíj.